Att välja SH - Det är hög tid! = Hjälp!

Trasan

Ny medlem
Gick med
12 Jun 2004
Hoj
...
Jag har dragit på det här tills det nu blivit möjligt att provköra hojarna! Tyvärr har ju även solen hittat fram och övriga MC-Sverige glatt vaknat. Vad händer? Jo ALLA tänkbara objekt blir sålda på 24H och finns minst 50mil bort, vad ska jag ta mig till?!

Jag har några tänkbara modeller men vet inte om jag bör räkna bort någon av dom för att göra det enklare att slå till på en hoj lite snabbare. Hojen ska vara nyare än 02, kosta max ~65kkr och gått under 3000mil, intressanta modeller är gsx-r600/1000, yzf-r6/r1 och zx636r/900r... En del men det finns inte så många där ute!

Frågor: Är en gsx-r600 -04 en bra hoj? Finns några intressanta även om jag skulle vilja ha en 900 i alla fall. När blev det insprutning på dessa?

Egentligen vill jag ha en blå R1 2003 men dom glider ur händerna på mig! :gnissla

Om jag är 193cm och vill ha en skön hoj som man även kan åka 20mil på utan att dö, kan jag fortfarande köpa vilken som helst eller lär jag bli besviken över någon speciell?

Lite konstig tråd kanske men jag tror nog alla förstår innebörden av den, jag har försökt söka info om gsx-r600 här men det finns inte så mkt!

är själv 196-97cm, satt sådär på min R6, Sitter mycket bättre på min R1

Sitter mycket bättre på min R1

Sälj den till mig! :tummenupp

Unöver storleken på R6, motorn räcker bra antar jag? Hur fort går det på sexan vid 3000rpm?

Har man kommit fram till om något tillverkare gör en betydligt bättre hoj än en annan? Dvs ska jag glömma Suzuki för att... eller kanske glömma Kawa för att... ??? :va

Last edited:
Vad händer? Jo ALLA tänkbara objekt blir sålda på 24H och finns minst 50mil bort, vad ska jag ta mig till?!

True that! Svarade på en annons 30 minuter efter att den kom ut på Blocket, fick svar och nummer på natten till lördagen och jag skulle återkomma på lördagseftermiddagen.

Ringde, ringde och ringde - inget svar. Lämnade meddelande. Sen ringde killen upp och sa att en annan hann ringa honom när han hade mottagning och han skulle titta på hojen dagen efter (alltså idag).

Fick sms idag - såld! :huvet

Då var den också 40 mil bort.

Letar efter en 98-99 R1 för skapligt pris - alltså inte 50 för en R1 som gått 5000 mil och som varit omkullagd. Eller en grön ZX7R.

Vi får nog bägge två vara snabbare på att ringa och dessutom kolla på hojen samma dag man ringer. Med andra ord - Blocket 24/7! :yoparty

Syrliga hälsningar
B. Utter aka. Kentamannen

Millen är gjorde för lite längre personer :) , bara ett snabbt tips.

Jag vill ha en sporthoj, ingen tourer! Det enda jag ville poängtera med det jag sa om 20mil var att man inte ska gå ont i ryggen efter fem mil landsväg men det ska nog vara lugnt på alla!

Haha, det är hårt Kentamannen!

True that! Svarade på en annons 30 minuter efter att den kom ut på Blocket, fick svar och nummer på natten till lördagen och jag skulle återkomma på lördagseftermiddagen.

Ringde, ringde och ringde - inget svar. Lämnade meddelande. Sen ringde killen upp och sa att en annan hann ringa honom när han hade mottagning och han skulle titta på hojen dagen efter (alltså idag).

Fick sms idag - såld! :huvet

Då var den också 40 mil bort.

Letar efter en 98-99 R1 för skapligt pris - alltså inte 50 för en R1 som gått 5000 mil och som varit omkullagd. Eller en grön ZX7R.

Vi får nog bägge två vara snabbare på att ringa och dessutom kolla på hojen samma dag man ringer. Med andra ord - Blocket 24/7! :yoparty

Syrliga hälsningar
B. Utter aka. Kentamannen

Hej hej . insåg inte att du ringt som en galning sorry ,

Kan bara tipsa om du o tjejen inte bangar på en liten semestertur kolla på moto.it där kommer jag att handla min näste hoj i samband med kommande semester i italien flyg ner och hoj hem

Mvh Hojlös fd r1 o blocketannonsägare

2813316 Jag vill ha en sporthoj, ingen tourer! Det enda jag ville poängtera med det jag sa om 20mil var att man inte ska gå ont i ryggen efter fem mil landsväg men det ska nog vara lugnt på alla!

Haha, det är hårt Kentamannen!
Här har du en lista på vilka hojjar millen spöade i senaste Masterbike:
Ducati 999 S, Honda Cbr RR 600 och 1000, MV Agusta F4 1000R, Suzuki Gsxr 600, 750, och 1000, Triumph Daytona 600, Yamaha Yzf R1 and Yzf R6R, Kawasaki ZX 636 R och ZX10R. mao den vann... :tummenupp

Jag har en R6 till salu. Både annons här på SH och på blocket. Ystad.

Hej hej . insåg inte att du ringt som en galning sorry ,

Kan bara tipsa om du o tjejen inte bangar på en liten semestertur kolla på moto.it där kommer jag att handla min näste hoj i samband med kommande semester i italien flyg ner och hoj hem

Mvh Hojlös fd r1 o blocketannonsägare

Nej men tjenare Per!

Haha! Det är verkligen inte ditt fel! :) Och jag vet själv hur det är att vara säljare - får man en chans att bli av med den utannonserade varan för skapligt pris så säljer man givetvis. Sen handlar det verkligen om en massa tur också!

Lysande hemsida - den ska jag definitivt kolla på! Vad blir det för hoj för dig?

Har du vägarna förbi Eskilstuna så slå en signal så tar vi fika och en tur! :tummenupp

Här har du en lista på vilka hojjar millen spöade i senaste Masterbike:
Ducati 999 S, Honda Cbr RR 600 och 1000, MV Agusta F4 1000R, Suzuki Gsxr 600, 750, och 1000, Triumph Daytona 600, Yamaha Yzf R1 and Yzf R6R, Kawasaki ZX 636 R och ZX10R. mao den vann... :tummenupp

Senaste masterbike och inte masterbike 02-05.... :pannkyss

Absolut ,, är inte uppåt landet så ofta men hör av mig om det händer .. jag är märkestrogen så det lutar nog åt en R1 igen dock en -04 +
Lycka till med hojsökandet och har du vägarna förbi ljungby så kan det ordnas kaffe
/Per

Jodå motorn räcker, men tröttnad på växla hela tiden med mina långa ben

Mm, speedcruse kallas det. Döda den frågeställningen och återgå till trådens huvudsyfte istället!

Poängen var att komma fram till ifall en 600 orkar som jag vill eller om jag helt enkelt ska titta mer åt 900/1000cc maskiner. Hade en zx9r -98 vilken jag tycker hade ett bra register, många menar på att det lätt ges fel bild av moderna 600:or när det kommer till hur mkt man måste växla ner hela tiden osv. Om någon utvärderat detta och kan komma med ett vettigt svar är det bara o berätta vad ni kommit fram till! =)

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back