Glödlampa 60-65watt????

henrik414

Henkiboy
Gick med
7 Nov 2006
Hoj
Yamaha Dt125x
Hej!
Idag skulle jag sätta på min framlampa på 125an.. (Köpte alltså en derbi cateye framlampa) MEN den glödlampan som sitter där från moppen är bara en 30/35watt tror jag men på 125ans orginal lampa va den 60/65 tror jag.. Allstå är min fråga är det någon som vet om man kan köpa eller om det finns en sån glödlampa som den på moppen med 60/65watt?? Behöver svar så snabbt som möjligt håller på att pilla nu..

Hej!
Idag skulle jag sätta på min framlampa på 125an.. (Köpte alltså en derbi cateye framlampa) MEN den glödlampan som sitter där från moppen är bara en 30/35watt tror jag men på 125ans orginal lampa va den 60/65 tror jag.. Allstå är min fråga är det någon som vet om man kan köpa eller om det finns en sån glödlampa som den på moppen med 60/65watt?? Behöver svar så snabbt som möjligt håller på att pilla nu..

kan du inte bara byta grejen där man stoppar in lampan i? vet inte vad det heter men hoppas du förstår?

kan du inte bara byta grejen där man stoppar in lampan i? vet inte vad det heter men hoppas du förstår?

Jasså har du skaffat hoj nu :tummenupp

Trådskaparn: Varför ska du byta? kör mä den lampan som sitter i sendalampan. kommer bara lysa lite svagare.

Om du byter till en starkare lampa finns de risk att du pajjar reflektiorn och de e dumt.

Trådskaparn: Varför ska du byta? kör mä den lampan som sitter i sendalampan. kommer bara lysa lite svagare.

Om du byter till en starkare lampa finns de risk att du pajjar reflektiorn och de e dumt.

Nä men jag vill byta för ljuset är jätte svagt.. Vill iallafall prova och se hur det går.. Men du vet inte om det finns samma lampa fast med annan watt??

Fick inte ha på den om jag inte hitta en starkare lampa.. det är darför så jag vill helst hitta nån.. Måste bara vet om det ens finns också

Vad är det för sockel? BA20D? Då finns 35/35W halogen och 45/40W glödlampa. Duells eller Jofrab har även en 60/60W, men jag vet inte om reflektorn tycker om det. Eller lampsockeln heller, den är inte avsedd för så hög ström... Angående själva strålkastaren är den förmodligen bara avsedd för att vara snygg och lyset fick bli som det blev, tycker att det är så på de flesta mopedstrålkastare av sen årsmodell.

Nä, gör som jag, pilla dit xenon istället... ;) Elsystemet på din hoj är säkert enklare att få att trivas ihop med det än vad det är med min Senda -98. Lite för klen generator bland annat, men inget som inte går lösa.

Last edited:
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back