Ännu en :)

Wolfen

Racer
Gick med
31 Aug 2006
Hoj
Aprilia AF1 125 Sport -90
Tjena nu ska jag snart börja med körkortsteorin :D Nästa vecka :yoparty

Och i helgen ska jag och min farsa gå en övningskörningskurs så då får jag övningsköra också!

Men som vanligt, vad ska man tänka på med teorin? Hur pass svår är den etc?

Känns jävligt skönt att börja med den iaf :yoparty

2818695 Tjena nu ska jag snart börja med körkortsteorin :D Nästa vecka :yoparty

Och i helgen ska jag och min farsa gå en övningskörningskurs så då får jag övningsköra också!

Inste speciellt svårt. Det mesta är logiskt så läs på bara så ska det nog gå bra. :tummenupp

Nu på lördag ska jag också gå en övningskörningskurs och kommer förmodligen att få göra teoriprovet nästa vecka, så du är inte ensam.:tummenupp

Mitt tips är att du pluggar igenom så att du kan vad alla vägmärken betyder och hur du ska agera när du ser ett sådant. På våran skola har dom betalat trafikskolan så att vi får gratis lektioner på inviduella valet (B-kortet). Vi hade ett prov på vägmärken nyss, fick 78/80:yoparty, och dom 3 felen jag gjorde var bara slarvfel.:gnissla

för de första måste jag säga fan vilken fin hoj du har bra märke och allt :tummenupp :) :yoparty de enda är nog att plugga som attan och verkligen tänka sig för innan man svarar på nåt...

MVH >Hanning<

Nu på lördag ska jag också gå en övningskörningskurs och kommer förmodligen att få göra teoriprovet nästa vecka, så du är inte ensam.:tummenupp

Mitt tips är att du pluggar igenom så att du kan vad alla vägmärken betyder och hur du ska agera när du ser ett sådant. På våran skola har dom betalat trafikskolan så att vi får gratis lektioner på inviduella valet (B-kortet). Vi hade ett prov på vägmärken nyss, fick 78/80:yoparty, och dom 3 felen jag gjorde var bara slarvfel.:gnissla

fick man 2/3 poäng per fråga eller? du hade 3 fel men 78/80 :)

(kunde inte låta bli att kommentera soz)

Fan va schysst skola ni har då! :) Det skulle man ha haft överallt.
Är kass på vägmärken men får plugga lite extra på det innan jag gör provet nån gång :yoparty

Hanning: Hehe tack detsamma, AF1 for the win :)

Marzz: Är vi ensamma om att inte få några gratis lektioner på våran skola?? Måste verkligen läsa igenom vägmärkena verkar de som, när jag körde upp för skoterkortet kunde ja inte den enda han frågade om :D

Det är rätt soft med trafikkunskap i skolan. Vi har också möjlighet till att läsa det, vilket jag gör.
Tycker dock att man borde börja med trafikkunskap redan på högstadiet, med tanke på hur alla mopedister kör!!

hmm som jag lärde mig det så behövde man inte ta handledar kursen för mc övningskörning, den är bara utformad för bil.

o lycka till alla med teorin!

Asså, var ni tvunga att gå den kursen för att få övningsköra, på körskolan jag går på sa dom att de bara var till bil man behövde det?

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back