Vore tacksam för lite tips..

Mc Knutte

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2006
Hoj
Tung mc
Jag har en Suzuki gsx 400 fws som framtill i höstas gick super bra, tills en morgon varvid den inte startar. Jag har nyladdat batteri och bytt stift,Gnista finns. Men inte starar den för det..Ska jag riva i förgasarna eller kan det vara elfel..Jag har läst i andra poster att gammal soppa i förgasarna under vinter inte är bra..Ska jag tömma och rengöra förgasarn...

Jag har en Suzuki gsx 400 fws som framtill i höstas gick super bra, tills en morgon varvid den inte startar. Jag har nyladdat batteri och bytt stift,Gnista finns. Men inte starar den för det..Ska jag riva i förgasarna eller kan det vara elfel..Jag har läst i andra poster att gammal soppa i förgasarna under vinter inte är bra..Ska jag tömma och rengöra förgasarn...

Ta en liten springtur och knuffa igång den bara, brukar kunna hoppa igång lättare när allt får röra på sig lite.

Lycka till!

Mvh Stephenj

Låter som en bra ide, prova först och bara tömma förgasarna (sliper du pilla isär dom) och häll på lite ny bensin i tanken.
Ibland kan det bildas kondens i tanken och det lägger sig under bensinen och därför kan den vara svår startad.
// Linus

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...