Besiktat med GPR

Liket

The One and Only
Gick med
10 Mar 2006
Hoj
Yamaha XT 600 -01 & Husqvarna 256 -68
Någon som har provat att besikta sin hoj med ett Gpr slipon på?? Funderar på om den kan gå igenom utom att byta till orginal.:va

Har du kvar originalet till din? Undrar bara eftersom det knappt tar en kvart att byta till original på en VFR, för att vara på den säkra sidan. Det är ju ganska omöjligt att säga om det går eller inte. Med ett helt nytt kan det gå, är burken gammal och urbränd kan det vara kört...

Har du kvar originalet till din? Undrar bara eftersom det knappt tar en kvart att byta till original på en VFR, för att vara på den säkra sidan. Det är ju ganska omöjligt att säga om det går eller inte. Med ett helt nytt kan det gå, är burken gammal och urbränd kan det vara kört...

Jodå, visst har jag det kvar och det e heller inget problem att byta när det är dags, var bara lite nyfiken på om andra har provat. Burken är bara nåt år gammal!:yoparty

Har svårt att tro att det finns slipon till VFR 750 som inte skulle gå igenom besiktningen.
Har du ett sportigt nästan rakt rör ála MotoGP så blir det problem.
Det är upp till varje besiktningsman att döma ut nåt med för hög ljudnivå men då är det bara att begära en dB mätning.

Last edited:
Har svårt att tro att det finns slipon till VFR 750 som inte skulle gå igenom besiktningen.
Har du ett sportigt nästan rakt rör alá MotoGP så blir det problem.
Det är upp till varje besiktningsman att döma ut nåt med för hög ljudnivå men då är det bara att begära en dB mätning.

Jovisst! De kan va rätt spännande att få se hur många dB den ligger på.:tungan Den har förövrigt ett doft ljud och inte så skarpt smattrigt.

Jag var och besiktade i måndags, med slipon på.
Han tyckte det lät lite för mycket men vid mätning så blev det 103,2decibel och gränsen är 103decibel vid 6000varv. Eftersom jag inte har någon varvräknare så gick han på känn och var tvungen att godkänna mig.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back