Ombestycka KLX 650 efter KN filter och yoshimura

Cirkus

Ny medlem
Gick med
20 May 2006
Hoj
Varierar...
Hej

har en KLX 650 som extra åretrunt/bushoj. Satte förra året på en yoshimura slipon som jag köpte från en polare.( hade suttit på nån nyare 1000cc R hoj som klotat)

Vart helt klart bättre tryck i bettan efter att jag monterat det och byggt avgasrör, dock känns det som hon går för snålt, tänkte åka å köpa KN luftfilter i dag samt köpa nya munstycken. Sitter 38/140 i idag, vad tror ni är rimligt att satsa på? :va

Tacksam för svar

Bifogar en suddig bild som inte alls har nåt med ombestyckningen att göra::)

Bifogat

• Bettanåjag.JPG
    Bettanåjag.JPG
    27.1 KB · Visningar: 79
Ingen som har några bra ideer på munstycken??:confused: Är btw intresserad av motardhjul till samma hoj om nån har några liggandes...

om du inte ska öppna luftburken skulle jag tippa på runt 45/150-160 kanske :va

Vet ej om KLX ser lika ut som min fd, KLR 650?
Den öppnade jag upp luftburken med ett hål format som ett "L" på högsta punkten under sadeln, tog bort metallnätet i burken, bytte huvud munstycke till 160, lågfartaren till 45, brickade upp nålen 0,7.
Gjorde som du med en modifierad burk från en Blade.
Kollade färgen på stiften noga i början, vart tvungen att montera däcklås efter första testsvängen.... :yoparty

Helt sanslös vridskillnad på den hojen.

om du inte ska öppna luftburken skulle jag tippa på runt 45/150-160 kanske :va

Tror jag ska ha så fritt flöde jag kan, men kanske räcker med 45/160 i alla fall??:confused:

Den öppnade jag upp luftburken med ett hål format som ett "L" på högsta punkten under sadeln, tog bort metallnätet i burken, bytte huvud munstycke till 160, lågfartaren till 45, brickade upp nålen 0,7.

Är inte samma motor, men liknade hoj jue så är ju helt klart jämförbart. Låter som jag kan ha en del effekt att hämta:tummenupp
Provkörde du din hoj nån gång med bara nya avgassystemet men utan om bestyckning? vore kul att veta hur mycket av "extra trycket" som bestyckningen bidrar med!!

Gjorde som du med en modifierad burk från en Blade.
Kollade färgen på stiften noga i början, vart tvungen att montera däcklås efter första testsvängen.... :yoparty

faen då gissa jag ganska bra ändå..
litet hum har man ju vart man ska starta men inte koll :rolleyes:

Tror jag ska ha så fritt flöde jag kan, men kanske räcker med 45/160 i alla fall??:confused:

Är inte samma motor, men liknade hoj jue så är ju helt klart jämförbart. Låter som jag kan ha en del effekt att hämta:tummenupp
Provkörde du din hoj nån gång med bara nya avgassystemet men utan om bestyckning? vore kul att veta hur mycket av "extra trycket" som bestyckningen bidrar med!!

Jo jag körde hojen med bara avgas systemet på, det ger inte så mycket mer än ett fränare ljud....rekommenderar verkligen att bestycka upp enligt mitt recept, du blir glatt överraskad det kan jag lova! :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg