Showa bekymmer..

yammie

Nipple sucker
Gick med
16 Dec 2004
Hoj
RD350/Buell
Sitter en showa dragdämpare på min buell... finns det nån som renoverar dom... hd vill bara sälja nytt.. stötdämparverkstan å springzz gör det inte.. träffa på en annan buell åkare i sommras som hadde fått sin fixad´men vart inte å ta reda på nåt där på macken där vi snackade.. nån som har nåt tips??

/Micke

Testa med din lokale crosshandlare, gör han det inte själv så vet han vem som gör det...

Risken är dock uppenbar att dämparen inte är avsedd att renoveras utan är av engångstyp, då är det bara att handla nytt från ex öhlins WP Wilbers etc, kostar vanligen inte mer än orginalet.

eftersom jag träffa på en i slutet på säsongen i sala när jag tanka som fått sin fixad så borde det inte vara vara nåra bekymmer med det.. att bygga på en wilbers för 10K är inte aktuellt... orginal har jag inte kollat vad det kostar.. öhlins å WP e nog dyrt de me.. får söka vidare..

eftersom jag träffa på en i slutet på säsongen i sala när jag tanka som fått sin fixad så borde det inte vara vara nåra bekymmer med det.. att bygga på en wilbers för 10K är inte aktuellt... orginal har jag inte kollat vad det kostar.. öhlins å WP e nog dyrt de me.. får söka vidare..

Där finns en del företag som renoverar icke renoveringsbara stötdämpare men min erfarenhet av detta är att det blir sällan bra och det ger upp snart igen. Så grågan är hur mycket pengar det är värt att sänka i en undermålig orginaldämpare.

Sen kostar wilbers/wp/öhlins inte 10kkr om du inte skall ha extra allt racing utförande...

Last edited:
Där finns en del företag som renoverar icke renoveringsbara stötdämpare men min erfarenhet av detta är att det blir sällan bra och det ger upp snart igen. Så grågan är hur mycket pengar det är värt att sänka i en undermålig orginaldämpare.

Sen kostar wilbers/wp/öhlins inte 10kkr om du inte skall ha extra allt racing utförande...

jag var inne på wilbers sida igår å kollade.. man lär ha ett helt ombyggnadskit eftersom det sitter en dragdämpare på rörrams bullarna.. vad det gäller wp å öhlins vet jag inte.. har inte ens kollat där..

så länge bussningarna e bra och kolvstången någorlunda e fri från repor så funkar det bra.. nåja.. får väl se vad jag hittar på...

jag var inne på wilbers sida igår å kollade.. man lär ha ett helt ombyggnadskit eftersom det sitter en dragdämpare på rörrams bullarna.. vad det gäller wp å öhlins vet jag inte.. har inte ens kollat där..

så länge bussningarna e bra och kolvstången någorlunda e fri från repor så funkar det bra.. nåja.. får väl se vad jag hittar på...

Aha åker du en tidig buell med dragdämpare.... Då kostar ju ett kitt 15000 för ombyggnad vilket kan vara väl kraftigt. Leta crosshandlare blir mitt tips

kom på att jag skrivit en tråd om bekymmret me dragdämparen.. å det är löst nu.. dom e renoveringsbara.. :)

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back