svänga på slangen?

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
KTM 950SM -07
som rubriken lyder.. hur gör man för o styra hojjen när man wheelar??
försöker luta ut me kroppen o trycka hojjen i sidled men de går fan inte? hur gör ni??
:confused:
MVH

Det hjälper inte att hänga. Vicka på höfterna istället. Sen kan det hjälpa lite (för att vika hojen samt vicka på höften) att svänga med styret åt fel håll. Prova. :tummenupp

in sweden we call it "öva"
tänk och titta dit du ska så hamnar du oftast där!!

Det hjälper inte att hänga. Vicka på höfterna istället. Sen kan det hjälpa lite (för att vika hojen samt vicka på höften) att svänga med styret åt fel håll. Prova. :tummenupp

okej ja ska testa. de e högst irriterande för jag åker rätt så långt om jag kommer rakt. men sen måste jag ner får att inte åka i diket :( men ska man dra ut vänster skinka om man ska till vänster till exempel?

in sweden we call it "öva"
tänk och titta dit du ska så hamnar du oftast där!!

Jo jag vet att du har rätt med att öva. Men man vill ändå kolla med experterna på sporthoj om nån har nått bra tips eller nån erfarenhet att dra med... Alla som drar långt måste ju lärt sig på nåt vis..

Last edited:
Ett plus är att ha höjd på wheelien det gör det lättare att svänga.
Svårt att förklara men man "bryter" hojjen om jag ska till höger : trycker jag med höger hand och drar med vänster samtidigt som jag lutar överkroppen mot höger då kommer det som philsson säger att du svänger styret åt motsatt håll. och som sagt titta dit du ska!!
OBS jag är absolut inget proffs:D

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...