Jobb -problem o välja!

!ante

Ny medlem
Gick med
23 May 2005
Hoj
Honda Nsr -98
Har panik just nu har tre olika jobb att välja att jobba med i sommar:näsblod Eller iaf två vad jag vet! Måste nämligen lämna svar på ett utav jobben på måndag om jag ska ha det eller inte!:näsblod

1:a Parkenzoo i eskilstuna skitlön ( 60.50 timmen med semester ersätning). Dock roligare arbetsitation o arbetsmiljö. Där får jag jobba som attraktionsförare.

2:a Lithells i kummla. där blir det säkert nått skit jobb som att packa korv osv lön: 75kr i timme (utan semester ersättning, alltså lite mer med semesterersättning),det var lönen förra året.

3:a Säljare för Telenor (har ej fått nått svar om jag fått tjänsten än), 100% provision, tjänstebil, telefon är "lönen". Det jobbet vill jag ha helst eftersom det vore kul att få se sig om i sverige!
STRUKEN, fick ej detta jobbet

Övrig fakta: Har inga kostnader och ingen flickvän som e nämnvärd, Så med andra ord är jag inte anknuten till någon ort!
Till min fråga, Nån som har någon erfarenhet utav liknande jobb? och tillsist vilket skulle ni välja med min bakgrund?

MVH skön, (stavar som en kratta).

Last edited:
Dom 2 första skulle ja helt glömma då det var usel lön på dom.
Är det nån garantilön på det sista? Bara provisionslön är nog ingen höjdare.

Dom 2 första skulle ja helt glömma då det var usel lön på dom.
Är det nån garantilön på det sista? Bara provisionslön är nog ingen höjdare.

bara provision! men det där med skitlön, lägg då till att hela summan åker direkt ned i min plånbok, har inget boende och liknande o betala för! så det kostar väldigt lite för mig just nu att hålla mig rullande!

På alternativ två är det många:tuttar som jobbar och det borde ses som en löneförmån?

3:a Säljare för Telenor (har ej fått nått svar om jag fått tjänsten än), 100% provision, tjänstebil, telefon är "lönen". Det jobbet vill jag ha helst eftersom det vore kul att få se sig om i sverige!
Då blir du hatad, det vet du. Nästan ingen köper väl telefon av tattarna som står utanför affärer och ser snobbiga ut?

Går hellre in i en seriös affär som man kan komma tillbaka till om man får problem.

ingen flickvän som e nämnvärd,

Haha :rofl

Då blir du hatad, det vet du. Nästan ingen köper väl telefon av tattarna som står utanför affärer och ser snobbiga ut?

Går hellre in i en seriös affär som man kan komma tillbaka till om man får problem.

Haha :rofl

Jo hon jag e tsm just nu e inte så mkt o roppa hej för! det där med hatad vet jag men det sjukaste e ju att dom där jävla försäljarna säljer! medelönen låg på 32000 för dem! (enl telenor) och rekordet hade nån på en månadslön på 120 000:näsblod

Övrig fakta: Har inga kostnader och ingen flickvän som e nämnvärd...
:rofl

Om det nu inte är ett jobb som du vill försöka behålla inför framtiden så skulle jag helt eneklt ta det som betalar mest, men samtidigt inte är helt outhärdligt. Arbetsglädje osv är viktigt när du väler ett jobb som du ska ha i många år. Ett par månader på sommaren är ju ok att bara jobba för pengarnas skull.

Å andra sidan, om pengar inte är några problem och du har råd med en rock n´roll lifestyle ändå så gör det som är roligt. :)

bara provision! men det där med skitlön, lägg då till att hela summan åker direkt ned i min plånbok, har inget boende och liknande o betala för! så det kostar väldigt lite för mig just nu att hålla mig rullande!

På alternativ två är det många:tuttar som jobbar och det borde ses som en löneförmån?

60 kr i lön och skatt på de.... Räcker väl till ett sex-pack på en fredag.

:rofl

Om det nu inte är ett jobb som du vill försöka behålla inför framtiden så skulle jag helt eneklt ta det som betalar mest, men samtidigt inte är helt outhärdligt. Arbetsglädje osv är viktigt när du väler ett jobb som du ska ha i många år. Ett par månader på sommaren är ju ok att bara jobba för pengarnas skull.

Å andra sidan, om pengar inte är några problem och du har råd med en rock n´roll lifestyle ändå så gör det som är roligt. :)

Hehe har fått valt bort några saker här i livet, blandannat det jag älskar mest hojjen! men ska försöka jobba ihop pengar till en mellanhojj tills nästa år!

60 kr i lön och skatt på de.... Räcker väl till ett sex-pack på en fredag.
Hehe :D men det blir förhopnningsvis några kr mer... eftersom dom skulle förhandla om lönerna i år...

Last edited:
Provisionslön kan låta lockande.. Men man måste nog vara en grym säljare för att lyckas med det.

Känner en kille som tog ett sånt jobb, han tjänade ca 400kr :D på 2 månader, så nån säljare va han inte.

Jo hon jag e tsm just nu e inte så mkt o roppa hej för! det där med hatad vet jag men det sjukaste e ju att dom där jävla försäljarna säljer! medelönen låg på 32000 för dem! (enl telenor) och rekordet hade nån på en månadslön på 120 000:näsblod

De målar upp gult och gröna skogar. Om medellönen låg på 32000 så skullevarannan Svensson jobba som säljare åt Telenor.

Kan du tänka dig att klara dig utan mycket lön och glida runt i Sverige med en bil kan nog säkert Telenor-jobbet vara ok för en sommar.

Ska du jobba för att ha kul eller för att tjäna pengar?

Dom där siffrorna är bullshit, det dras alltid upp någon som tjänar en årslön på en månad när man snackar lön med provisionsanställda.
Visst, någon har kanske en enda gång lyckats knyta ett kontrakt med ett företag som har gett bra provis, men det är den månaden.
Sen meddellönen per månad brukar räknas på att man jobbar säljande 40 timmar i veckan, dvs dom räknar på att varje säljförsök tar 4 minuter, alltså hinner du 2400 säljförsök på en 40 timmars vecka.
Gör du bara 1200 säljförsök på en vecka så räknar dom det som att du bara har jobbat halvtid.
Transporter till och från säljställena drar en jävla massa tid från säljandet.

Det brukar sluta med att många inte ens drar ihop till soppan dom bränner när dom åker runt och försöker sälja.

När sist köpte du eller någon du känner en telefon av en sån säljare?

Dom där siffrorna är bullshit, det dras alltid upp någon som tjänar en årslön på en månad när man snackar lön med provisionsanställda.
Visst, någon har kanske en enda gång lyckats knyta ett kontrakt med ett företag som har gett bra provis, men det är den månaden.
Sen meddellönen per månad brukar räknas på att man jobbar säljande 40 timmar i veckan, dvs dom räknar på att varje säljförsök tar 4 minuter, alltså hinner du 2400 säljförsök på en 40 timmars vecka.
Gör du bara 1200 säljförsök på en vecka så räknar dom det som att du bara har jobbat halvtid.
Transporter till och från säljställena drar en jävla massa tid från säljandet.

Det brukar sluta med att många inte ens drar ihop till soppan dom bränner när dom åker runt och försöker sälja.

När sist köpte du eller någon du känner en telefon av en sån säljare?

Jo snackade med hon som hade jobbet nyss och det visade sig att jag inte fick jobbet, så vi kan glömme det där nu! e glad att det inte blev dom. Det där e skitsnack iaf vet jag nu. HOn som har hand om det hela verkade inte ens ha koll på om jag skulle dit på interjuv eller inte.

fick se en annan siffra som verkade vara vettigare, att det var 70%av säljarna som tjänade UNDER 30 000.

Tackar "ja" till parkenzoo jobbet och ska gå på interjuven på lithells på torsdag och se om det är nått o ha, en annan fördel är att om jag får jobbet på lithells är att jag har gratis transport dit (farsan jobbar där.) så med andra or där är jobbet på lithells i princip garenterat...

Länk till telenor jobbet: http://platsbanken.amv.se/direkt/11/070402,180130,220901,31,1011111.shtml

Last edited:
Eftersom jag har stor erfarenhet av sälj inom telekom kan jag meddela och råda dig att INTE ta det jobbet eller något jobb inom telekom.

Folk är så fantastiskt trötta på alla jävla säljare som ringer/besöker dom och vill sänka deras telefonipriser med 50 öre osv. det enda du kommer få är telefonen påslängd i örat ungefär 9ggr av 10.

Sedan rak provision inom den branschen är bara totalt uppåt väggarna. Visst man kan tjäna jävligt bra pengar men också jävligt lite då månaderna kan gå lite upp och ner om man inte är extremt duktig.

Sist men inte minst... Så fort det står "Våra säljare har en snittlön på XXXXX:-" i en jobbannons så klicka dig snabbt vidare. Det brukar vara första tecknet på ett oseriöst företag som försöker bevisa något dom inte är.

Du bör kunna tjäna mer pengar på att klippa gräsmattor och städa trappuppgångar.

Ta snabbkurs i ställningsbyggare (en eller två helger) å stick till norge å jobba. Tjänar mer än en civilingenjör här i sverige då ;) Mycket slit men ack så mycket pengar.

Du bör kunna tjäna mer pengar på att klippa gräsmattor och städa trappuppgångar.

hehe:gnissla

Ta snabbkurs i ställningsbyggare (en eller två helger) å stick till norge å jobba. Tjänar mer än en civilingenjör här i sverige då ;) Mycket slit men ack så mycket pengar.

Hade underlättat lite om bilfan jag har hade startat också... :huvet

Det där jobbet på lithells känns ganska så fel o ta även om jag fick det. för jag vill så gärna visa mina föräldrar att jag kan stå på egna ben nu!

Last edited:
hehe:gnissla

Hade underlättat lite om bilfan jag har hade startat också... :huvet

Det där jobbet på lithells känns ganska så fel o ta även om jag fick det. för jag vill så gärna visa mina föräldrar att jag kan stå på egna ben nu!

Det är förståligt, så länge man har en strävan kan man alltid lyckas. Skönt å höra att du vill. Men då är det viktigaste å ta tag i saker och tänka över vilket arbete du helst skulle vilja göra :)
Lycka till och jag hoppas det löser sig för dig ;)

...

Nu är jag skitgubbtråkig men man är inte direkt på egna ben innan man är klar med gymnasiet och har en fast anställning.:) Se till att investera ett par hundringar av lönen i en rejäl blomma till mor din så har du pluspoäng när det är dax att plugga igen.

Som sommarjobb sett ska du väl fokusera på pengarna? Park-jobbet har låg timlön och garanterat mycket begränsade möjligheter till övertid. Korvpackande ger digtvåtusen spänn mer i lön per månad, kanske möjlighet till extraknäck på loven och en ärlig chans att få övertid.

Du ska nog bestämma dig om du vill a sommarlov och jobba lite eller om du ska JOBBA över sommaren. Är du en igel på jobbet och har lite tur kan du göra bra pengar på korveriandet, park-kneget känns mer som något för folk som egentligen inte behöver jobba.

Nu är jag skitgubbtråkig men man är inte direkt på egna ben innan man är klar med gymnasiet och har en fast anställning.:) Se till att investera ett par hundringar av lönen i en rejäl blomma till mor din så har du pluspoäng när det är dax att plugga igen.

Som sommarjobb sett ska du väl fokusera på pengarna? Park-jobbet har låg timlön och garanterat mycket begränsade möjligheter till övertid. Korvpackande ger digtvåtusen spänn mer i lön per månad, kanske möjlighet till extraknäck på loven och en ärlig chans att få övertid.

Du ska nog bestämma dig om du vill a sommarlov och jobba lite eller om du ska JOBBA över sommaren. Är du en igel på jobbet och har lite tur kan du göra bra pengar på korveriandet, park-kneget känns mer som något för folk som egentligen inte behöver jobba.

Jo det stämmer, nu är det så att ajg inte ska studera vidare direkt efter gymnasiet utan tänker jobba i ett eller flera år innan för att få lite erfarenhet! sedan hade jag tänkt att studera vidare på någon högskola eller liknande.

Lutar mer åt "korvjobbet" om jag får det eftersom det kan vara nyttigt för mig att göra ett slitjobb för att pröva på o lära sig vad det innebär, innan har jag bara jobbat kommunalt på ett dammit gammalt slott o vaktat tavlor:gnissla

Last edited:
Nyheter
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Back