Jeans och en brinnande TV. DAMN

Droopfy

Gick med
28 Apr 2004
Hoj
YZF450, Lillgixxer (GSX400R)
Jahapp... Just som man trode att man kanske skulle kunna få råd med ett par Jeans godkända för hojåkning så händer det.

TV-helvetet brinner upp.

Vad göra?

Köpa ny tv... givetvis. helst före nästa Gp-lopp.
Men VAD FASEN SKA JAG KÖPA FÖR TV? Det är ju en jungel större än amazonas.

jag har inga större krav annat än att de t bör vara en LCD eller Plasma som fungerar!

dessutom vill ja inte ha för mycket släpningar i bilden... vore kul att se något annat än suddiga streck när rossi och pojkarna kör.

fan också.

pristak då... 10K... Lycka till alltså.

Finns här någon TV-guru som kan hjälpa mig i min svåra stund.

//Droopfy

köp ett par jeans godkända för hojåkning!!!

så kan du åka ner till GPet och se det... och samma sak gällande resterande GP'n - finns ju ändå inget vettigt att se på TV.

köp ett par jeans godkända för hojåkning!!!

så kan du åka ner till GPet och se det... och samma sak gällande resterande GP'n - finns ju ändå inget vettigt att se på TV.

Det va en förbannat bra idé.

men jag har en Revanchmatch på Guitarhero mot tjejen som jag måste göra upp snart. :yoparty

dessutom är det trevligt att kolla film dom dagarna vädret inte tillåter att man är ute med hojen.

Men tack för idén... jag ska ta med detta i kalkylerna för sommarens budget. :tummenupp

Låt henne betala tven. Problemet löst.

Låt henne betala tven. Problemet löst.

Genialiskt... jag ska snacka med svenska akademin och rekomendera dig till noobellpris för att du arbetat fram den nya världsordningen...
Låt henne Betala.
det kommer bli den nya läran. hoppas jag.

löser alla problem.
Fred på jorden osv osv.

:yoparty

Panasonic PV45 helt klart. 37" säljs från det priset på expert. (9995;-)

PV45 i 37" är tydligen en PV60 fast med annan etikett. Utsendet är lika, prestanda lika.

PV45 i 42" är snikigare, lägre kontrast - gråskalor. Silver ist för svartram.

PC1R är ju en ganska sunkig plasma som inte imponerar nämvärt. Taskig svärta och skärpa...

PC1R är ju en ganska sunkig plasma som inte imponerar nämvärt. Taskig svärta och skärpa...

hehe, jag har en sån själv och är nöjd. Polarna har Pioneer 50" och inte ser då jag nån nämnvärd skillnad. Jag är iofs ingen expert på TV-apparater heller. :)

Det finns alltid bättre grejjer att köpa. Frågan är bara om man tycker det är värt pengarna.

Har du inte kvar sniper-bralllorna? De är ju schyssta :)

Vet faktiskt inte om dem har åtgärdat surret.

Var ju inte alla apparater som led av det. Dem vi haft på jobbet har varit tysta. Har nu en 42" och en 50" lg uppe. 50" körs med CD C+HD samt Discovery HD, ser ok ut.

Ok, PC1R är inte sunkig, det är en överdrift. Finns många plasmor som ger en sämre bild. Dock tycker jag det är under all kritik att en ny plasma inte kan leverera svart. Har grymma problem med dålig analog signal och ganska bleka färger.

Sitter den hemma tänker du ju inte på det, då är ju färgerna fina eftersom du inte har någon "referens". Bristen på svärta (uppe och nere när man ex kör Star Wars) kopplar man bort.

Panasonic har lyckats bra med sina paneler förhållande till pris. Står valet idag mellan att antingen köpa en 37" Pana för 10k eller en 42" PC1R för 10k, och en 37" räcker i stl är panan ett många ggr bättre val vad gäller bildkvalitet.

Dålig analog signal är:

Viasat / CD som tas emot via Parabol, görs om i en växel till komposit och därefter leds ut via enkla (budget) antennkablar till apparaterna. Nej det är inte optimalt vad gäller bild, men det är iaf ärligt mot kunden.. liten risk att kunden får så pass dålig bild på sin tv hemma.

Bonusen är ju att många kunder kommer in, tittar och tycker WOW vilken bild!!:rofl :3freak

Last edited:
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...