TEMP problem zx12r

zx6r peppe

zx6r peppe
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
zx12r svart/guld
Hej, idag efter att jag hade varit ute på en liten sväng och hade stängt av motorcykeln hördes ett visst bubblande efter en stund.Jag slog på tändningen och tempen vissade normalt,så jag öppnade kylvätske behållaren och då bubblade vattnet över efter en stund. om det är luft hur gör jag för att få bort det,eller kan det vara några andra kylnings fel.zx12r-06.:confused:

Hej, idag efter att jag hade varit ute på en liten sväng och hade stängt av motorcykeln hördes ett visst bubblande efter en stund.Jag slog på tändningen och tempen vissade normalt,så jag öppnade kylvätske behållaren och då bubblade vattnet över efter en stund. om det är luft hur gör jag för att få bort det,eller kan det vara några andra kylnings fel.zx12r-06.:confused:

Kolla så att ditt trycklock till kylsystemet är helt och sitter ordentligt. Om det inte är helt så kokar vattnet vid hundra grader som vanigt. I ett trycksatt system däremot så kokar vattnet inte förrän det är en bra bit varmare än hundra grader. Testa alltså först att trycklocket sitter ordentligt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg