sålde R6 tll förmån av en motard men vilken ska man ha??

• Thread starter Thread starter Afa
  • Start date Start date

Afa

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Hoj
Triumph 800xc -14
Vilken hoj är lämplig, har harvat onkring på en xr600 motard tidigare, har letat mkt på sidan men har väl inte riktigt klurat ut vad jag vill ha för någon. Har kikat både på husa och ktm och har ju fattat skillnaden med servicearna men är det stor skillnad på att köra dom? Skillnad på motorkaraktären?

Är inte låst till dessa märken så kom gärna med andra förslag, har väl typ 50-55 att lägga...

Beror helt på vad du är ute efter

Det här med vilken motard som passar beror helt på dig själv...

En husa är bland det häftigaste man kan köra på gata enligt mig. Motorkaraktären på en husa är väldigt rå och därför passar den perfekt för buskörning. Kör du långa sträckor skulle jag inte rekommendera att du köper en husa då de vibrerar ganska mycket. Om du ska köpa en husa så välj gärna en senare årsmodell...

Det här med vilken motard som passar beror helt på dig själv...

En husa är bland det häftigaste man kan köra på gata enligt mig. Motorkaraktären på en husa är väldigt rå och därför passar den perfekt för buskörning. Kör du långa sträckor skulle jag inte rekommendera att du köper en husa då de vibrerar ganska mycket. Om du ska köpa en husa så välj gärna en senare årsmodell...

Skulle Husa vibrera mkt:confused:

Kör du långa sträckor skulle jag inte rekommendera att du köper en husa då de vibrerar ganska mycket. Om du ska köpa en husa så välj gärna en senare årsmodell...
Du har inte provat en KTM LC4 va?Husan går som en elmotor i jämförelse.Plockar man ur balansvikten kommer man någonstans i närheten.

Pallar du med en del skruva: Husa
Annars skulle jag säga: KTM 660 eller en Honda XR650 eller om du vill ha elstart KTM 625

Kolla också på Ktm 525:a. Det är väl den ända Ktm:en som kan matcha husorna racemässigt. Ktm 625, 640 och 660 är lite mer touring och inte riktigt lika lekfulla, men serviceintervallerna är "roligare" på dom. En 525:a ska servas var 15:e timme. Men orkar du mecka så kolla på husa och Ktm 525:a.
Skillnaden på 525:an och dom andra är att den har en race-motor och ingen LC4 som de andra tre har (har jag för mig:tungan).

Men ska du åka till Norge så är inte husa eller ktm 525:a så roliga.

jippie kom hem igår med min nya KTM 660 -04, ångrar inte ett dugg att jag sålde R6an för denna. Va lite orolig för att det skulle va ett helvete att kickstarta den men när man väl vet hur är det ju hur simpelt som helst.. Har lagt 15mil idag med nuförvärvet och känner mig som ett barn på nytt :) Längtar redan tills man kan ta ut pärlan nästa gång..

Vet någon här inne hur man kopplar till tändningdlås på en 660 -04, fick med ett men vet inte hur det ska kopplas lr monteras!!!

jippie kom hem igår med min nya KTM 660 -04, ångrar inte ett dugg att jag sålde R6an för denna. Va lite orolig för att det skulle va ett helvete att kickstarta den men när man väl vet hur är det ju hur simpelt som helst.. Har lagt 15mil idag med nuförvärvet och känner mig som ett barn på nytt :) Längtar redan tills man kan ta ut pärlan nästa gång..

Vet någon här inne hur man kopplar till tändningdlås på en 660 -04, fick med ett men vet inte hur det ska kopplas lr monteras!!!

Kolla el-schemat i boken du fick med, så finner du ett lämpligt ställe att koppla in den!

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN