Plocka ihop en dator!

fLedLik

fLedLik
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Husqvarna 450 RR -08 Till Salu
Hejsan!
Behöver lite rekomendationer vilka hårdvarer man ska köpa? Ska bygga ihop en rätt så okej speldator utan några större summor. Har chassi, så behöver bara lite annat smått å gott. Kom med förslag på paket å pris.

Mvh Fredrik

2836197 Hejsan!
Behöver lite rekomendationer vilka hårdvarer man ska köpa? Ska bygga ihop en rätt så okej speldator utan några större summor. Har chassi, så behöver bara lite annat smått å gott. Kom med förslag på paket å pris.

Mvh Fredrik
Vad ska du använda den till?, vad exact är det för delar du har?
Hur mkt pengar vill du lägga ner på en dator?

Köp en hoj istället! :2cool

:D

Haha, väntar på att nån begagnad Aprilia sxv 550 ska komma ut, då tar jag den på skott :)

Vad ska du använda den till?, vad exact är det för delar du har?
Hur mkt pengar vill du lägga ner på en dator?

Mestadels spelande, cs å sen kanske lite mer krävande spel. För cs tar ju nästa alla datorer. Tänkte slänga ur allt på datorn förutom hdd och ett 512 minne.

Last edited:
2836226 Haha, väntar på att nån begagnad Aprilia sxv 550 ska komma ut, då tar jag den på skott :)

Mestadels spelande, cs å sen kanske lite mer krävande spel. För cs tar ju nästa alla datorer. Tänkte slänga ur allt på datorn förutom hdd och ett 512 minne.
Hur mkt pengar får datorn kosta? Vad är det för ram-minne du ska spara. Beroende på om det är DDR / DDR2 minne så kan du välja olika konfigurationer. Med ett äldre minne så kan du inte satsa på ett dualcore system tex..

Hur mkt pengar får datorn kosta? Vad är det för ram-minne du ska spara. Beroende på om det är DDR / DDR2 minne så kan du välja olika konfigurationer. Med ett äldre minne så kan du inte satsa på ett dualcore system tex..

jadu, om 7000 kr räcker så är jag glad. Får nog satsa på dualcore tror jag.

jadu, om 7000 kr räcker så är jag glad. Får nog satsa på dualcore tror jag.

Detta är ett paket som jag plockade ihop på www.datorbutiken.com/se
Delarna finns säkert att hitta billigare någon annan stans, sen går det säkert att hitta ett mer kraftfullt paket för pengarna. Men detta är på ett ungefär vad du kan vänta dig att få ut datormässigt för 7.000:-

Nätagg: Antec Earthwatts 380W ATX2.0

Moderkort: Asus P5B iP965 4DDR2-DIMM 3PCI 4PCIe SATA Raid Audio GB-LAN Socket775 ATX

Processor: Intel Core 2 Duo E6300 1.86GHz 2MB FSB1066 Boxed (with cpu-cooler!) Socket 775

Minnen: A-DATA 1024MB DDR2 PC2-6400 800MHz (går att komplettera med fler senare)

Cd/dvd: NEC ND-3550 Dual-Layer DVD +RW/R -RW/R 16X DVD+R 8X
DVD+RW 16X DVD-R 6X DVD-RW 48X CDR 32X CDRW BLACK/SVART bulk IDE

Grafikkort: Point of View GeForce 8800GTS 320MB DDR3 TV-out DUAL DVI SLI-ready RETAIL PCI Express

Edit: Summa: 7248:-

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...