Bankörning 4:e April på Gelleråsen

• Thread starter Thread starter FL
  • Start date Start date
Finns det el i depån?

Jag tänkte göra min däckvärmar debut!!!!!

Om du menar på Nylunds körning förra året så var det endast några plusgrader med snövallar vid sidan av banan på vissa partier. -6 grader på natten också.
Sen körde Nylund 1.14 som bäst... Hur du fått fram 1.09 vet jag inte :va
Så nåt vidare grepp var det inte.

Men nu är det lite varmare så det borde gå att pressa ganska bra.
Iaf på eftermiddagen.

fan gubben vi hade ju 14 grader den 11 och sol men den 12 va det ju snö blandat

fick för mej det va 1.09 men fan är ju evigheter sen :)

Numer finns det alltid en reserv i bagaget!:D

haha det tror jag säkert :D :D

Last edited:
14 grader i solen möjligtvis.
4-7 grader var det enligt det jag fick fram på google.

Finns det el i depån?

Jag tänkte göra min däckvärmar debut!!!!!

El är nog inget problem.
Ibland går det en bit inpå säsongen innan de kopplar på matningen till alla skåp som är utställda i depån men det brukar lösa sig. Långa skarvkablar är dock alltid bra att ha med sig!

Tänkte bara meddela för de som eventuellt är intresserade att det ännu finns ett fåtal platser kvar. Anmälan till Andreas såsom beskrivet i första inlägget.

Något tips vart man parkerar bäst om man vill ha el? Förutsatt då att alla skåpen är inkopplade. Vid gräskanten?

SMHI spår -1 grad på morgonen, +8 grader och mulet på dagen (13 m/s vind) samt +6 grader på kvällen.

Glöm inte långkalsongerna och hoppas ni får en bra dag :tummenupp
(Hade så gärna velat vara med men jobbet kom ivägen :gnissla )

SMHI spår -1 grad på morgonen, +8 grader och mulet på dagen (13 m/s vind) samt +6 grader på kvällen.

Glöm inte långkalsongerna och hoppas ni får en bra dag :tummenupp
(Hade så gärna velat vara med men jobbet kom ivägen :gnissla )

Så länge det inte regnar är jag nöjd! Långkalsonger står högst upp på packlistan, sedan följer mössa, handskar, vinterjacka osv osv.... =P

Så länge det inte regnar är jag nöjd! Långkalsonger står högst upp på packlistan, sedan följer mössa, handskar, vinterjacka osv osv.... =P
Glöm inte däckvärmarna bara :fakta
Körde på Midlanda hösten 2005 när det var 5-6 grader och det åt däck något helt otroligt :gnissla

Glöm inte däckvärmarna bara :fakta
Körde på Midlanda hösten 2005 när det var 5-6 grader och det åt däck något helt otroligt :gnissla

Frågan är om däcken ens håller temperaturen när det är så kallt. Men visst de ska med, som Ozto skrev ovan så blir det däckvärmarpremiär. Iofs så är det premiär för det mesta...

Frågan är om däcken ens håller temperaturen när det är så kallt. Men visst de ska med, som Ozto skrev ovan så blir det däckvärmarpremiär. Iofs så är det premiär för det mesta...

Blir det för kallt kör ja med däckvärmarna innanför långkallingarna.

Körde ju på sviestad den 16de december så det här ska nog gå...

:tummenupp För bandagar med öppen depå!!!

japp jag vet ska iväg fyra dagar och köra öppen depå för 2800 spänn :D :D

Plus två dagar på nästa vecka som nästan blir som öppen depå för mej först Instruktör för RR-fabriken sen gasa av sej i Licens gruppen :D :D

Hur många klotade sina ny lackade hojar idag då :näsblod

Trots att det blåste rätt mycket igår så tror jag de flesta tyckte det var en bra dag med mycket körtid då det var öppen depå.

Själv lyckades jag komma hela tre varv på förmiddagens första pass innan jag mulade min nylackade hoj i esset inför ögonen på Nylunds sponsorer :näsblod
Gick dock att få ihop grejorna igen till eftermiddagen så dagen blev inte alltför illa tillslut :)

japp jag vet ska iväg fyra dagar och köra öppen depå för 2800 spänn :D :D

Plus två dagar på nästa vecka som nästan blir som öppen depå för mej först Instruktör för RR-fabriken sen gasa av sej i Licens gruppen :D :D

Hur många klotade sina ny lackade hojar idag då :näsblod

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck