Bra körskola i Stockholm

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Yamaha rd 125
Hej igen. Tänkte ringa och boka tid för teoriprovet och uppkörningen( gör man det samtidigt?) . Jag vill ha tips på bra snälla körskolor i stockholmsområdet.:D

Okej. Jag fyller år 23 maj, jag tänkte göra teorin samma vecka, och sen beställa uppkörningstid. Så har jag förhoppningsvis kortet till sommarlovet:)

Vill ha tips på bra körskolor som är snälla:D Jag tänkte ta en lektion för manöverträningen eller vad det heter, sen ska jag köra privat:tungan

Okej. Jag fyller år 23 maj, jag tänkte göra teorin samma vecka, och sen beställa uppkörningstid. Så har jag förhoppningsvis kortet till sommarlovet:)

Vill ha tips på bra körskolor som är snälla:D Jag tänkte ta en lektion för manöverträningen eller vad det heter, sen ska jag köra privat:tungan

Asså du kan ju börja med teroin nu du behöver inte vara 16 för det så detta är mitt råd

1. Gå till en körskola så snarast som möjligt...
2. Fixa teorin (före din födelsedag... vet inte om man kan göra teoriprovet innan man är 16?:va )
3. Boka körlektioner och fråga om du kan boka en uppkörning (lång väntetid)

Asså du kan ju börja med teroin nu du behöver inte vara 16 för det så detta är mitt råd

1. Gå till en körskola så snarast som möjligt...
2. Fixa teorin (före din födelsedag... vet inte om man kan göra teoriprovet innan man är 16?:va )
3. Boka körlektioner och fråga om du kan boka en uppkörning (lång väntetid)

2. Det går inte att göra teoriprovet före sin födelsedag.

Har någon erfarenhet av farsta trafikskola, dom verkar vara bra och billiga. 1200 kr för 3 timmars manöveringsträning. Det står ingenting om uppkörningskostnaderna eller teoriprovs kostnaderna, gör man dom på vägverket eller? Då blir det ju endast vägverkets kostnad:)

Teorin pluggar jag till privat, inga lektioner här inte. Men man måste vänta tills man är 16 för att gör teoriprovet eller? Det suger isåfall.

Är det någon som har någon erfarenhet från Alvikstrafikskola? Jag tänkte bara ta en eller två körlektioner hursomhelst. http://www.alvikstrafikskola.se/ta_korkort.php?PID=02

:tungan

Igentligen är det ju körskolan som bestämer hur många du ska ta men du kan ju boka 2 och vissa vad du går för lyssna ordentligt osv...

Igentligen är det ju körskolan som bestämer hur många du ska ta men du kan ju boka 2 och vissa vad du går för lyssna ordentligt osv...

Hur kan dom bestämma hur många lektioner man behöver ta? Dom kan väl bara rekomendera, jag tänkte ta en och se vad provet består av sen tänkte jag köra privat. Går inte det eller?

Hur kan dom bestämma hur många lektioner man behöver ta? Dom kan väl bara rekomendera, jag tänkte ta en och se vad provet består av sen tänkte jag köra privat. Går inte det eller?

Vissa skoler är ju sådana utsugar skoler och omm du inte gör vad du säger så kanske du inte får ens en uppkörning... men som sagt du kan ju boka 2... sen va inte rädd för att lägga ut lite mera pengar liksom det är ju trots allt ditt första körkort... sen när du ska ta tung så gör du bara uppkörningen och så haru kortet i lådan men prata med skolan

Man kan ju alltid kör upp privat om man har en egen hoj.
Annars är det bara att vänta snällt tills körskolan säger att du är redo och då bokar dom en uppkörning till dig.

Man kan ju alltid kör upp privat om man har en egen hoj.
Annars är det bara att vänta snällt tills körskolan säger att du är redo och då bokar dom en uppkörning till dig.

Om man kör helt privat då, vart gör man uppkörningen då? Man måste väl skriva in sig på en trafikskola hursomhelst?

Om man kör helt privat då, vart gör man uppkörningen då? Man måste väl skriva in sig på en trafikskola hursomhelst?

Nej du måste inte gå på nån köskola...

Du kan ju plugga till teorin och göra provet på VV... Uppkörningen kör du hos vv även om du går på en körskola eller inte fast om du går i en körskola så får du låna hoj osv...

Killen som jag köpte hojen av gjorde så att han fixade teorin sen övningskörde han med sin farsa och sen gjorde han uppkörningen och så hade han körkortet.. tror det gick på 2000 kr kasnke mindre...

Likadant som du kör upp med en körskolan fast då måste du ha egna kläder o skydd och hoj... och tror man måste ha papper på hojen där det står att den är regad för 11kw

Så man behöver inte papper på det när man kör upp på körskolorna? Isåfall kan mitt lilla problem vara löst:D

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back