Förgasartjaffs RS

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Har precis fått igång hojen nu efter vintern och ska äntligen få köra lite seriöst...
Men 1 problem återstår fortfarande, min tomgång är sämst.
Grejen är den att så fort ja inte varvar mer än 5-6 tusen varv så vill den bara dö och så fort man gasar så dör den typ. Det roliga med allt är att så fort jag drar i Choken fungerar allt perfekt, det vill säga upp till 6-7 tusen varv då orkar den inte varva något mer. Någon som vet hur ja kan fixa detta? (har försökt att skruva luftskruven men det vill inte fungera). Eller kanske finns de nåt lågfartsmunstycke eller liknande som jag kan byta, måste ju ha mer soppa på lågvarv.

Har precis fått igång hojen nu efter vintern och ska äntligen få köra lite seriöst...
Men 1 problem återstår fortfarande, min tomgång är sämst.
Grejen är den att så fort ja inte varvar mer än 5-6 tusen varv så vill den bara dö och så fort man gasar så dör den typ. Det roliga med allt är att så fort jag drar i Choken fungerar allt perfekt, det vill säga upp till 6-7 tusen varv då orkar den inte varva något mer. Någon som vet hur ja kan fixa detta? (har försökt att skruva luftskruven men det vill inte fungera). Eller kanske finns de nåt lågfartsmunstycke eller liknande som jag kan byta, måste ju ha mer soppa på lågvarv.

Har du "ställt om nålen"? Ta reda på om clipset är i "orginalposition" :tummenupp

testa att ställa om nålen...göra rent munstyckena.. annars e det la bara att testa att byta munstyckena

2859070 Då skulle den väll varva mera om den får tjuvluft?:va

Vart sitter nålen? Ska man vrida på den när man ställer om den?
ja eller om den dör.. men men märker ju att om den ändrar varv så är det ju nått fel eftersom den suger in stargasen..

precis som anders sa

Det skulle det faktiskt kunna va, jag tycker mig faktiskt höra ett "sug"-ljud :P runt motorn, men de kanske bara är inbillning. Problemet är bara de att det är så jäävla svårt att få den att hålla konstant varv så de e svårt att märka om den ändrar varv, har försökt tidigare... :huvet

2861292 Det skulle det faktiskt kunna va, jag tycker mig faktiskt höra ett "sug"-ljud :P runt motorn, men de kanske bara är inbillning. Problemet är bara de att det är så jäävla svårt att få den att hålla konstant varv så de e svårt att märka om den ändrar varv, har försökt tidigare... :huvet
Du kanske har månterrat en snurrrbo?

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back