Fästa regskylten med magneter?

[Tim]

Fotogenic.
Gick med
3 Nov 2004
Hoj
Z500 när det ska drickas kaffe och RM250 när det ska grillas korv!
Sitter och funderar på hur jag lätt ska kunna få av och på skylten och eventuellt vända den vid fikkastoppen.

Först tänkte jag på ngt jättebra kardborreband. Men finns det ngt som håller för körning i hastigheter uppemot 160km/h och körning i regn?

Alternativ 2 är att fästa skylten med ett par värstingmagneter. Skulle det funka? Och isf, var hittar man starka (gärna små) magneter?

Sitter och funderar på hur jag lätt ska kunna få av och på skylten och eventuellt vända den vid fikkastoppen.

Först tänkte jag på ngt jättebra kardborreband. Men finns det ngt som håller för körning i hastigheter uppemot 160km/h och körning i regn?

Alternativ 2 är att fästa skylten med ett par värstingmagneter. Skulle det funka? Och isf, var hittar man starka (gärna små) magneter?

Gå upp på vinden och riv sönder ett par gamla datorhögtalare eller en hårddisk från en gammal 486a. Hårddiskmagneter är i starkaste laget. Annars finns neodynmagneter (tror de heter så) på classohlsson att köpa som är otroligt starka.

Regplåten är väl av aluminium? Är den det så fungerar alltså inte magneter.

(men jag skulle nog ändå chansa på ett eller två klistrade kardborreband istället för magneter)

Tror inte det har en suck att sitta kvar med magnet, satsa på kardborre. Rätt sort sitter som berget, leta runt lite.

Magneter låter inte så dumt tycker jag. Man kan t.ex. limma på nån tunn plåt på baksidan skylten som magneterna kan fästa i, och se till att ha magneter som är starka nog att hålla kvar skylten när man vänder på den.

Tanken är ju att jag ska limma magneter på plåten och på skärmen.

Tror inte det har en suck att sitta kvar med magnet, satsa på kardborre. Rätt sort sitter som berget, leta runt lite.

Blir det bra när det är blött? Sen vill jag inte täcka ngn bokstav eller siffra med kardborrebandet. Därför verkar magneter smidigare. Men jag får testa mig fram.

Last edited:
Tanken är ju att jag ska limma magneter på plåten och på skärmen.

Blir det bra när det är blött? Sen vill jag inte täcka ngn bokstav eller siffra med kardborrebandet. Därför verkar magneter smidigare. Men jag får testa mig fram.

Om knäpuckarna sitter kvar med kardborre så borde väl plåten göra det. Frågan är väl hur du fäster kardborren i skylten...

Jobbar med sånna magneter på jobbet, kraftiga som bare den, men om dom håller en skylt i 160+ vette den.

Frågan är varför man ska ta bort skylten när man stannar?

Varför inte genomgående + saxsprint. Du lär inte tappa skylten iaf... Jag är också nyfiken varför du vill ta bort skylten när du stannat? Hade det varit att vill ta bort om du ska köra en riktig svinrepa på stan så kan jag förstå men men...

Kan ju vara bra om du kör en glidarrunda och efter fikastoppet bestämmer dig för att köra lite mer "inspirerat".

Gör så här: Åk till en hobbyaffär typ Hobbex eller liknande, och handla upp dig på ett servo till en radiostyrd bil (det finns servon som tål olika mycket kraft) köp ett kraftigt servo, drag sedan kablar från batteriet till en strömbrytare. Hå och hej så har du en elektriskt manuvurerbar reg skylt. Själv klart fäster du skylten med gångjärn i överkant, och ett stag från servot.

Det här sitter som fan och håller säkert regplåten. Mitt GPS-fäste sitter med två såna här på styrkronan. Finns på Clas Ohlson.

Bifogat

• durotec.jpg
    durotec.jpg
    77.6 KB · Visningar: 722
Nyheter
Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

BMW F 450 GS för prisvärda äventyr

BMW presenterade den länge ...

BSA Thunderbold avtäckt på EICMA

BSA har avtäckt sin fjärde ...

ExploreBike: Lerigt Gotland Grand National

Årets Gotland Grand Nationa...

Nytt om H-D Bagger-Världscupen

Under en presskonferens på ...

BMW F 450 GS ”Din bästa kompis”