ER6-tråden

för att du skall gå in under 24+ måste du haft mc-kort i 5 år,,vet inte hur länge du haft kortet,,men kanske det som spökar
 
Annars tycker jag denna hoj är näst intill "gratis" att försäkra. Min nya får jag betala 1000:-/år första året sen vart det 2400:-/år. Billigare kan man knappast få när man är 34 :yoparty
 
ni verkar ju komma sjukt billigt undan. den summan skulle jag inte ens komma ner i om jag hade haft kortet i 10 år och anlitade bilsport och mc (som bruakar vara billigast på icke super sport). Ska kolla runt lite med de andra bolagen också. Någon som har lust att pm:a mig ett reg. nummer på en 06a som jag kan använda för att kolla försäkring?
 
Nån i götet idag med en orange 2007:a. Mörkt visir, svart skinjacka och svarta jeans. Miniblinkers och slip-on. Brorsan ringde och sa att den lät bra :tummenupp
Satan vad jag längtar tills man får hämta sin hos affären, man bor i fel del av landet...
 
Äntligen !! :yoparty

Nu skall man hämta hem hojen och börja skruva dit alla leksaker man samlat på sig under vintern...
Slip-on, skylthållare, hugger och Fatbar styre.... Sen blir det åka av.....

//cage
 

Bifogat

  • Gustaf 8år (156).JPG
    Gustaf 8år (156).JPG
    132.1 KB · Visningar: 82
Låter vettigt! zx6r är ju svindyr att försäkra nu.
Körde CBR 900 innan jag köpte min första ER6a, men du som är van med kåpa ska nog satsa på ER6f .
Köpte själv ER6n när jag sålt CBRen och blev besviken på landsvägsegenskaperna. Sålde den i Januari och var för 1 vecka sedan o hämtade en ER6f hos Manfreds Motor. VILKEN SKILLNAD!!!! Hade 27 mil hem och det var 5 grader och halv storm ute. men det gick alldeles utmärkt!
ER6n hade alldrig gått att köra så långt med utan att vila ett antal gånger.
Blåser som F när man kör över 110 o inte hjälper det mycket med det lilla kåpglaset man kan köpa till. Så är du van att kunna ta hojen än längre tur som jag så är det Fen du ska haaaaa.
 
Har varit duktig och förvarat hojen i varmgarage hela vintern och var riktigt sugen på att få ta hem den och ta årets första tur idag. Började med att montera tankpad och hugger och sen bär det iväg. Hojen startar hur fint som helst men efter en knapp kilometer tvärdör den och oljelamporna lyser. :huvet

Kollar oljenivån i glaset (som jag även gjorde innan jag åkte) och det är nästan exakt halvfullt när man håller hojen rak (avstängd). I serviceboken står det byt olja och oljefilter. Hur fan kan det behövas efter 11 mil???

Blir väl till att ringa verkstan på måndag men man är ju inte särskilt sugen på att hyra släp och köra 8 mil enkel resa när en splirrans ny mc gått 11 sketna mil. :mad: :mad: :mad:
 
Last edited:
Det är oljetryckslampa (inte nivå) så om hojen stannar med tändningen på så lyser den eftersom trycket är noll. Det är inget konstigt med det.
 
Det är oljetryckslampa (inte nivå) så om hojen stannar med tändningen på så lyser den eftersom trycket är noll. Det är inget konstigt med det.

F´låt, menar så klart oljetryck men ofta så beror väl lågt oljetryck på för lite olja.
 
Last edited:
Har varit duktig och förvarat hojen i varmgarage hela vintern och var riktigt sugen på att få ta hem den och ta årets första tur idag. Började med att montera tankpad och hugger och sen bär det iväg. Hojen startar hur fint som helst men efter en knapp kilometer tvärdör den och oljelamporna lyser. :huvet

Kollar oljenivån i glaset (som jag även gjorde innan jag åkte) och det är nästan exakt halvfullt när man håller hojen rak (avstängd). I serviceboken står det byt olja och oljefilter. Hur fan kan det behövas efter 11 mil???

Blir väl till att ringa Stibix på måndag men man är ju inte särskilt sugen på att hyra släp och köra 8 mil enkel resa när en splirrans ny mc gått 11 sketna mil. :mad: :mad: :mad:

Nån som har förslag på nån annan orsak??

Nån patentlösning har jag inte men eftersom den tvärdog och oljelampan började lysa, tror jag inte att problemet ligger i oljan... Verkar vara nåt elektriskt bekymmer som sen medför att oljelampan började lysa!?!?!?!?

Själv har jag haft hojen i kallgarage med batteriet urtaget. Laddede batteriet i en timme (!) innan jag satte det i hojen och höll tummarna..... Har inte haft igång den sen mitten av oktober...
Startade på en gång:yoparty :yoparty Körde ca 1,5 mil hemåt och frös fingrarna av mig. Lite väl kallt än.. MEN JÄVLIGT KUL ATT KÖRA:banana :banana
 
F´låt, menar så klart oljetryck men oftast så beror väl lågt oljetryck på för lite olja.

Orsak??

(Tillägg, hojen är elektroniskt spärrad från att startas. Noll action i startknappen)

Nja, inte i ditt fall i alla fall. Låter som något elektriskt. Har du kollat dödarknappen samt brytarna i kopplingshandtaget och sidostödet? FI-lampan?
 
Xenon

Nu har jag monterat ett Xenon HID H7 kit på min ER6a, det blev en jävla skillnad på ljus. Men det var trångt om plats för ballasten, den fick jag förlänga sladdarna på och placera under dynan.
Det bästa med xenon är att man syns mycket bättre.
Jag köpte ett kit(2ST) i Hong Kong för 1200:- inkl. frakt tull och moms.
 
Nu har jag monterat ett Xenon HID H7 kit på min ER6a, det blev en jävla skillnad på ljus. Men det var trångt om plats för ballasten, den fick jag förlänga sladdarna på och placera under dynan.
Det bästa med xenon är att man syns mycket bättre.
Jag köpte ett kit(2ST) i Hong Kong för 1200:- inkl. frakt tull och moms.

:tummenupp Nice. Funderade oxå på att göra detta. Läste om det i andra trådar här på forumet. Skulle vara kul om du kunde lägga upp lite bilder på resultatet och kanske på monteringen så att man ser hur man kan göra. Var det bökigt ?
 
Hittade några bilder på www.ninja650.com forumet.

Man kan ju förstå att ljudet blir lite annurlunda med ett slip-on.....

Vänstra bilden är orginal och högra är Arrows.
 

Bifogat

  • flow.jpg
    flow.jpg
    59.5 KB · Visningar: 1,496
  • A2.jpg
    A2.jpg
    58.7 KB · Visningar: 140
Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Back
Top