Navigator till bilen - vilken ska man köpa?

Hur var det med de olika Nüvi:na? Var de vattentäta/stänkskyddade?

Jag lurar på nåt man kan ha både i skogen/på hojen/i bilen och tittar väl på de gammelgamla modellerna (men de senare versionerna) av explorist osv.
Förutom liten display (de är iaf i färg numera) vilka nackdelar facear jag gentemot dessa nyare mer bilorienterade sakerna?

Nyare/bättre mottagare kanske?

Kartformat/laddning/uppdatering osv harr jag förstått är likartat inom samma märke? Och jag antar att alla garminkartor går i alla deras produkter?

Och: Kan man tanka ur KÖRD rutt när man kommer hem, som i de äldre handburna explorist?

Ser man f.ö valda POI på kartan när man kör? (det gör man på Explorist sägs det, men inte på vissa bilnavigatorer...)

Last edited:
Trådlyft
Nån som vet svaret på mina frågor i förra inlägget?

Trådlyft
Nån som vet svaret på mina frågor i förra inlägget?
Nja, egentligen inte. Jag köpte en Nüvi 350 för några veckor sedan som jag var grymt nöjd med under en bilresa från Italien och hem. Varför inte köpa en hos någon av de stora kedjorna som har 30 dagars öppet köp och lämna tillbaks den om du inte är nöjd? Till Nüvi finns förutom de vägkartor som de är programmerade med kartor för skog och mark att köpa till. De är säkert inte vattentäta; men det finns det andra Garmin-modeller som är.

Nja, egentligen inte. Jag köpte en Nüvi 350 för några veckor sedan som jag var grymt nöjd med under en bilresa från Italien och hem. Varför inte köpa en hos någon av de stora kedjorna som har 30 dagars öppet köp och lämna tillbaks den om du inte är nöjd? Till Nüvi finns förutom de vägkartor som de är programmerade med kartor för skog och mark att köpa till. De är säkert inte vattentäta; men det finns det andra Garmin-modeller som är.

Ok! Du är nöjd - det är en god början! :)
Men jag är ju även sån där terrängdåre som gillar att vara ute i skog och mark, varför det NOG lutar åt just en explorist (de har även mc-fäste) och de verkar ha alla loggfunktioner jag gillar.
Dessutom har jag hört att de vanliga Nüvi inte ens kan presentera position? Är detta sant?

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg