Skippa räkningar från fackförbund??

SFB

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Hojen såld! Ekonomisk kris
Vad händer om jag skiter i räkningarna från mitt fackförbund? Jag måste tydligen betala in en mindre förmögenhet till dom för att kunna gå ur nu och jag har inga pengar. Dom kan väl inte driva in dom av mig? Det värsta som jag tycker borde kunna hända är väl att man blir utesluten på livstid??

Last edited:
Vad händer om jag skiter i räkningarna från mitt fackförbund? Jag måste tydligen betala in en mindre förmögenhet till dom för att kunna gå ur nu och jag har inga pengar. Dom kan väl inte driva in dom av mig? Det värsta som jag tycker borde kunna hända är väl att man blir utesluten på livstid??
Du behöver aldrig betala ett skit till kommunistklubben.

Du behöver aldrig betala ett skit till kommunistklubben.

Så här står det:

Beslut: Kassan har beslutat om utträde fr o m 070401 enligt 40 § LAK (Lagen om arbetslöshetskassor) Utträdet verkställs när avgiften är betald till och med utträdesmånaden.

Skall kolla upp den i lagboken men men, jag vill bara vara säker på att jag inte åker på en betalningsanmärkning.

Det är klart att du måste betala för den uppsägningstid ni avtalat om.
Dessutom tycker jag det är djupt osolidariskt med de lågavlönade att gå ur, se bara hur kapitalet försöker suga ut det sista ur de värnlösa matbutiksbiträdena nu. Nej usch, förstatliga basindustrierna och de för samhället så viktiga näringarna så vi slipper kvartalshysterien från pamparna i styrelserummen!

Dessutom tycker jag det är djupt osolidariskt med de lågavlönade att gå ur, se bara hur kapitalet försöker suga ut det sista ur de värnlösa matbutiksbiträdena nu. Nej usch, förstatliga basindustrierna och de för samhället så viktiga näringarna så vi slipper kvartalshysterien från pamparna i styrelserummen!

Jag jobbar i butik och det är just därför jag inte vill vara med längre. Jag har ont om pengar och var arbetslös ett tag. Facket har inte varit till någon nytta för mig nu eller någonsin tidigare och jag har ingen lust att lägga en massa pengar som jag inte har på onödiga avgifter.

Och jag gillar verkligen inte fackförbundens makt heller i sverige. Gör som dom vill och förstör företagsklimatet i sverige.

Så då vet vi vad alla tycker, jag undrar om jag har något att frukta om jag skiter i att betala.

EDIT: Jag var inte säker på om du var ironisk så jag antog att så inte var fallet...

:rofl

Det var ett mycket oväntat inlägg från dig... :hihi

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!