Panik!! Översättning Svenska- Polska

Mekus

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
HyrKalsong 650 GT Comet
Nu har Mekus skitit i det blå skåpet! Pratade med chefen idag som sa att jag skulle lära upp en polack imorgon och han var visst inte så bra på engelska. Lungt sa jag, det ska visst finnas en sida på nätet som heter babbelfish, jag skriver ut några meningar och ord som är viktiga att han förstår.

Nu är det så att jag inte visste att bebbelfish inte översätter polska. Har Du nåt tips på en sida som översätter svenska till polska?

Allt går med teckenspråk. Gestikulera vilt och brett, är han smart så håller han bara med.

Hora uttalas "kurba" på polska.

Det är allt du behöver kunna säga till en polack :tummenupp

Jag tror du lyckas bättre med bra engelska än maskinöversatt polska som du inte har någon aning om hur du uttalar. Anser att maskinöversatt är i de flesta fall otroligt uselt.

Jag älskar dig - Kocham ciebie

Jag förstår inte - Nie rozumiem

Varför har du parkerat din van i vårt vardagsrum? -
Dlaczego ty parkujesz swoja furgonetke w moim pokoju?

Skalbaggen surrar i gräset - Chrzaszçz brzmi w trzçinie

Talar du svenska? - Czy ty mówisz po szuedzku?

Jag tror du lyckas bättre med bra engelska än maskinöversatt polska som du inte har någon aning om hur du uttalar. Anser att maskinöversatt är i de flesta fall otroligt uselt.

Tanken är att han ska få en kopia på min lapp så att han när han kommunicerar med mig eller nån annan på företaget kan peka på nån lämplig mening typ "Läckage, olja" eller nått, det viktiga är inte att jag och han kan kommunicera, det viktiga är att han kan göra sig förstådd senare (jag ska lära upp honom under en dag och sedan får han klara sig själv) där han kommer jobba så är det inte ovanligt att man hittar saker som måste åtgärdas av meckarna, typ läckor eller annat som kan innebära dyra stillestånd om det inte åtgärdas.

Får man fråga lite kort och fräckt varför din chef anser det nödvändigt att belasta firman med en arbetare som kräver kommunikation via charader?

Det finns gott om arbetslösa språktalande.

Last edited:
Får man fråga lite kort och fräckt varför din chef anser det nödvändigt att belasta firman med en arbetare som kräver kommunikation via charader?

Det finns gott om arbetslösa språktalande.

Han har väl hört Magnus Uggla, och anställt en skum polack..

Inom vissa yrken är det svårt att få tag på arbetskraft, och därför rekryteras det i länder som t.e.x Polen.

Inom vissa yrken är det svårt att få tag på arbetskraft, och därför rekryteras det i länder som t.e.x Polen.

Precis så är det, På det företaget där vi är inhyrda gjorde dom egna anställda tidigare det jobb som vi nu gör. Nu vet jag inte precis hur det gick till men jag skulle tro att dom till slut vägrade (dom hade roterande schema typ 2h per dag och man nån gång i veckan) så det anställdes en person som skulle göra denna syssla på heltid. Denna person är nu långtidssjukskriven pga förslitningsskador.

Tyvärr är det svårt att rekrytera svenskar till denna sorts arbete. Det tycker jag är beklagligt.

Ingen aning, jag hittade skiten när jag googlade.

Jag skulle vilja påstå att de meningar du hittade är korrekta.

Enligt min kille så är det bara att nämna korv och öl så blir en Polack glad, tyvärr får han det bekräftat varje gång han träffar min familj. :mad:

Se till att hålla honom mätt bara, annars finns det risk att han börjar använda kurva väldigt mycket. :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg