Sälja registreringspapper??

karl_magnum

Amatör
Gick med
24 May 2006
Hoj
Polka r1 1998
Köpte en klotad zx9r 00a från tyskland i hopp om att göra hoj av den men det vart för mycket jobb så den såldes i delar.. Nu undrar jag om det på något sätt är olämpligt/olagligt att sälja handlingarna på hojjen?
Kan ju vara värt en slant för någon som tex har en banhoj och vill sätta den i trafik? :confused:

Köpte en klotad zx9r 00a från tyskland i hopp om att göra hoj av den men det vart för mycket jobb så den såldes i delar.. Nu undrar jag om det på något sätt är olämpligt/olagligt att sälja handlingarna på hojjen?
Kan ju vara värt en slant för någon som tex har en banhoj och vill sätta den i trafik? :confused:

Ja eller för någon som har en tjålad Zx9r 00a.. :dummer

Visst... du får 100:- av mig, så ska jag filma när jag bränner upp papprena på hojen..

så kanske någon slipper få sin hoj stulen i sommar

Ibland undrar jag hur vissa människor orkar med sig själva..

Säljer man papper är man per automatik en tjuv alt. uppmuntrar till stöld.

Kör man i jeans så dör man och alla andra får betala.

Kör man fort så förstör man för "mc-kollektivet"

Man ska ALDRIG låna ut sin hoj..

Aldrig skjutsa någon med Lidl-kruka.

Delat skinställ gör att du går av på mitten om du ramlar omkull.

Sätter man på slip-on utan att mappa om hojen så är man en idiot.

Osv osv

Hur fan orkar så många vara så trista, präktiga och flata?

Osv osv

Wörd :tummenupp

Osv osv

:D :tummenupp håller med dig till fullo

Regpapper kan vara värda mycket pengar så klart du ska sälja dom, annars är det samma sak som att kasta pengar i sjön.
Jag sålde mina regpapper för 6000:-

Sätt ut en annons och ha inte för bråttom med att sälja, är det någon som vill ha dom så brukar dom vilja ha dom ordentligt!!
Kryllar ju inte direkt av regpapper på marknaden.

För övrigt så håller jag med Chronic i allt, den överdrivna moralen på SH börjar bli jäv**gt jobbig och tröttsam!!

Regpapper kan vara värda mycket pengar så klart du ska sälja dom, annars är det samma sak som att kasta pengar i sjön.
Jag sålde mina regpapper för 6000:-

Sätt ut en annons och ha inte för bråttom med att sälja, är det någon som vill ha dom så brukar dom vilja ha dom ordentligt!!
Kryllar ju inte direkt av regpapper på marknaden.

För övrigt så håller jag med Chronic i allt, den överdrivna moralen på SH börjar bli jäv**gt jobbig och tröttsam!!

Kunde inte hålla med dig mer! :yoparty

Kunde inte hålla med dig mer! :yoparty

I HD och hojbyggar- (dvs custom-)kretsar så är det ju inget ovanligt att man säljer papper. Det är ju för att kunna komma runt besiktningsproblematik mm vid ett nybygge. Det ses inte som ngt tveksamt, dvs ska man kannibalisera en donatorhoj till ett bygge så är man korkad om man skickar in papprena som "skrotad" ty då har man bränt ngt som inte går att få igen. Ty nya hojar är ju helfordonsgodkända och därför är nyare papper inget kul för såna som bygger.

Men på sporthojar kanske det är fler stölder som ngn sade. Men själv är jag osäker kring hur mycket tjuveri det egentligen är, det försvinner liite för många hojar på hösten för att jag ska köpa alla "stölder".

Tycker jag

/J

Last edited:
I HD och hojbyggar- (dvs custom-)kretsar så är det ju inget ovanligt att man säljer papper. Det är ju för att kunna komma runt besiktningsproblematik mm vid ett nybygge. Det ses inte som ngt tveksamt, dvs ska man kannibalisera en donatorhoj till ett bygge så är man korkad om man skickar in papprena som "skrotad" ty då har man bränt ngt som inte går att få igen. Ty nya hojar är ju helfordonsgodkända och därför är nyare papper inget kul för såna som bygger.

Men på sporthojar kanske det är fler stölder som ngn sade. Men själv är jag osäker kring hur mycket tjuveri det egentligen är, det försvinner liite för många hojar på hösten för att jag ska köpa alla "stölder".

Tycker jag

/J

Sant! Nu har jag då slängt upp en annons! Kanske inte ger samma pengar som harley papper från 1940 nånting.. :D Men lite slant bör dom ju vara värda!?

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back