MotoGP - 2007- Qatar - Race 1

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
strålande kört av Stoner,
glöm inte att Qatar är en bana som premierar hög effekt med
sin långa raka

Gött race, Stoner ägde. space har nog rätt i det där om Bridgestone de höll honom upp.

Vem av Checa och dePuniet blir krasch-kung i år?

Woohaa! Grymt bra av Stoner! Jobbigt läge att bli frånåkt så brutalt på rakan, såg faktiskt ut som att Rossi gav upp de två sista varven...oväntat.
Yamaha har lite att jobba på där...

Suzuki och Hopkins! Suveränt, ser bra ut! :yoparty

Ducati med Casey Stoner WINS!!!!!! :yoparty Yes, vilket drag i Duccen. De andra hade ju inte en suck! :D (Men Rossi gjorde några tappra försök! :tummenupp )

Stoner 1:a - KUL!!!

Rossi 2:a - hängde inte med på rakan

Pedrosa 3:a - hade samma och bättre fart än rossi tidvis, men blev skraj efter att ha gått vitt i sista sväng på varv 12 nånting, och var därefter aldrig uppe i rossis röv och snokade.

MYCKET bra race!

Synd på Capirex som synade gruset, vilket även Checa och De Puniet gjorde.
Ilmorcyklarna kom inte i mål nån av dem.

Var det bara jag som trodde att Stoner var någons pojkspoling som fått vara med pappa i depåboxen?

Gött race, Stoner ägde.
Visst, Stoner körde bra, men i ärlighetens namn så hade Rossi vunnit om hojen hade lämnat mer effekt. Måste varit jäkligt frustrerande.

Tillbaka till ritbordet för Yamaha. Med deras resurser förväntar i alla fall jag mig att de ska kunna bygga en minst lika stark motor som Ducati.

Och det var tätt och hårt och bra och fan att man inte såg...... eller?

Sådär race faktiskt. Qatar bjöd inte på så jättebra racing i år. Halva racet låg Rossi precis efter Stoner och sen var det lucka bakåt där Pedrosa hade Hopkins precis bakom sig. Sen fick man knappt se nått annat.

Ducati med Casey Stoner WINS!!!!!! :yoparty Yes, vilket drag i Duccen. De andra hade ju inte en suck! :D (Men Rossi gjorde några tappra försök! :tummenupp )

Jädra Duccar! :tummenupp
De har säkert en hemlig depå med nitrometan inbygd i tanken...

Var det bara jag som trodde att Stoner var någons pojkspoling som fått vara med pappa i depåboxen?

Närå, jag trodde samma sak! :D

men i ärlighetens namn så hade Rossi vunnit om hojen hade lämnat mer effekt.

Eh...jaa, liksom många andra oxå hade vunnit med mer effekt...

Last edited:
Pedrosa får åka hem och träna inbromsningar sen blir han farlig. Och som sagt, Yamahas motoringenjörer får nog beordrad övertid nu... Stoner körde dock felfritt och hade bästa materialet så han och teamet är väl värda den här vinsten! :klappar
(Fast Rossis körning var überimponerande!)

Visst, Stoner körde bra, men i ärlighetens namn så hade Rossi vunnit om hojen hade lämnat mer effekt. Måste varit jäkligt frustrerande.
om spelar inte någon roll, om Rossi kört Illmor hade han troligen fått parkera i depå:n t.ex.

Hopper tangerade sina bästa resultat ifrån ifjor, bästa amerikan. Trots skadan. Kul, pallplatsen nog inte långt borta.

Last edited:
Nyheter
Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Back