ER6-tråden

Tjaba, har köpt mig en er6, skulle vilja ha ett effektsystem, typ leovince, någon som vet ett bra ställe runt Göteborg, eller har ett till salu? Funderar på Stibix, har rabatt genom Sporthoj.
 
Tjaba, har köpt mig en er6, skulle vilja ha ett effektsystem, typ leovince, någon som vet ett bra ställe runt Göteborg, eller har ett till salu? Funderar på Stibix, har rabatt genom Sporthoj.

Jag fick med ett aluminium-LeoVince när jag köpte min ER6 hos JohansMC. (Ligger bakom backaplan). Dom har ett par olika alternativ till ER´n.
 
ni som kör er6f modellen(ni andra oxå) är ni nöjda?eller hade ni velat ha nått "vassare"?e det bra drag i dem? ska köpa (första)hoj å valet står mellan er6f eller cbr 600 rr.


Det är ju en viss skillnad mellan det två, CBR'n har ca. 120 hk medans ER-6 har närmare 70... så det blir ju som natt och dag i försäkringskostnad först och främst. Sedan skiljer det rätt bra redan i inköp. Frågan är väl vad du ska ha den till. Om du ska ha en första hoj tvivlar jag på att du blir besviken på ER-6an men om du ska pressa mycket bana och sånt så passar väl 600RR bättre.

Valde själv ER-6 som första hoj och har hunnit avverka typ 300 mil och är själv kalasnöjd!
 
Tjena !!

Sålde buellen ivåras och är nu sugen på nåt nytt och fastnade för en orange er-6n som snart skall inhandlas. Eftersom jag har haft både ducce och buell så vill jag så klart att det skall låta twin :). Har scannat tråden efter slip-on försäljare och hittat en del länkar utomlands. Ingen som har nån bra länk till svensk försäljare med lite tillbehör så man kan jämnföra lite priser. Hojjen verkar ju lätt att få riktigt snygg oxå för en relativt liten peng (minibklinkers, andra backisar m.m.)
 
Tjena, nu har även jag köpt en ny Er 6 n. Håller på att montera leo vince avgaset, men jag måste få ut db - killern först den sitter stenhårt, hur ska jag få ut den!
 
Det är ju en viss skillnad mellan det två, CBR'n har ca. 120 hk medans ER-6 har närmare 70... så det blir ju som natt och dag i försäkringskostnad först och främst. Sedan skiljer det rätt bra redan i inköp. Frågan är väl vad du ska ha den till. Om du ska ha en första hoj tvivlar jag på att du blir besviken på ER-6an men om du ska pressa mycket bana och sånt så passar väl 600RR bättre.

Valde själv ER-6 som första hoj och har hunnit avverka typ 300 mil och är själv kalasnöjd!

grejen är att jag tänker om jag skaffar en er6f å kanske ganska snabbt kommer känna att jag vill ha nått med mer "kraft" å sen blir tvungen att byta upp mej till tex cbr:n men om jag skaffar cbr:n först så har jag ju redan den "kraften" och kan "utvecklas" med den!
 
grejen är att jag tänker om jag skaffar en er6f å kanske ganska snabbt kommer känna att jag vill ha nått med mer "kraft" å sen blir tvungen att byta upp mej till tex cbr:n men om jag skaffar cbr:n först så har jag ju redan den "kraften" och kan "utvecklas" med den!

.......Å sen tröttnar du på 600 å ska ha 1000...... Jag har åkt hoj i över 10 år o haft hojjar med 150hk, nu har jag 74hk! det funkar hur fint som helst, Er6 är kul att köra helt enkelt!
 
Återkallning av ER6...

Idag har jag vart på AVA MC och lämnat hojen pga. återkallelse-brevet som damp ner i lådan förra veckan. Sen tänkte jag be dem slänga på mitt nyinköpta cross-styre. Det var skönt att ut gasa lite efter vinter-dvalan. Den blev riktigt glad av att startas efter vinters långladdning av batteriet. Jag rekommenderar verkligen CTEK laddare, Helt suveräna!:tummenupp

Ut och gasa med er :yoparty
 
Här är en bild på hur kawasaki monterat den. Kanske är till lite hjälp.

/J

Jag har sett den bilden men dels så tycker jag det är svårt att se hur den sitter eftersom bilden är från sidan, skulle vilja ha en bild rakt bakifrån , men framförallt så tycker jag att dom har satt tankpaden fel.

De verkar ju satt tankapaden med 3 cm lucka ner till sadeln, borde man inte sätta den i stort sett ända ner? Med då stor glipa borde man kunna komma emellan och skava på tanken och då faller ju hela meningen med en tankpad!
 
Man skaver ju ändå aldrig där utan på sidorna. Det är väl insidan av låren du klämmer mot tanken, inte organet?
 
Största risken att repa tanken på framsidan bör väl vara eventuell dragkedja eller liknande.

Tycker också den sitter något högt på bilden men det är bara att montera som du tycker passar bäst antar jag, skall också få dit original tankpadden snart.
 
Man skaver ju ändå aldrig där utan på sidorna. Det är väl insidan av låren du klämmer mot tanken, inte organet?

Det beror väl på hur mycket man tycker om hojen... :D


Största risken att repa tanken på framsidan bör väl vara eventuell dragkedja eller liknande.

Tycker också den sitter något högt på bilden men det är bara att montera som du tycker passar bäst antar jag, skall också få dit original tankpadden snart.

Ja, det ger sig säkert när man ska sätta dit tankpaden. Men nån cm ner jämfört med bilden blir det garanterat.


Är förövrigt otroligt sugen på att få ta årets första sväng. Just nu är man inte mest nöjd med att sitta instängd på ett kontor hela dagarna :huvet . Hoppas vädret håller i sig hyfsat över helgen!!!
 
Last edited:
Det beror väl på hur mycket man tycker om hojen... :D




Ja, det ger sig säkert när man ska sätta dit tankpaden. Men nån cm ner jämfört med bilden blir det garanterat.


Är förövrigt otroligt sugen på att få ta årets första sväng. Just nu är man inte mest nöjd med att sitta instängd på ett kontor hela dagarna :huvet . Hoppas vädret håller i sig hyfsat över helgen!!!

Jag var ute redan den 6:e men då var det minusgrader på hemvägen :gnissla
i söndags var det däremot toppenväder så det blev en 5-6 mil iaf.
I eftermiddag blir det säkert en liten tur till :D
 
en liten fråga.... köpte en er6n med abs för ett par veckor sedan, min abs lampa lyser tills jag kört några meter.
ska det inte vara som på bilar att alla varningslampor slocknar efter ngn sekund?
 
Nån som vet varför den surrar konstant när den ligger på exakt 3000 varv?
(Hoppas det inte bara e min)
Ett elektroniskt bzzzzzzz, som inte upphör förns man går ifrån 3000 varv..
 
Last edited:
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top