Dovaste mullret

|chippen|

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
450 FE
Ska införskaffa ett slipon till min R6 -01, men är inte hundra på vilket märke jag ska ha. vill ha ett så dovt å kraftfullt muller som möjligt. Inge skrikande.
Ni har ju alla helsys/slipon uppdatera mig lite nu..

Har SBK och är helnöjd med ljudet. Fick även bra betyg i senaste Bike.

Last edited:
Hehe.. lustigt.. gick i precis samma tankar som du. Slutade med att jag beställde ett Ixil highpipe i titan från bike. Halva priset:)
Får la se hur det låter. Sökte på lite olika forum och alla verkade tycka olika. Ville nog egentligen haft ett Akrapovic eller Yoshimura men dom är ju så j*fla dyra.

/paco

Hehe.. lustigt.. gick i precis samma tankar som du. Slutade med att jag beställde ett Ixil highpipe i titan från bike. Halva priset:)
Får la se hur det låter. Sökte på lite olika forum och alla verkade tycka olika. Ville nog egentligen haft ett Akrapovic eller Yoshimura men dom är ju så j*fla dyra.

/paco

Då va det du din j.. ;) som köpte det sista, ringde idag vid 15 och då hade det sista blivit sålt vid lunchtiden sa han.. jaja, har fått höra att Leo Vince ska ha ett mulligt ljud, stämmer detta?
Nån som har erfarenheter om thunder i kevlar??

Då va det du din j.. ;) som köpte det sista, ringde idag vid 15 och då hade det sista blivit sålt vid lunchtiden sa han.. jaja, har fått höra att Leo Vince ska ha ett mulligt ljud, stämmer detta?
Nån som har erfarenheter om thunder i kevlar??

Läs mitt tidigare inlägg.

Leo Vince = SBK

Jag är inte så bevandrad i akustik men stor volym med låg flödeshastighet borde väl bli det dovaste... Rent tekniskt alltså.

Ju längre och mer volumiös slutpipan är borde väl leda till allt dovare ljud.

Jämför bara med en blockflöjt. Fysiken torde ju vara densamma...

Sen om det gör hörbar skillnad i verkliga livet vette fan.

/Henning!

Hade Termignoni på min FZR en gång i tiden... Den lät helt underbart, klarade t.o.m en flygande besiktning på 103.4 dB

Akrapovic :yoparty
Devil Magnum i kolfiber mullarar också fint. Vill man kliva ned lite i pris rekommenderar jag Micron.

FAN va king! :tummenupp verkar som att alla har olika, ha..
nja hade inte tänkt mig i Acropovic klassen kanske, blir lite för dyrt får bara tillbaka 4t på skatten :P
Ingen som vet nått om thunder?

Hey, har hört att man kan beställa slipon billigare utomlands, e detta sant? var ska man beställa ifrån? nån som vet någon länk/affär/land?

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...