ER6-tråden

fan va gött,,hämtade hojen idag. det blev 10 fin fina mil,fan va lättkörd och rolig den är,går precis lagom fort o sen försäkrings premien på 1500 blir man ju inte olycklig av.
betalar nu mindre på mc lånet + försäkring än vad jag betalade bara för försäkringen på förra hojen.

nu e det bara en ny pipa som skall inhandlas
 
Jag också ett vibrerande ljud vid ett visst varvtal som kommer från ena sidan motorn verkar det som.

jag tror han menar att det vibrerande ljudet mer kommer framifrån vidmätarhuset(typ).hört det också på en testhoj. säkert något man ska spänna bara...
 
jag tror han menar att det vibrerande ljudet mer kommer framifrån vidmätarhuset(typ).hört det också på en testhoj. säkert något man ska spänna bara...

Precis, från mätarhuset, å det är ett elektroniskt ljud...
Kör in hojen som manualen säger, man ska inte fuska med inkörningsperioden.
 
Hur har ni kört in era hojar ?
gett järnet från början ?
Körde lugnt några mil, sen tröttnade jag och följde handlarens råd och killen i länken nedan. Och det var att skita i instruktionsboken och köra precis som vanligt men undvika segdragning på låga varv utan istället varva ur ordentligt. Olja och filter byttes efter ett tiotal mil.

Jag försökte följa den här killens råd, fast jag var kanske lite sent ute, man ska tydligen hårdköra direkt men jag väntade till hojen gått 12mil..
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
 
Körde lugnt några mil, sen tröttnade jag och följde handlarens råd och killen i länken nedan. Och det var att skita i instruktionsboken och köra precis som vanligt men undvika segdragning på låga varv utan istället varva ur ordentligt. Olja och filter byttes efter ett tiotal mil.

Jag försökte följa den här killens råd, fast jag var kanske lite sent ute, man ska tydligen hårdköra direkt men jag väntade till hojen gått 12mil..
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm

Om den killen hade rekommenderat något som tog längre tid och var tråkigare än tillverkaren, hade du följt det då? Det är bara lättja som gör att man lyssnar på någon man inte vet vem det är över samtliga tillverkare i världen.
 
Om den killen hade rekommenderat något som tog längre tid och var tråkigare än tillverkaren, hade du följt det då? Det är bara lättja som gör att man lyssnar på någon man inte vet vem det är över samtliga tillverkare i världen.

Du har inte orkat läsa alltihop jag länkade till va?
 
Du har inte orkat läsa alltihop jag länkade till va?

Jo, jag läste alltihop för länge sedan. Killen jobbar med racing där hållbarhet inte är särskilt viktigt. Jag står för vad jag skrev - att folk är lata och hittar "bevis" för att de inte behöver anstränga sig. Har du något att bättre att säga än att jag inte läst "artikeln"?
 
Jo, jag läste alltihop för länge sedan. Killen jobbar med racing där hållbarhet inte är särskilt viktigt. Jag står för vad jag skrev - att folk är lata och hittar "bevis" för att de inte behöver anstränga sig. Har du något att bättre att säga än att jag inte läst "artikeln"?

Vadå lata :7peta vet du hur hårt det är för nacken att tvingas varva ur den :D
o håller gör grejorna ändå :tummenupp
 
Jo, jag läste alltihop för länge sedan. Killen jobbar med racing där hållbarhet inte är särskilt viktigt. Jag står för vad jag skrev - att folk är lata och hittar "bevis" för att de inte behöver anstränga sig. Har du något att bättre att säga än att jag inte läst "artikeln"?

även om jag inte är expert i ämnet så var väl just hans slutsats att om kolvringarna tätades snabbt så skulle det hålla bättre, och detta skulle man göra med bänkning eller hård körning. mindre sotigt(har för mig han visade bilder med). Jag körde in min utan att segdra och utan att ligga på konstanta vartal, men visst fan gav man vad den hade med när oljan kommit upp i rätt temp nån gång. Inkörning rekomenderas nog mest för att folk inte ska dratta omkull med nya däck med silikonhinna på och okunskap om hur hojen uppför sig.
 
även om jag inte är expert i ämnet så var väl just hans slutsats att om kolvringarna tätades snabbt så skulle det hålla bättre, och detta skulle man göra med bänkning eller hård körning. mindre sotigt(har för mig han visade bilder med). Jag körde in min utan att segdra och utan att ligga på konstanta vartal, men visst fan gav man vad den hade med när oljan kommit upp i rätt temp nån gång. Inkörning rekomenderas nog mest för att folk inte ska dratta omkull med nya däck med silikonhinna på och okunskap om hur hojen uppför sig.

Vi återkommer till att man är mer benägen att lita på någon man aldrig hört talas om när det sammanfaller med vad man själv vill - att köra fullt på en gång. Förutom det uppenbara vansinnet att lita mer på denna kille än på de som bygger våra hojar så skulle jag vilja fråga er som kör in hojarna på detta sätt - sätter ni ut det i annonserna sedan när det är dags att sälja? Det tvivlar jag på, det är en sak att skriva det här som ett "hjälpsamt" tips till någon annan men att riskera att det inte blir försäljning av egna hojen, skulle inte tro det. :)
 
man finner dem på lite olika ställen i vårat samhälle. Dom som e lite bättre än alla andra :tungan

se nu för fan det ironiska i inlägget o känn humorn :)
 
Ska se om jag kan få upp några bilder på min nya båge nu, har tryckt på ett leo vince med. Jag är mycket nöjd hittills :tummenupp , kommer från en Yamaha XT 660 SM.
 

Bifogat

  • ER6N 1.JPG
    ER6N 1.JPG
    110.1 KB · Visningar: 241
  • ER6N 2.JPG
    ER6N 2.JPG
    105.5 KB · Visningar: 148
Last edited:
Ska se om jag kan få upp några bilder på min nya båge nu, har tryckt på ett leo vince med. Jag är mycket nöjd hittills :tummenupp , kommer från en Yamaha XT 660 SM.

Nice :tummenupp Ska själv till handlarn på måndag och skriva papper på en orange. Vad fick du ge för ditt Leo Vince ?. Krångligt att montera ?
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top