125GP i AMA

Ännu en helg har lagts till för den Amerikanska USGPRU125 för att köra i AMA. Road Atlanta 31aug-2sep.

Så trevligt att tom 4-stroke lots of cubic inches nationen i väster har insett förträffligheten med 125GP...

Någon som har koll på om deras 2-t racing håller någon klass? Man hör ju bara om AMA med gatsoffor...

Det är svårt att värdera deras 125 klass eftersom utbytet mellan länderna är litet. Regerande USGPRU ( Deras nationella GP serie) Patrick Jacobsen är en intressant förare, 15 bast tror jag han är.

Det är svårt att värdera deras 125 klass eftersom utbytet mellan länderna är litet. Regerande USGPRU ( Deras nationella GP serie) Patrick Jacobsen är en intressant förare, 15 bast tror jag han är.

Dom har någon därifrån som ska köra Brittiska och Spanska 125cc i år. Men tror det var han som vann USGPRU250. Tror att någon i USGPRU 125 var över och körde dom 2 sista racen i CEV125. Kommer inte ihåg hur det gick.

Finns en intressant kille till från Canada som är 13 år och som är Can-Am 125 mästare. Tror han ska köra USGPRU i år.

2825598 Dom har någon därifrån som ska köra Brittiska och Spanska 125cc i år. Men tror det var han som vann USGPRU250. Tror att någon i USGPRU 125 var över och körde dom 2 sista racen i CEV125. Kommer inte ihåg hur det gick.

Finns en intressant kille till från Canada som är 13 år och som är Can-Am 125 mästare. Tror han ska köra USGPRU i år.
Det är Patrick "PJ" Jacobsen som är regerande CanAm och USGPRUmästare. Han kanske är så ung som tretton bast?

AMA 250cc 4 Stroke North East Champion

AMA 250cc 2 stroke North East Champion

AMA 250 DTX 2nd Place

Can/AM Road Race 125 GP Champion

AMA Road Race 125 GP Grand Champion

USGPRU 125 GP National Champion

Det är Patrick "PJ" Jacobsen som är regerande CanAm och USGPRUmästare. Han kanske är så ung som tretton bast?
.

hmm... kanske är samma då? Han jag tänkte på var 12 år hela säsongen men blev 13 precis innan han körde finalen. Fattade inte som att det var samma som vann i USGPRU. Hittar inte det jag skrev om honnom i nån gammal tråd. Då hade jag nog hittat vad han heter..:)

Då kan det vara en annan för PJ fyllde 14 under 2006.

PJ Jacobson rode a near perfect season, winning every single race he entered except one, where he took a third. While he had the national championship wrapped up going into the final at Miller Motorsports Park, he showed that he is a true champion, and rode as hard as he could to win the final round too. PJ is only 14-years-old, yet has already secured backing by the Celtic Racing team out of Nyack, NY.

*/ ?>
Back