RS framlykta

Pontan36

aprilja rajder
Gick med
5 Jul 2006
Hoj
Aprilia RS
RS framlykta! Ny fråga!

Har en ny fråga!
Vad säger besiktningen om en limmad spricka i framlyktglaset? Blir man underkänd eller säger dom bara att man bör byta?

dsc09112bf0.jpg

//Pontus

Last edited:
Var på besiktningen idag och vart underkänd för svagt halvljus och har sett flera här som blivit de.
Och när jag skulle ta bort lyktglaset så sprack de:huvet
Är de nån som vet vart hela framlycktan finns att köpa eller bara glaset? någon sida på internet eller nått, vore jätte snällt om nån visste de och vill dela med sig.
Kanske nån där hemma som har ett liggandes och känner för att sälja de?

Puss på er alla

Fan vad tråkigt! :3freak
Tyvärr så har jag inget till salu.

Passar de till en -98? Vad ska du ha för dom? den beggade och den nya?
Har tyvärr inte den bästa ekonomin just nu.

På geiwiz.com kan du köpa hela lampan med glas och allt:tummenupp

Passar de till en -98? Vad ska du ha för dom? den beggade och den nya?
Har tyvärr inte den bästa ekonomin just nu.

ska nog passa på din jag har en tank från en 98....

skiten kostar 1340 ny finns en 3cm liten repa i den jag har ingen aning vad jag ska ta :va

ring Fleninge MC-Skrot /
Anderbergs Motor tel: 042-204156 och kolla va dom ska ha,,, dom har en aprilia inne tror jag

Var på besiktningen idag och vart underkänd för svagt halvljus och har sett flera här som blivit de.
Och när jag skulle ta bort lyktglaset så sprack de:huvet
Är de nån som vet vart hela framlycktan finns att köpa eller bara glaset? någon sida på internet eller nått, vore jätte snällt om nån visste de och vill dela med sig.
Kanske nån där hemma som har ett liggandes och känner för att sälja de?

Puss på er alla

Vet du hur du åtgärdar felet? Åkte på samma sak i sommras, rev isär lyktan så jag fick fram insatsen, sen åkte jag och köpte "crome-färg" och lackade reflektorn med. sen var de bara att slänga ihop och köra igenom besiktningen :)

Vet du hur du åtgärdar felet? Åkte på samma sak i sommras, rev isär lyktan så jag fick fram insatsen, sen åkte jag och köpte "crome-färg" och lackade reflektorn med. sen var de bara att slänga ihop och köra igenom besiktningen :)

Bara de att mitt lyktglas sprack när jag skulle ta bort de. De behöver jag nytt ändå.

här kommer skiten

Bifogat

• båtmotor (8).JPG
    båtmotor (8).JPG
    42.4 KB · Visningar: 60
  • båtmotor (15).JPG
    båtmotor (15).JPG
    77.2 KB · Visningar: 43

Okej ska fan göra det jag med då... Måste det va nån speciel crome färg? Slippad du före?

Vad tror du är bättre om man putsar upp den med autosol eller nåt annat eller kör med crome färg?

Jag provade också autosolen innan jag lackade, hjälpte inte ett dyft för mej. Är reflektorn dålig så är de bara att lacka den om man vill besikta. :) Lite puligt att plocka isär men man spar bra många kronor.

Jag provade också autosolen innan jag lackade, hjälpte inte ett dyft för mej. Är reflektorn dålig så är de bara att lacka den om man vill besikta. :) Lite puligt att plocka isär men man spar bra många kronor.

Okej aja men får sätta igång då... Dem bryr sig väll inte om man sänker den fram? (slipper plocka ner den 2 gånger då)
Tack för svaren BTW:tummenupp

Okej aja men får sätta igång då... Dem bryr sig väll inte om man sänker den fram? (slipper plocka ner den 2 gånger då)
Tack för svaren BTW:tummenupp

Om du ska sänka framgaffeln så måste du höja ljusets riktning innan besiktningen. Är ljuset får lågt inställt kommer dem att anmärka på det. Det Instruktioner på hur den ska vara inställd finns i instruktionsboken eller i workshop-manualen som jag skicka!

Nej ljusbilden är perfekt.
Jo jag lackade den med "krom" färg från ok och de vart stoor skillnad.

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back