Visst var det konstigt?

• Thread starter Thread starter Dr.Bike
  • Start date Start date
Status
Ej öppen för fler svar.
varför sprang hunden och välte i början ? bra att polisen stoppade den innan den bet någon annan :tummenupp

Kamp---hund
Kamp---hund
Kamp---hund
Kamp---hund

Vem kan stoppa mig,
när jag bara rullar fram?
Jag tar dig till ställen bara drömmar kan.
En ängel från himlen?
Ja, det undrar man.

Kom igen och gunga fram.........

Jag är hemskt ledsen, men så här får du faktiskt inte skriva om bullraser (i vanlig gsxrabuser-manér så berättar jag vad du ska göra).
Till att börja med kanske du ska ta kontakt med en tränare som har läst en bok om hundträning som är tryckt senare än 1957. Ett annat tips är att läsa många olika böcker själv och sedan bilda sig en egen uppfattning, och inte svälja vad EN person TYCKER.

VAD är förarvekhet för dej?
En Golden är definitivt inte mer förarvek än en PB! Hundar avlade för djurkamp är förarveka på det sätt att de vill göra sin husse/matte till lags i möjligaste mån. Detta har de kvar sen de kampades med, och detta avlades fram för att en hund som inte lyssnade på husse/matte var en människofarlig hund. Om förarvekheten inte tränas, om du inte har en god kontakt med din hund, så blir hunden inte automatisk förarvek. Precis som med allt annat nedärvt, så måste hunden tränas på det, för att bli duktig. Finns anlagen så kan hunden, med rätt ägare bli duktig. Och med fel ägare....

En hund "bestämmer" aldrig över en ägare. En hund som skiter i dej gör det av en enda anledning; den ser dej inte som en tillgång!
Om du är "tuff" mot din hund, kommer du visserligen få en hund som gör som du säger om du är med, och vad den hunden sedan gör när "lillhusse" är ute och går med den och du inte finns till hands, är en annan sak. En kuvad hund är en rädd hund, och en rädd hund är en farlig hund.

/Carin
/Carin

Carin nu är jag seriös!
Vad du tycker bryr jag mej tyvär inte om längre för jag tycker du har fel.
Så här är det alltid men folk som tror dom vet bättre än andra :D
Du kan säker mer än mej, men inte mer än mina tränare och den kennel jag köpte hunden av.
Har du haft med problem hundar att göra överhuvudtaget?
Jag har varit med väldigt många gånger när man har tränat problemhundar.

En hund testar och kommer alltid att göra.
Om inte så kan du förklara för mej hur en hund reagerar när du träna en hund och ta kontroll om den aldrig har varit med om det förut?
Jag vet hur den reagerar och nu väntar jag på ditt svar.
Min hund reagerar när jag säger till den, den fattar att han inte ska göra det, man ser det på tex svansen sänker sej till en låg nivå.
Det är respekt och inte rädsla.

Du säger helt allvarligt att vissa hundar inte är mer förarveka än andra?
Om du säger att det inte är så då vet jag verkligen att du är inne på ett ämne
Som du inte vet något om.
Varför är vissa hundar envisare tex?
Varför är det så många attacker från tex pitbull?

Och just ja när har du kommigt med någon kommentar som har lärt mej något?
Pm:a mig om du vill ha namn och nummer till någon av mina tränare.

Eller ännu ennu bättre om du har vägana förbi någon gång så är det bara och ringa mej så kan du få följa med på en riktig träning och se folk som har 30 års erfarenhet av eng staffe.

Tack för mig

Ska bara göra det klart att jag menar verkligen inte att man ska slå en hund som uppfostran.

En rädd hund är en farlig hund och den där hunden skulle avlivas. Som polisman utan k9 utb kanske helt utan hundvana ska man inte försöka rädda hunden och riskera sin egen säkerhet eller någon annans.

Ett djur är ett djur ingen människa, klart man älskar sin lille kabrat men en sådan krabat ska avlivas, vad som har fått hunden att göra som den gjort kan ingen här vara på. En utredning kommer genomföras har polisman gjort fel straffas han. Men jag tror polismannen gjorde så gott han kunde inte direkt att de har tränat att brotta ner galen hund. Hund är just det och ingen människa.
Sen att de är köksavelshund är en annan femma som har levt med massa drägg hela sitt liv säkert sett upplevt massa våld.

DU har mkt rätt till viss del martin tror mig.

Men förtjänar verkligen inte en hund en rättvis prövning?
Vem bestämmer om ett LIV ska dödas?
Jag låter hellre ett proffs än en polis som är hög på adrenalin!

Sen står det i tidningen att flera vittnen har hört av sej och sagt att det var 3 killar och det såg ut som dem hetsa hunden.

men den springer ju som den vore full dom har väll ändå in te skjutigt den lite sen lite till ?

avskyr "kamphundar" hoppas det kommer förbud snart

Jag med , men mot knäppa ägare eller idiotiska kommentarer!

Varför bry sig om den där tiltade hundjäveln? Den skulle ju avlivas i vilket fall som helst. Om dom sköt den direkt eller gav den en spruta senare spelar väl för fan ingen roll :mad:

kolla inlägget ovanför.
Och jag är en djurvän tycker om djur väldigt mkt, därför tycker jag synd om hunden.

Last edited:
Förbud mot idiotiska kommentarer låter bra. :hej Men vilket forum ska du flytta till?

Jasså vilket inlägg är idiotiskt då?
Visa mej.

Eller vänta du skulle vara rolig och tuff för din fjortonåriga tjej som sitter i ditt knä just nu?
haha.... jag förstår :tummenupp

Det är det här som e så jävla jobbigt med folk , jag sitter och försvarar dom här hundarna, och jag behandlar min hund hur jävla bra som helst!
Ni borde fan tacka mej för att jag inte är nån jävla idiot som hatar hundar och slår hundar.
Hur fan tänker vissa av er!

Jag vill ha ett förbud mot dåliga kennlar!
Jag vill ha körkort för alla hundraser!
Det enda ni bryr er om är er själva!
Tänk på alla hundar som avlivas bara för att dom inte går bra på en utställning!
Tänk lite på hunden, det är fan också ett liv!!

Vad ska man göra för att nå ut till er igentligen?
Vi alla inser att det finns ett problem!!
Och vi alla vill väll lösa det?

Det är dom ogenomtänkta inläggen som det blir pajkastning.

Sen hur tror ni att det känns för oss som älskar våra hundar när ni ser dem som monster!
Bara för att vissa idioter förstör för oss!
Ni borde hjälpa oss och försvara oss igentligen!

Typ de flesta som du skrivit.

vissa nått då?
OM det är det flesta eller ska vi fortsätta via pm istället så slipper det bli offtopic.

Last edited:
Håller med dig till 100% Gsxr. Tror inte de går att få de där männsikorna att fatta. De är lika trångsynta som nazisterna var mot judarna

Hur mycke ska hundarna få utstå innan vissa männsikor börjar skylla på människorna.

Last edited:
Håller med dig till 100% Gsxr. Tror inte de går att få de där männsikorna att fatta. De är lika trångsynta som nazisterna var mot judarna

Jag vet, men gör jag något fel när jag skriver eller nått?
Jag förstår faktiskt inte vad det är som är så svårt att förstå?
Vi är ju alla människor och rädda om varann, och vi är ju alla överens om att det är ett problem.
Det är ju vi som har erfarenheten och vi vet att det skulle ju funka bra med ett bra körkort och ett förbud mot vissa kennlar och tex privat uppfödning.

Förbud kommer bara leda till att andra hundar kommer användas till kamp och skit.
Då ligger ju fina rottwilern etta på listan tyvär.
Tack clifton för ditt stöd.
/mvh jonas

Jag har gett upp hoppet med att nå fram till vissa personer här på forumet.

Skalman heter väl inte skalman för inget. Han har väl inte vuxit upp än. Sitter väl o läser bamse fortfarande

"Men förtjänar verkligen inte en hund en rättvis prövning?
Vem bestämmer om ett LIV ska dödas?
Jag låter hellre ett proffs än en polis som är hög på adrenalin!"

Ja, det hade naturligtvis bättre att låta en störd aggressiv hund vara lös i 20 minuter bland folk tills en veterinär och hundpsykolog kunde kommit till platsen för att göra en utvärdering av hunden.
Och med tanke på att det var pikétstyrkan som var på plats, lär inte adrenalinet vara mycket högre än efter en Stallone-film på TV, så håll du dina spekulationer för dig själv.

"Så här är det alltid men folk som tror dom vet bättre än andra"

Förutsatt att du pratar om dig själv, har du faktiskt rätt här. Du säger ju själv att du tror du vet bättre än alla andra, och det i sig är en ganska idiotisk kommentar, som mer eller mindre underkänner alla dina andra kommentarer.

"Spimpelt man tar tag i nackskinnet trycker den hårt ner i gräset och sätter på den en munkorg."

Som sagt, jättesimpelt när man sitter bakom sin datorskärm på pojkrummet och har åsikter om hur illa fascistpoliserna sköter sitt jobb. /golfclap.

"Personskador på en 30 väg?
Bilarna stod stilla ffs.
Dessutom är det skillnad på husdjur och tex en gris och en kossa.
Måste jag verkligen skriva skillanden här?"

Ja, alla bilar i hela Malmö stod naturligtvis stilla. Har du någon aning om vad som händer om man blir påkörd i 30km/h?
Hur vet en gris i stian att den är ett slaktdjur, till sklillnad från en hund som bor i en lägenhet? En slaktgris är säkerligen lika lycklig i stian som en hund är i lägenheten. Om inte - hur vet du det?

"Hur svårt är det att ta fram ett koppel och sätta munkavel på en hund som är blind?"

Som sagt, det är jättelätt när man sitter på pojkrummet i alla fall. Vilket tur att sporthoj.com har GsxrSuperman som kan allt vet allt och fixar allt, på 0.2 sekunder.

"Jag tycker mer synd om den hunden för det var någons husdjur till skillnad från slaktdjur!"

Den där "någon" i "någons husdjur" var den förste att skrika att den skulle dödas.

"Sen varför skjuter dom en hund som springer undan och rymmer?
Säg inte att det var befogat!
Hunden var BLIND av pepparspray!
Hur kan den utgöra ett hot?"

Ja vad tror du hade hänt om poliserna hade närmat sig den för att försöka fånga den? Hade den gått fot och snällt låtit sig kopplas eller tror du att den hade varit fortsatt aggressiv? Självklart var det befogat. En lös, aggressiv hund bland folk är en fara för allmänheten. Om de varit ute efter att döda den direkt hade de antagligen inte behövt använda så mycket pepparsprej. Nu försökte de väl rädda livet på jycken genom att oskadliggöra den med pepparsprej. Det misslyckades så därför beslöt de sig för att skjuta den eftersom den var en fara för allmänheten.

GsxrVetallt: Alla dessa citat är dina kommentarer. Graden av idiotiskhet kan man ju diskutera, vissa är mer idiotiska än andra. Vem är du att sitta på ditt pojkrum och döma ut polisens agerande? När du kommer ut i verkliga livet kanske du inser att världen är mer komplicerad än vad du fått känna på framför datorskärmen där du kan vara stålmannen som fixar allt, medan alla andra är idioter.

Jag har gett upp hoppet med att nå fram till vissa personer här på forumet.

Skalman heter väl inte skalman för inget. Han har väl inte vuxit upp än. Sitter väl o läser bamse fortfarande

Har ni redan släppts från häktet i Köpenhamn?

Last edited:
Nu är det väl inte bara gsx som dömmer ut polisernas agerande utan även VITTNEN från platsen.

Var du själv där skalman. Polisen hade kanske kunnat gjort annat. Men tror mer på vanliga människor som blev vittnen till händelsen än poliser som håller varandra om ryggen.

Har du ens läst artikeln.

Det här du skrev nyss
Den där "någon" i "någons husdjur" var den förste att skrika att den skulle dödas.

Han hade haft den i 3dagar. Vittnet har sett personer hetsa hunden innan.

Last edited:
Tyvärr har jag inte mycket över för vittnen, det var väl några stackars veganer eller något annat trams. De skriker att det var onödigt osv. De hade väl kanske gått med på att en polis hade satt ett dubbelskott mellan panbenet på en hund som löper amok och är mitt i ett språng. Kanske skulle de gett en litet sprut med pepparspray eller vad de använder så hunden lägger sig ner och sussar kudde och drömmer om en stor saftig köttbit.
Eftersom det var nationella insatsstyrkan så var deras adrenalin lika med noll, då gjorde de säkert en objektiv bedömning vad som var lämpligast att göra, neutralisera hotet var det bästa att göra för att omgivningen skulle vara säker.

Nu är det väl inte bara gsx som dömmer ut polisernas agerande utan även VITTNEN från platsen.

Var du själv där skalman. Polisen hade kanske kunnat gjort annat. Men tror mer på vanliga människor som blev vittnen till händelsen än poliser som håller varandra om ryggen.

Har du ens läst artikeln.

Det här du skrev nyss

Han hade haft den i 3dagar. Vittnet har sett personer hetsa hunden innan.

Nej, jag var inte där. Var du?

Ja, jag har läst samtliga artiklar i SDS, KvP, AB, samt sett filmen i sin helhet, inklusive intervjun med poliskommisarien. Har du?

Ja, vittnen är ju som bekant 100% pålitliga :rolleyes: (sök gärna på internet efter hur pålitliga ögonvittnen är i krissituationer). Det kan ju naturligtvis inte vara de personer som försökte få hunden att släppa taget med stenar och järnrör som vittnena sett? För övrigt - vad har det med saken att göra? GsxrVetallt skrev att det var någons husdjur och att det därför var synd om han/dem. Well, ägaren var som sagt den som skrek efter att den skulle dödas, så så värst synd tror jag inte det var om hundägaren.

Att döma av artiklar och film anser jag inte att polisen skulle agerat särskilt annorlunda. Som jag skrivit tidigare:

*) Om polisen skjutit hunden direkt utan pepparsprej hade ni tyckt de var fascister som borde använt pepparsprej först för att slippa skjuta den.
*) Om polisen sprejat den en gång och därefter skjutit den, hade ni tyckt de var fascister som borde försökt rädda livet på hunden lite längre innan avlivningen.
*) Eller som nu - nu tycker ni polisen var fascister som lät hunden lida av pepparsprej innan de beslöt att avliva den.... Oavsett hur polisen hade agerat, så hade ni tyckt att de agerade fel.

Tyvärr har jag inte mycket över för vittnen, det var väl några stackars veganer eller något annat trams. De skriker att det var onödigt osv. De hade väl kanske gått med på att en polis hade satt ett dubbelskott mellan panbenet på en hund som löper amok och är mitt i ett språng. Kanske skulle de gett en litet sprut med pepparspray eller vad de använder så hunden lägger sig ner och sussar kudde och drömmer om en stor saftig köttbit.
Eftersom det var nationella insatsstyrkan så var deras adrenalin lika med noll, då gjorde de säkert en objektiv bedömning vad som var lämpligast att göra, neutralisera hotet var det bästa att göra för att omgivningen skulle vara säker.

Jasså va de veganer nu med. Ena vittnet va mannen man såg i början som försökte fånga in hunden. Han såg inte ut som nån vegan

Last edited:
*) Om polisen skjutit hunden direkt utan pepparsprej hade ni tyckt de var fascister som borde använt pepparsprej först för att slippa skjuta den.
*) Om polisen sprejat den en gång och därefter skjutit den, hade ni tyckt de var fascister som borde försökt rädda livet på hunden lite längre innan avlivningen.
*) Eller som nu - nu tycker ni polisen var fascister som lät hunden lida av pepparsprej innan de beslöt att avliva den.... Oavsett hur polisen hade agerat, så hade ni tyckt att de agerade fel.

Om polisen hade sprejat hunden EN gång med pepparsprejen, och sedan satt ett dubbelskott i pannan på hunden hade jag tyckt att dom hade agerat korrekt.
Minimalt med lidande, avsedd verkan.
Därtill var den platsen bättre, och polisen hade inte behövt halvspringa efter en undanflyende hund och skjuta 15 skott.
Två hade varit fullständigt tillräckligt.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025