Jo vandringsdjur finns. Var ju tom en björn som gick i ide utanför Kinna.
Spekuleras löst av div. jägare att älgar lätt går i sken vid jakt med hund coh det då skulle komma sig av de blivit stötta av varg?
Vi har lo på mina marker, sak tydligen vara ett präktigt exemplar som har sitt revir där(sett slagen). Lon har väl dessutom oförtjänt dåligt rykte?
Och, kamphunden är nog tyvärr etablerad *S*
Antar du e jägare? Väldigt OT men men
Spekuleras löst av div. jägare att älgar lätt går i sken vid jakt med hund coh det då skulle komma sig av de blivit stötta av varg?
Vi har lo på mina marker, sak tydligen vara ett präktigt exemplar som har sitt revir där(sett slagen). Lon har väl dessutom oförtjänt dåligt rykte?
Och, kamphunden är nog tyvärr etablerad *S*
Antar du e jägare? Väldigt OT men men
Jag är nog ganska så säker på att de ovannämnda djuren redan finns i de krokarna, visserligen mest vandringsdjur, men Lo har säkert etablerat revir då de biotoperna passar dem som hand i handske. Har kamphundarna etablerat sig oxå då eller?
Jag kan säga att jag vill nog att det skulle kännas betydligt djävligare om en "kamphund" skulle skada min hund än om ett rovdjur skulle göra det, då det känns ännu mer onödigt, då de faktiskt inte har en naturlig plats i den svenska faunan, vilket de andra har på gott o ont.