TV-sända SM 2007?

Pelle B

Ny medlem
Gick med
21 Jul 2003
Hoj
Numer enbart blåröksmekaniker....
Någon som vet om det blir någon TV-sändning från RR-SM 2007? Pågår det förhandlingar över huvud taget? Någon som vet?
:va :va :va

GSXR1100RRR ska tydligen filma i år. Annars blir det nog inget...

Coolt micke... hoppas ni använder stativ o seriösare prylar så det blir stabila vinklar.

Jag är gärna på och filmar seriöst med stativ och så. När jag själv inte kör dvs.

Kan även klippa film och är väldigt duktig på det. :)

Jag är gärna på och filmar seriöst med stativ och så. När jag själv inte kör dvs.

Kan även klippa film och är väldigt duktig på det. :)
Då är vi två som kan filma, du får gärna klippa filmen, det är lite pyssel att klippa ihop från 4-5 olika kameror :)

Får vi några till som har kamera och stativ så kanske detta kan bli verklighet, sedan ska man bara komma överens vilken bana/tävling som skall filmas.

Motivation finnes, nu ska man bara se om det finns tid oxo :huvet

RR SM klassen Pro Superbike sänds väl i SVT? ;)
Förra årets produktion var väl bra, men fler såg den nog via TPB än Sportexpressen...

Tycker nästan man kan göra så som www.onthethrottle.com och ha det på internet helt. Är nog större täckning där än på nån tv-kanal.

In direktsändning men dock senare på kvällen

Saxar från stcc.se
------------------------------
Motorsportfest i SVT – STCC direktsänds 2008 2007-03-07
90 minuters direktsänd motorsportfest i SVT.
Samt 45 minuters magasinsprogram samma kväll.
Det blir verklighet för STCC, Pro Superbike och Porsche Carrera Cup nästa år.
Förra året återupptog SVT sändningarna från STCC. Till nästa år växlar kanalen upp och gör sin största banracingsatsning någonsin. Klockan 14.00 på söndagen blir det 90 minuters direktsänd motorsportfest.
- Det är en enorm satsning och fantastiskt roligt. Nu får svensk motorsport den plats i rampljuset som den förtjänar, säger STCC AB:s styrelseordförande Thomas Lindskog.

Johan Torén är producent och programledare för den stora motorsportfesten i SVT.
- Det här blir den mest omfattande produktion för motorsport som jag varit med och gjort. Vi kommer att kunna erbjuda TV-tittarna en helt oslagbar sportslig underhållning, säger Torén.

Under 2007 sänder SVT elva magasinsprogram från STCC-racen. 30 minuter i SVT2 klockan 22.30 med reprissändning.

Johan Torén kommer tillsammans med produktionsbolaget Good Guy´s i Göteborg även att producera MC-klassen Pro Superbike och Porsche Carrera Cup. Någon lämplig kanal för sändningarna har dock ännu inte bestämts.
- Vi vill hitta den bästa tänkbara kanalen för denna produktion till kommande säsong, säger Lindskog.
--------------

Där står inget om svt för pro-superbike, utan att man letar "lämplig" kanal.
Däremot står det att det ska vara svt, direktsänt för pro-sb, stcc och carrera cup, 2008...

Saxar från stcc.se
------------------------------
Motorsportfest i SVT – STCC direktsänds 2008 2007-03-07
90 minuters direktsänd motorsportfest i SVT.
Samt 45 minuters magasinsprogram samma kväll.
Det blir verklighet för STCC, Pro Superbike och Porsche Carrera Cup nästa år.
Förra året återupptog SVT sändningarna från STCC. Till nästa år växlar kanalen upp och gör sin största banracingsatsning någonsin. Klockan 14.00 på söndagen blir det 90 minuters direktsänd motorsportfest.
- Det är en enorm satsning och fantastiskt roligt. Nu får svensk motorsport den plats i rampljuset som den förtjänar, säger STCC AB:s styrelseordförande Thomas Lindskog.

Johan Torén är producent och programledare för den stora motorsportfesten i SVT.
- Det här blir den mest omfattande produktion för motorsport som jag varit med och gjort. Vi kommer att kunna erbjuda TV-tittarna en helt oslagbar sportslig underhållning, säger Torén.

Under 2007 sänder SVT elva magasinsprogram från STCC-racen. 30 minuter i SVT2 klockan 22.30 med reprissändning.

Johan Torén kommer tillsammans med produktionsbolaget Good Guy´s i Göteborg även att producera MC-klassen Pro Superbike och Porsche Carrera Cup. Någon lämplig kanal för sändningarna har dock ännu inte bestämts.
- Vi vill hitta den bästa tänkbara kanalen för denna produktion till kommande säsong, säger Lindskog.
--------------

Där står inget om svt för pro-superbike, utan att man letar "lämplig" kanal.
Däremot står det att det ska vara svt, direktsänt för pro-sb, stcc och carrera cup, 2008...

vad menas med

då?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck