Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nee det är miller som har skruvkapsyl..
och sen när man slår på skitet händer nått. hahahahah ja ni fattar vad jag menar eller Vänta nu, har inte alkohol en lägre fryspunkt och i öl finns alkohol. Kan det inte va så enkelt att man kyler ölet under (vattenfryspunkten)och sen när man slår på skitet händer nått. hahahahah ja ni fattar vad jag menar eller
![]()
Jag är inne på samma spår. Man kyler ölen till en exakt temperatur som är på tiondelen över fryspunkten. När de sedan knackar ölen i bordet reagerar kolsyran och övergår till gasform i ölen vilket kanske gör att fryspunkten förändras och i.o.m detta får man en sån reaktion...
Vem blir först med att testa det?
Bild måste vi ha oxå![]()
Det svåra är ju att hitta den exakta temperaturen så ölen inte fryser innan man hinner dunka den i bordet.
Ställer du in den i en minus 18 i frysen kommer du inte kunna pricka rätt. Det gäller ju att man har en frys som har exakt rätt temperatur så all vätska når just denna exakta temperatur... Om nu min teori stämmer vill säga.
I en för kall fryst kommer alltså vätskan närmast glaset börja frysa innan det i mitten fått rätt temperatur.
Ja men i en av filmerna tar han en öl utifrån huset, ölet var i snön.
Jaja det är bara att prova sig fram![]()
http://www.youtube.com/watch?v=qZV9k6aZ5tM (tror det var denna)
Antag att öl har en fryspunkt på -5 medans "bubblande öl" har en fryspunkt på -2.
Då är det ju inte lika noga hur kallt det är utanför. Om det då är -4 ute kan man ju låta ölen stå där ett par timmar och ett kort knack så är det fruset...
Ju större skillnad det är i fryspunkt mellan öl och "bubblande öl" desto enklare är det att upprepa.
Men jag spekulerar bara...
Gissar på att kolsyran skapade ett övertryck i flaskan då sänks fryspunkten även för vanligt vatten...2830085Jag hade 50cl-flaskor med kolsyrat mineralvatten förut i kylen i ett garage och när jag tog ut dem från kylen så var de som vanligt, bara jävligt kalla. Efter ca 20 sekunder i rumstemperatur och om man rörde lite på dem så bildades det kristaller i flaskan och öppnade man den då så tog det max 30 sekunder innan det var så mycket is i toppen att det inte gick att hälla ordentligt.
Hur fan gick det till då? Jag är säker på att det har med kolsyran att göra iaf då det inte skedde samma sak med vanligt vatten.
Jag är inne på samma spår. Man kyler ölen till en exakt temperatur som är på tiondelen över fryspunkten. När de sedan knackar ölen i bordet reagerar kolsyran och övergår till gasform i ölen vilket kanske gör att fryspunkten förändras och i.o.m detta får man en sån reaktion...
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |