TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Du låter den varmköras ordentligt när du startar den? Det ska tydligen vara en killer för TL-stiften annars...

För lite kräm i batteriet kan göra att den inte startar, inte bara för att startmotorn inte drar runt utan också för att spänningen över tändspolar och kanske även sensorer blir för låg. Ladda upp det maximalt och testa igen.


TLZone ligger nere... Jag får abstinens! :näsblod

samma här:gnissla
 
Skaffa ett jobb Octo på ska du se att abstinensen släpper :p
 
2802855 De finns ju alltid TLPlanet.com.

Va var det som händer där egentligen? Men Zonen och Planeten?
Det "började" på TLPlanet, åtminstone för mig, fast jag tror det fanns nåt "blueboard" eller liknande före TLP. Sen blev det en rätt rörig historia där den som då var ansvarig för TLP (eller ägde hur det nu var) tog in bidrag först men det ändrades sen till som det är nu att man har betalande medlemmar. För de pengarna skulle såklart driften betalas, men även skulle vissa saker lottas ut.
Nu blev det så att strax efter att många hade betalat in pengar så försvann den här killen (iaf från TLP) med en historia om ögonsjukdom som gjorde att han inte längre såg nåt. Rykten spreds, några övriga mods försökte få kontakt med honom per telefon/brev/mail etc men inga svar.
Det slutade med att ett antal personer (Steve TLS, Davcruz, Crash, Wingspan? och ett par till) tog hela TLP - databasen, sidorna - allt, och flyttade till en TLZone som inte ägs av en person utan av nån form av bolag där de mods som hanterade flytten är delägare.

I samma veva var det mycket diskussioner, tjafs och bråk medlemmar emellan där vissa ansåg att det var stöld att flytta sajten och att den tidigare ägaren inte alls gjort nåt fel osv. Resultatet blev att de flesta flyttade med till nya TLZ, men ett antal stannade kvar och behöll driften av TLP.

Vad som egentligen varit sant, vad som är rykten, vet nog egentligen ingen. Jag hängde med till TLZ eftersom de flesta andra gjorde det. TLP har nog aldrig riktigt hämtat sig. Många hänger på båda sajterna och det känns ibland lite olyckligt att vi inte kan samsas på en plats.

Det är väl typ "the story"...
 
Last edited:
Jag var precis ute o mätte mina bromskivor fram och hade 4,4 mm-4,5 mm kvar mittpå där det kändes som tunnast.
Var det 4 mm som gällde som godkända skivor? Kanske ja kan köra en sommar till innan ja byter eller är det nå fara?
 
Jag var precis ute o mätte mina bromskivor fram och hade 4,4 mm-4,5 mm kvar mittpå där det kändes som tunnast.
Var det 4 mm som gällde som godkända skivor? Kanske ja kan köra en sommar till innan ja byter eller är det nå fara?
Handboken säger 4.5mm... :crash

Jag vågar fan inte ens mäta mina... :arsele
 
Last edited:
Börjar att planera vad man skall åka i sommar, började fundera på vad man gör om man får punktering. Är det skum som gäller eller finns det något annat?
Och en fråga till skall köpa olja till mc såg att biltema hade någon raceolja är den att rekomendera? eller skall man köra med shell etc.
Mvh
 
Last edited:
Vissa säger att Biltema oljan funkar lika bra som "märkes" oljorna. Men, priskillnaden är ju inte så stor att jag tycker det är värt att chansa.

Hade Motul olja i min innan och det funkade perfekt. men så strulade den nya impotören till det och min lokale mek köper inte in Motul längre. Och jag har glömt vad jag hällde i senast... :lol
Paketen står ju i garaget, så när det blir aktuellt igen tar jag fram och kollar vad jag hade :tungan


PS. Vad du än köper var noga med att få MC motorolja då kopplingen kör på samma olja och kan slira om det finns frinktions minskande tillsatster. Så, ingen Bil motorolja i MC'n :) DS.
 
Last edited:
7/3 idag....

TLmartin, GRATTIS!!!!

Snart är du lika gammal som Ronny :hihi
 
Tja. Jag har handlat på mig lite kåpot till min svarta TLS 98a och är lite kluven över vad ut av det som jag ska montera och inte.

Jag har köpt en bottenkåpa som gör att hojen ser ut som om den har helkåpa. Se bild.

Sedan har jag köpt en bellypan. Se bild.

Jag har även köpt den låga singelkuts modellen. Se bild.

Nu är frågan, vad blir snyggast?

Jag är inne på "helkåpan" och den låga kutsen... vad tycker ni?:confused:

Det som jag inte ska ha sedan blir till salu, så håll utkik här sedan om ni är intresserade utav något av det. :tummenupp
 

Bifogat

  • bikepics-62215-800.jpg
    bikepics-62215-800.jpg
    52.2 KB · Visningar: 73
  • bikepics-254722-full.jpg
    bikepics-254722-full.jpg
    56.1 KB · Visningar: 57
  • bikepics-373682-full.jpg
    bikepics-373682-full.jpg
    86.8 KB · Visningar: 63
Den låga kutsen vill du inte alls ha, den är inge snygg alls. Bäst är om du ger den till mig direkt så slipper du plågas av den. :hihi

Skämt åsido... Jag har aldrig gillat lowers på tls. Halva poängen med cykeln är att den är halvnaken och att då klä på den är helt menlöst - köp en TLR istället.:dummer Nederkåpan på bilden där var inte heller speciellt snygg då den är för kantig för att passa TLS'ens mjuka former. Det finns andra nederkåpor som passar bättre (ser mindre illa ut...).

Bellypan kan vara riktigt snyggt däremot. Jag röstar för en belly pan och den låga kutsen. Iofs kanske orginalkutsen passar bättre med linjerna när väl kåpan sitter på, men jag föredrar annars en låg kuts.

Du får ta och montera alla kombinationerna och lägga upp bilder för omröstning. ;)
 
Bellypan + Singelkuts :tummenupp

Helkåpa på en TLS är lite TLR wannabee :hihi
 
Tja.

Angående den täckande bottenkåpan så ser det betydligt bättre ut i verkliheten än på bild, men jag kan köpa att det är att förstöra lite av vad hojen är. Måste test montera allt som du säger och se vad som känns bässt.

Jag har fått på den stora kåpan och tycker att hojen blir jävligt vulgär med den på, vilket jag iofs gillar. Men som sagt, nu sprang jag ju även på de andra bitarna så jag får ta och testa de med.

Den låga singelkutzen lär ju åka på iallafall... tyvär:)

Jag vet inte riktigt om jag håller med om att det blir en TLR wannabe... de ser ju så olika ut ändå så jag tror man måste vara en riktig amatör om man ska tro att de är samma hojar när den stora kåpan sitter på.
:tummenupp
 
Last edited:
Jaha då har man vart på ebay o beställt två framskivor som ifs inte är sprillans men tydligen knappt använda.

1500 inkl frakt från califonien lite bättre än 3300 hoss adddesmotor iaf.

Nu är det bara att hoppas att ja inte får två bromskivor till en opelkadett på posten:gnissla


Om motoroljan försvinner ut i vevhusventilationen som många pratar om att det kan göra..var lägger sej oljan då( om det är orginal )
Är det i den svarta lådan mellan cylindrarna det sammlas då?? eller bara uppe i luftburken vid filtret??

I helgen ska ja nog ta en kort sväng om det har torkat(ska bli 10-12 grader i sthlm)
 
Last edited:

Jag har fått på den stora kåpan och tycker att hojen blir jävligt vulgär med den på, vilket jag iofs gillar.


Stora kåpan och låga kutsen :tummenupp

... sen kan du lacka den snabb (blåvit) så kan vi köra bana tillsammans i sommar :yoparty

... men allvarligt... jag gillar den stora kåpan... :)
 
Har själv stora underkåpan, ser jädrans bra ut tycker jag.

Inget att rekomendera om du kör väldigt aktitv/bana då den tar i bakre delen av kåpan (kolla på bilden) vid fästet... Går ju att lösa dock med en avmontering innan banåka.

Fick själv göra det för ett par år sedan när någon påpekat att det skrapa så jädra fränt i högern innan utgång på rakan (den innan målrakan) på Midlandabanan..(är halvdöv = hör inte ett smack när ja kör hoj) :gnissla

Röstar på att du använder storkåoan mao... ;)


Tja.

Angående den täckande bottenkåpan så ser det betydligt bättre ut i verkliheten än på bild, men jag kan köpa att det är att förstöra lite av vad hojen är. Måste test montera allt som du säger och se vad som känns bässt.

Jag har fått på den stora kåpan och tycker att hojen blir jävligt vulgär med den på, vilket jag iofs gillar. Men som sagt, nu sprang jag ju även på de andra bitarna så jag får ta och testa de med.

Den låga singelkutzen lär ju åka på iallafall... tyvär:)

Jag vet inte riktigt om jag håller med om att det blir en TLR wannabe... de ser ju så olika ut ändå så jag tror man måste vara en riktig amatör om man ska tro att de är samma hojar när den stora kåpan sitter på.
:tummenupp
 
:va Ja här var det ju ungefär lika delade bud som i mitt huvud. :D

Drygt att höra att den stora kåpan ger dålig markfrigång dock, kör en del bana och vill inte marksyna eller skrapa sönder kåpor i sommar. Får väl ta av den innan körning om jag använder den då som du säger...

Ska ut till garaget om två veckor o ta lite bilder. Får se vad ni tycker när jag fått på de grejerna då...
 

Om motoroljan försvinner ut i vevhusventilationen som många pratar om att det kan göra..var lägger sej oljan då( om det är orginal )
Är det i den svarta lådan mellan cylindrarna det sammlas då?? eller bara uppe i luftburken vid filtret??

Den åker upp i luftburken, och in i cyllarna och förbränns med lite blårök som resultat om du skjuter massa olja... :hihi

Lite osäker på vilken sida om luftfiltret oljan kommer. :va
Jag har ju dels inte orginal, och så är min luftburk Joe-V moddad av förra ägaren, så jag har lite dålig koll på hur en orginal ser ut...
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top