Assen / regler i STK1000

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Jag är seriöst intresserad att delta på Assens första race.

Men jag vill veta vad för modifieringar som FÅR göras om på hojen.

Reglementet är här:
http://www.knmv.nl/images/public_up...339/KNMV Wegrace Reglement 2007 Technisch.pdf

Någon som kan språket?

Det jag vill veta, får man ha/byta:

- Helsystem
- PCIII
- Byta Clipon
- Byta Fotpinnar
- Luftburkskit
- Byta bromspump
- Byta till eftermarknadshjul? (PVM aluminium)

Reglementet är här:
http://www.knmv.nl/images/public_up...339/KNMV Wegrace Reglement 2007 Technisch.pdf

Någon som kan språket?

- Helsystem
- PCIII
- Byta Clipon
- Byta Fotpinnar
- Luftburkskit
- Byta bromspump

Nu är min holländska lite rostig då jag aldrig pluggat det utan bara vistas där en del men...

Du får åka med 1200cc iom 2cyl så skicka din rasade motor på borrning genast.

Fotpinnar och styre JA

PCIII Ja

Fälgar är ok men inga fiberfälgar och orginaltyp skall användas vad som sen anses vara orginaltyp är osäkert så ta med orginalet.

Luftburkskit NJA du måste ha en luftburk vet inte vilket kit du använder men de där man demonterar hela luftburken och ersätter det med ett skumfilter är nog svårt att få godkänt. Kitluftburk är dock OK.

...
Du får åka med 1200cc iom 2cyl så skicka din rasade motor på borrning genast.
...

Njae.. Dom ska säkert köra med homologiserade hojar där med. Så sånna saker får inte ändras. Men man får lov att delta med en hoj som har upp till 1200cc org och som finns med på listan av dom som är godkända av FIM till STK1000.

Njae.. Dom ska säkert köra med homologiserade hojar där med. Så sånna saker får inte ändras. Men man får lov att delta med en hoj som har upp till 1200cc org och som finns med på listan av dom som är godkända av FIM till STK1000.

Så rätt så tänkte inte på det, slog mig bara att de implementerat 1200cc.....

OBS swedie utbyte av bromspump fram verkar vara förbjudet...

Kan inte svära på det men som jag tolkar det så sägs det att "främre och bakre huvudbromscylindern skall vara helt orginal som motorcykeln är homologiserad "

EDIT:
2.7.6.6 Remmen
De voor- en achter remschijven mogen worden vervangen. Er mag niets veranderdworden aan de originele remtangen en bevestiging daarvan. De buiten diametervan de remschijf moet blijven zoals gehomologeerd. Er is een tolerantie van +/- 1.5mm. toegestaan op de dikte van de remschijf waarbij de min. dikte die de fabrikant van de gehomologeerde motorfiets voorschrijft in acht moet worden genomen.Voorremschijven mogen beweegbaar gemaakt worden maar er moet gebruik worden gemaakt van de originele bevestigingsdelen.Voor- en achterste remtangen moeten geheel origineel blijven zoals gehomologeerd evenals de montagepunten.
De achterste remtang verankering mag anders worden gemonteerd aan de
achtervork. De originele bevestigingspunten moeten worden gebruikt. Modificatie is toegestaan. De achtervork mag worden aangepast voor deze handeling d.m.v.laswerk, boren of het gebruik van helicoils. Voor- en achterste hoofdremcilinder moeten geheel origineel blijven zoals
gehomologeerd.Het voorste en achterste remvloeistof reservoir mag worden vervangen door een “after market” exemplaar. De remleidingen mogen worden vervangen. Snelkoppelingen zijn toegestaan.
Het verdeelstuk van de remleiding naar de voorste remtangen moet boven de
onderste kroonplaat gemonteerd zijn. Voor- en achter remblokken mogen worden vervangen. Borgpennen mogen worden vervangen door pennen voorzien van een snelsluiting. Het monteren van (extra) luchtgeleiders is niet toegestaan. Een handbediende achterrem (zgn. duimrem) is toegestaan.

Detta innebär att pads och skivor är fritt så länge det är samma diameter som orginalskivorna. Ok och huvudbromscylindrar skall vara orginal. Bromsvätskebehållare får bytas och man får pilla med okupphängningen bak.

Last edited:
Varför inte skicka länken till greven? Kan inte han svara så kan ingen... (utvandrad Holländare ju!)

Reglementet är här:

Någon som kan språket?

- Helsystem
- PCIII
- Byta Clipon
- Byta Fotpinnar
- Luftburkskit
- Byta bromspump

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...