SV-Tråden!

Konsol

Hallå pöjka och ev flickor

Jag har ett litet problem. Jag har skaffat mig ett helsystem av typen mircon high level system. Men jag fick inte med den konsolen som ska sitta mellan klämman för ljuddämparen och in under innerskärmen. Är det någon här som har en bild på en sådan och ev mått??? Ev så kan man ju göra den själv av lite rostfri plåt.
Jag har ringat in på bilden under vad jag menar. Förresten så har jag den tidiga varianten av SV'n.

/Tusen tack på förhand
/D

Bifogat

• konsolen.JPG
    konsolen.JPG
    69 KB · Visningar: 77
Hastighetsmätare SV 650-03?

Hej!

Min hastighetsmätare har gett upp. Alla 4 "piggar" som sitter i den lilla koppen har gått av och hastighetsmätaren visar 0 hela tiden. Vart ska jag köpa en ny? Måste ha en innan torsdag då jag ska besiktiga, och inga "sätt dit en cykeldator så att det ser ut som en klåparhoj" svar tack.

Mvh Bobby

Hej!

Min hastighetsmätare har gett upp. Alla 4 "piggar" som sitter i den lilla koppen har gått av och hastighetsmätaren visar 0 hela tiden. Vart ska jag köpa en ny? Måste ha en innan torsdag då jag ska besiktiga, och inga "sätt dit en cykeldator så att det ser ut som en klåparhoj" svar tack.

Mvh Bobby

ring och kolla med dom: http://www.haggsbildem.se
tel: 0652-19015

har handlat lite av dom, och dom funkar fint.

Kutzkåpa för 2k på bikersneed och bikeshop, fins det ingen billigare i sverige ?

Tog första provturen med nya GPR hipipe systemet, jäklar vilken skilnad det blev specielt på lite lägre varv, och ljudet:yoparty jag ska nog låta den stå på tomgång i vardagsrummet all tid jag inte är ute och kör...

montering blinkersrelä

Har köpt ett sånt där relä på Suzuki/gbg som ska fixa så att blinkers blinkar i normal takt och inte supersnabbt som nu (21W lampor fram & 11W bak).

Frågan e bara hur jag monterar det?! Hittar bara en massa säkringar men inget relä?

Hojen e en SV650N -01

Någon av er experter som kan assistera en mek-n00b?:tuttar

Last edited:
Har köpt ett sånt där relä på Suzuki/gbg som ska fixa så att blinkers blinkar i normal takt och inte supersnabbt som nu (21W lampor fram & 11W bak).

Frågan e bara hur jag monterar det?! Hittar bara en massa säkringar men inget relä?

Hojen e en SV650N -01

Någon av er experter som kan assistera en mek-n00b?:tuttar

Jag skulle bytt till 21-wattare bak.
Annars sitter reläet under sätet.

Från manualen:
The turn signal relay is corporated with the side-stand relay and diode to form the one component part which is called the turn signal/side-stand relay.
It is located under the seat.
- Remove the frame covers (R), (L) and seat.
- Remove the turn signal relay

Last edited:
Har du provat s-racing ?
A just det, där glömde jag :)

695:- olackerad , lite billigare men svart plats. Vad skulle en lackering gå på då ?

-----------------------------------------------------------------------------

En helt annan sak nu :)

Jag har äntligen fått lite extra $$$ och köpte ett Yoshimura Slipon till min SV! (ÄNTLIGEN!!!!)

Hur ska jag få på detta iom att jag måste såga/skära bort/av orginal delen på avgassystemet. Den är ju hel hela vägen utan någon anslutning av orginalsliponet/blåset.

svara så specefikt som ni kan :) så kanske min hoj låter lite roligare till helgen :)

//RE Cel

A just det, där glömde jag :)

695:- olackerad , lite billigare men svart plats. Vad skulle en lackering gå på då ?

Det borde inte vara så dyrt! Du kan ju höra med nån lackfirma.

Angående sliponet så måste du nog tyvärr kapa ditt originalsystem men om du söker i tråden så finns det massor av inlägg i frågan.

Meeen du borde köpt ett yoshi helsystem istället, det gjorde jag .. hehe :tuttar

Angående sliponet så måste du nog tyvärr kapa ditt originalsystem men om du söker i tråden så finns det massor av inlägg i frågan.

Meeen du borde köpt ett yoshi helsystem istället, det gjorde jag .. hehe :tuttar

Behövde du bestycka om eller justera förgasarna? Tydligen är det inte alltid man behöver göra det med ett slip-on, men med helsystem verkar det nödvändigt. Följde det med någon instruktion i så fall?

Behövde du bestycka om eller justera förgasarna? Tydligen är det inte alltid man behöver göra det med ett slip-on, men med helsystem verkar det nödvändigt. Följde det med någon instruktion i så fall?

Jag har inte monterat mitt helsystem än men när det är gjort kommer jag att bänka den. Att bara skruva dit lite större munstycken och sen tro det är bra är inte min grej, ska det göras så ska det göras exakt!

När det gäller slipon så behöver man inte bestycka om, det är bara att bulta fast och åka!

Jag har inte monterat mitt helsystem än men när det är gjort kommer jag att bänka den. Att bara skruva dit lite större munstycken och sen tro det är bra är inte min grej, ska det göras så ska det göras exakt!

När det gäller slipon så behöver man inte bestycka om, det är bara att bulta fast och åka!

Låter (!) bra! Ska bli intressant o höra (!) resultatet.

Min sv gick snålt som bara den efter montering av slipon. Jag fick byta munstycken för att inte bränna tändstift. Håll koll på stiften efter byte av slipon. Dom skvallrar lite om blandningen.

Jo ser så ut, dock har jag inget problem att förstöra mitt originalsystem, twinsound to the ppl! :yoparty

Ja nu får man väl ta det försiktigt, man får bara en chans att göra det rätt sen e det kört. Jag hoppas inte att min går snålt efter installationen av sliponet.

Last edited:
Jo ser så ut, dock har jag inget problem att förstöra mitt originalsystem, twinsound to the ppl! :yoparty

Ja nu får man väl ta det försiktigt, man får bara en chans att göra det rätt sen e det kört. Jag hoppas inte att min går snålt efter installationen av sliponet.

Kolla med någon erfaren Suzuki-bänkare. Det är inte säkert att du behöver byta munstycken, vissa brukar ställa om nålen och göra någon liten modifiering av originalgreijjerna, sedan går den som den ska!

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon