Wii-tråden

Gamebox

Monster
Gick med
27 Feb 2006
Hoj
Kawasaki Versys 1000
Hej
Tänkte starta en Wii-tråd för hos här på sporthojen som är lyckliga ägare av en Nintendo Wii. Diskutera gärna allt om Wii i denna tråden.

Tänkte det skulle varit kul att ha någon från sporthoj:en på sin Wii Contact List.
Så är någon intresserad av att bli Wii Friends så pm:a mig er Wii Friends Code så pm:ar jag min tillbaka.

OBS!! Enligt någon någon Nintendo lag/avtal är det förbjudet att lämna ut sin Wii Friends Code för allmänheten, får bara lämnas ut personligen så skött detta med PM!

Last edited:
Hej
Tänkte starta en Wii-tråd för hos här på sporthojen som är lyckliga ägare av en Nintendo Wii. Diskutera gärna allt om Wii i denna tråden.

Tänkte det skulle varit kul att ha någon från sporthoj:en på sin Wii Contact List.
Så är någon intresserad av att bli Wii Friends så pm:a mig er Wii Friends Code så pm:ar jag min tillbaka.
Skickar pm sen när jag kommit hem.. Wii är fan den ultimata partymaskinen!

Skaffade Wii för några dagar sen men inte hunnit spela nått nästan då jag inte hunnit få upp nya tv'n på väggen (blev ett dyrt wii:rolleyes:)

Hur funkar Wii Contact List? Är man uppkopplad via nätet lr? Kostar? Nån som chippat sitt/vet vart man kan/kostar? Nån som kan rekommendera bra spel?

//Fredrik

Jag är dock väldigt besviken på Wii. Behöll det i runt tre veckor, sen sålde jag det i förmån till ett 360. Spelen passade inte mig, samt att jag tyckte det blev för enformigt och tjatigt efter ett tag att stå och vifta med dosorna.

Sedan att Wii är ett GameCube i grund och botten med andra handkontroller och högre pris är en annan sak.

Skaffade Wii för några dagar sen men inte hunnit spela nått nästan då jag inte hunnit få upp nya tv'n på väggen (blev ett dyrt wii:rolleyes:)

Hur funkar Wii Contact List? Är man uppkopplad via nätet lr? Kostar? Nån som chippat sitt/vet vart man kan/kostar? Nån som kan rekommendera bra spel?

//Fredrik

Wii Contacts funkar så att om båda har varandra i sin lista så kan man skicka meddelande, skicka mii, se mii i parade som är satt till att mingla och förhoppningsvis i framtiden när spel kommer kunna spela mot varandra.
Detta för åt sätter att att du har ditt Wii kopplat mot internet.

Jag är dock väldigt besviken på Wii. Behöll det i runt tre veckor, sen sålde jag det i förmån till ett 360. Spelen passade inte mig, samt att jag tyckte det blev för enformigt och tjatigt efter ett tag att stå och vifta med dosorna.

Sedan att Wii är ett GameCube i grund och botten med andra handkontroller och högre pris är en annan sak.

Ja, det är en personlig smak.
Är inte en 360 en xbox i grund och botten? eller rättar sagt en PC!

Last edited:
Spelade så mycket första helgen att jag itne kunde röra axeln på typ hela följande vecka av smärta. Älska Wii :D.

Ok, hur mkt meck är det att sätta in wiikey-chipet?
Vad kostar bara chipet?
Är du inte en hyffsat van löddare så ska du nog låta ett proffs utföra det.
Chipet kostar ca 450:- bränner du ett spel har du tjänat in den kostnaden. Plus att du gör det regionsfri och kan spela NTSC spel.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg