lasse kongo
Ny medlem
varför sprang hunden och välte i början ? bra att polisen stoppade den innan den bet någon annan 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
varför sprang hunden och välte i början ? bra att polisen stoppade den innan den bet någon annan![]()
Jag är hemskt ledsen, men så här får du faktiskt inte skriva om bullraser (i vanlig gsxrabuser-manér så berättar jag vad du ska göra).
Till att börja med kanske du ska ta kontakt med en tränare som har läst en bok om hundträning som är tryckt senare än 1957. Ett annat tips är att läsa många olika böcker själv och sedan bilda sig en egen uppfattning, och inte svälja vad EN person TYCKER.
VAD är förarvekhet för dej?
En Golden är definitivt inte mer förarvek än en PB! Hundar avlade för djurkamp är förarveka på det sätt att de vill göra sin husse/matte till lags i möjligaste mån. Detta har de kvar sen de kampades med, och detta avlades fram för att en hund som inte lyssnade på husse/matte var en människofarlig hund. Om förarvekheten inte tränas, om du inte har en god kontakt med din hund, så blir hunden inte automatisk förarvek. Precis som med allt annat nedärvt, så måste hunden tränas på det, för att bli duktig. Finns anlagen så kan hunden, med rätt ägare bli duktig. Och med fel ägare....
En hund "bestämmer" aldrig över en ägare. En hund som skiter i dej gör det av en enda anledning; den ser dej inte som en tillgång!
Om du är "tuff" mot din hund, kommer du visserligen få en hund som gör som du säger om du är med, och vad den hunden sedan gör när "lillhusse" är ute och går med den och du inte finns till hands, är en annan sak. En kuvad hund är en rädd hund, och en rädd hund är en farlig hund.
/Carin
/Carin
Ser ut som att den blir träffad ett flertal gånger.
En rädd hund är en farlig hund och den där hunden skulle avlivas. Som polisman utan k9 utb kanske helt utan hundvana ska man inte försöka rädda hunden och riskera sin egen säkerhet eller någon annans.
Ett djur är ett djur ingen människa, klart man älskar sin lille kabrat men en sådan krabat ska avlivas, vad som har fått hunden att göra som den gjort kan ingen här vara på. En utredning kommer genomföras har polisman gjort fel straffas han. Men jag tror polismannen gjorde så gott han kunde inte direkt att de har tränat att brotta ner galen hund. Hund är just det och ingen människa.
Sen att de är köksavelshund är en annan femma som har levt med massa drägg hela sitt liv säkert sett upplevt massa våld.
men den springer ju som den vore full dom har väll ändå in te skjutigt den lite sen lite till ?
avskyr "kamphundar" hoppas det kommer förbud snart
Varför bry sig om den där tiltade hundjäveln? Den skulle ju avlivas i vilket fall som helst. Om dom sköt den direkt eller gav den en spruta senare spelar väl för fan ingen roll![]()
Jag med , men mot knäppa ägare eller idiotiska kommentarer!
Förbud mot idiotiska kommentarer låter bra.Men vilket forum ska du flytta till?
Jasså vilket inlägg är idiotiskt då?
Visa mej.
Eller vänta du skulle vara rolig och tuff för din fjortonåriga tjej som sitter i ditt knä just nu?
haha.... jag förstår![]()
Typ de flesta som du skrivit.
Håller med dig till 100% Gsxr. Tror inte de går att få de där männsikorna att fatta. De är lika trångsynta som nazisterna var mot judarna
Jag har gett upp hoppet med att nå fram till vissa personer här på forumet.
Skalman heter väl inte skalman för inget. Han har väl inte vuxit upp än. Sitter väl o läser bamse fortfarande
Nu är det väl inte bara gsx som dömmer ut polisernas agerande utan även VITTNEN från platsen.
Var du själv där skalman. Polisen hade kanske kunnat gjort annat. Men tror mer på vanliga människor som blev vittnen till händelsen än poliser som håller varandra om ryggen.
Har du ens läst artikeln.
Det här du skrev nyss
Den där "någon" i "någons husdjur" var den förste att skrika att den skulle dödas.
Han hade haft den i 3dagar. Vittnet har sett personer hetsa hunden innan.
Tyvärr har jag inte mycket över för vittnen, det var väl några stackars veganer eller något annat trams. De skriker att det var onödigt osv. De hade väl kanske gått med på att en polis hade satt ett dubbelskott mellan panbenet på en hund som löper amok och är mitt i ett språng. Kanske skulle de gett en litet sprut med pepparspray eller vad de använder så hunden lägger sig ner och sussar kudde och drömmer om en stor saftig köttbit.
Eftersom det var nationella insatsstyrkan så var deras adrenalin lika med noll, då gjorde de säkert en objektiv bedömning vad som var lämpligast att göra, neutralisera hotet var det bästa att göra för att omgivningen skulle vara säker.
*) Om polisen skjutit hunden direkt utan pepparsprej hade ni tyckt de var fascister som borde använt pepparsprej först för att slippa skjuta den.
*) Om polisen sprejat den en gång och därefter skjutit den, hade ni tyckt de var fascister som borde försökt rädda livet på hunden lite längre innan avlivningen.
*) Eller som nu - nu tycker ni polisen var fascister som lät hunden lida av pepparsprej innan de beslöt att avliva den.... Oavsett hur polisen hade agerat, så hade ni tyckt att de agerade fel.
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |