Stjärnmotor

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Kom nyss på att det hade varit rätt ballt att ha en stjärnmotor i typ vardagsrummet eller så (och för min del då även sovrummet/arbetsrummet etc, bor på korridor).
Var kan man få tag på en sådan? Hade vart ballt om den starta, men känns mer kul att bara ha den. Kikade lite på ebay i USA, men gissar på att en sådan motor väger som en mindre stridsvagn och gör att frakten blir lite bökigt (och säkert snoordyr).
Du kanske har en granne som har nåt flygplansvrak ståendes i en lada?! Tell mee!!

Stjärnmotorer är inte direkt billiga....

Börja på en lite mer lagom nivå, montera en duccemotor i ett motorställ och ha som partypryl...

Det finns ju stjärnmotorer fråm modellflygplansstorlek och uppåt, ett hjul med inbyggd stjärnmotor från någon gammal moppe/mc kanske?

Flygplansmotorerna tenderar att vara ganska stora, även för ett stort vardagsrum.

Last edited:
Den där hojen är så kung!!:yoparty
Varför bara ha en tårtbit likt en HD-motor när man kan ha hela kakan!

Jag tycker det ser ut som Guzzi gone wild...

En sammanslagning mellan Guzzi och BMW men dom kunde inte komma överens om vilken cylinderkonfiguration dom skulle fortsätta med...

Den där hojen är så kung!!:yoparty
Varför bara ha en tårtbit likt en HD-motor när man kan ha hela kakan!
Alltså borde en Feuling W3 vara snäppet bättre än en H-D? :brynad

W3-Feuling-b.jpg

Alltså borde en Feuling W3 vara snäppet bättre än en H-D? :brynad

Ja absolut :hihi Jag gillar W-motorer. Mekar mycket med Isotta Fraschini W-18vilket kan sägas vara en extruderad Feuling fast större. Det är så porrigt med tre stakar på varje tapp (kan massuppfittas).

Det mesta med asymetrisk tändfördelning låter vackert tycker jag!

Stjärnor är bland de vackrast ljudet med sina udda cylinderantal i kransarna

/J

Min gamla DT-50 e snäppet bättre än HD...

Jag har alltid misstänkt att du egentligen är en moppekille. ;)

Jag tycker det ser ut som Guzzi gone wild...

En sammanslagning mellan Guzzi och BMW men dom kunde inte komma överens om vilken cylinderkonfiguration dom skulle fortsätta med...

Ja den fiktiva förhandlingen förhandlingen skulle man vilja se: tyskar och italienare vid samma bord :hihi

Fin vinterhoj iaf! Mycket varmluft på knän och fossingar blir det...

Last edited:
En bekants An-2:a är stående, du kanske ska slå till och köpa motorn :tummenupp

Den vill du inte ha, tro mig. (ett stort jävla oljeläckande åbäke)

Maken till stenåldersteknologi får man leta efter, fallskärmsklubben här har en, komplett med halvurdrucken vodkaflaska i pilotens stolsficka, precis som den levererades till sverige.

Planet i sig är coolt, speciellt när det är motvind så man tror att det ska börja backa strax innan det tar mark.
Däremot är det ju inte direkt snabbt på att klättra upp till hopphöjd och ner igen.

Den vill du inte ha, tro mig. (ett stort jävla oljeläckande åbäke)

Maken till stenåldersteknologi får man leta efter, fallskärmsklubben här har en, komplett med halvurdrucken vodkaflaska i pilotens stolsficka, precis som den levererades till sverige.

Planet i sig är coolt, speciellt när det är motvind så man tror att det ska börja backa strax innan det tar mark.
Däremot är det ju inte direkt snabbt på att klättra upp till hopphöjd och ner igen.

Nu låter du hemskt negativ tycker jag :D
Är eran i drift nu?

Nu låter du hemskt negativ tycker jag :D
Är eran i drift nu?

Den är i drift så vitt jag vet, den brukar åka omkring ovanför mitt hus hela sommrarna och låta som en traktor.

Jag gjorde ett studiebesök i den ute på flyget när dom skulle ut och hoppa, och det är baske mig bara folk som är välutbildade på att hoppa ut ur flygplan i luften som skulle komma på att åka i en sån där.

Fast fixar du en åktur med AN2'an så är jag på :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back