TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.
Hörru Robban, vad har du för försäkringsbolag? Jag kör ju också en gubbtouring. :)

"Sup och s..." heter det väl? Förutom för Lasse kanske...
 
Kan han ekra om ett bakhjul till en motard??

Var hos MP-racing idag och lämnade nytt bakdäck till Tillern... Pilot Power 2CT :yoparty

Han har själv inte tid med omekring just nu men han har en kompis som fixar det. Hör av dig till honom:tummenupp

Dessutom gav jag honom en flaska whiskey idag... Auchentoshan Singelmalt... DET var han värd... :nicka
 
Vilka var det som var intresserade av att bänka hos AB finmek ovanför Uppsala nu i vår? Jag funderar på att boka en tid i början av maj för min hoj, är det några som vill hänga på? Metkallica, du var väl på?

Jag har förstått att det gäller att boka i relativt god tid om han inte ska vara fullbokad...
 
Vilka var det som var intresserade av att bänka hos AB finmek ovanför Uppsala nu i vår? Jag funderar på att boka en tid i början av maj för min hoj, är det några som vill hänga på? Metkallica, du var väl på?

Jag har förstått att det gäller att boka i relativt god tid om han inte ska vara fullbokad...

Jag är helt klart intresserad. Har du någon uppfattning om prisbilden?
 

Bifogat

  • svarttlfyra (Medium).jpg
    svarttlfyra (Medium).jpg
    117.8 KB · Visningar: 70
  • svarttltre (Medium).jpg
    svarttltre (Medium).jpg
    118.1 KB · Visningar: 67
  • svarttltva (Medium).jpg
    svarttltva (Medium).jpg
    117.8 KB · Visningar: 63
  • svarttlsista (Medium).jpg
    svarttlsista (Medium).jpg
    117.8 KB · Visningar: 70
2800356 Jag är helt klart intresserad. Har du någon uppfattning om prisbilden?
När jag snackade med honom sist så pratade han 1500-2000:- för att mappa min PCII. Vet inte om han mappar med yosh/teka om man inte har nån PC. Han har TFI att sälja för den som vill ha en sån istället.

Låter början av maj bra för dig annars? Jag vågar inte chansa på att jag har hojen helt klar innan dess...
 
Tl 1000 s går ibland bara på en cylinder

Tjena,

Har just köpt en TL 1000 s -97 efter att ha haft ett upphåll med sporthojsåkandet ett tag.

Hojen har gått kanon tills igår då jag skulle ut och köra en sväng.

Hojen har stått i ca 3veckor i kallgarage, jag har tagit ur batteriet och underhållsladdat det.

Den startade med en gång och fick gå varm på choke.

När jag skulle köra i väg ville den inte rent på låga varv, så jag tänkte att " ja får väl dra ur den lite" men det blev inte bättre.

När man drar på går den som ett skott, men vid jämn hastigehet rycker den och när jag släpper av och ger gas igen går den bara på en cylinder bitvis.

Har inte haft nån hoj med insprut innan så, om nån har förslag på första åtgärd vore jag tacksam.

//Ubbe.
 
När jag snackade med honom sist så pratade han 1500-2000:- för att mappa min PCII. Vet inte om han mappar med yosh/teka om man inte har nån PC. Han har TFI att sälja för den som vill ha en sån istället.

Låter början av maj bra för dig annars? Jag vågar inte chansa på att jag har hojen helt klar innan dess...

Början av maj låter bra.
Det ska bli intressant att se vad mappningen säger.
 
Jo, jag såg det. Så du får väl be dem ta å börja bränna med den då? Börjar de nu så har den väl gått ca 600 mil senare i sommar. ;)

Nja, jag är mer ute efter en TLR igen... Men för den som är sugen på en splitt ny TLS så finns det en nere i Tyskland som sagt! :tummenupp
 
När jag snackade med honom sist så pratade han 1500-2000:- för att mappa min PCII. Vet inte om han mappar med yosh/teka om man inte har nån PC. Han har TFI att sälja för den som vill ha en sån istället.

Låter början av maj bra för dig annars? Jag vågar inte chansa på att jag har hojen helt klar innan dess...

Hej jag är intresserad men pengarna börjar ta slut :gnissla
Jag skulle behöva bänkning + tfi/pc2 eller 3 hur mycket skulle det kalaset kosta för mig tror du?
Efter montering av nya luftburken så spottar tillern ca 15-20 cm lågor ut ur avgasrörena :D , kanske behöver justeras lite?:tungan

Mina modds:

TRE
Sharkskinz airbox, stor som satan med luftfilter som andas bra
Art slipons
Miniblinkers
Förhöjt kåpglas som var i bitar när jag fick det och ägaren svarar inte mera :huvet
Nya fotpinnar/stöd

Detta har jag köpt under vintern och har inte kört längre än 2 kilometer med hojen!!! satan det skulle få bli vår så småning om.....:huvet
 
Last edited:
Är det några grejer ändrade på cykeln eller är den orginal?
Jag har blivit tillsagd att tln är väldigt känslig för förändringar???
Jag har ungefär samma fel och har egentligen inte fått något riktigt bra svar på felet.
Prova köra iväg utan att ha den stående på tomgång för länge.
Ställer jag min på tomgång som du gjorde är den helt hopplös att köra sen:huvet
Men nu har jag beställt en pc3a så jag kan lämna in för att bänkning och hoppas att det löser problemet

Tjena,

Har just köpt en TL 1000 s -97 efter att ha haft ett upphåll med sporthojsåkandet ett tag.

Hojen har gått kanon tills igår då jag skulle ut och köra en sväng.

Hojen har stått i ca 3veckor i kallgarage, jag har tagit ur batteriet och underhållsladdat det.

Den startade med en gång och fick gå varm på choke.

När jag skulle köra i väg ville den inte rent på låga varv, så jag tänkte att " ja får väl dra ur den lite" men det blev inte bättre.

När man drar på går den som ett skott, men vid jämn hastigehet rycker den och när jag släpper av och ger gas igen går den bara på en cylinder bitvis.

Har inte haft nån hoj med insprut innan så, om nån har förslag på första åtgärd vore jag tacksam.

//Ubbe.
 
Hej jag är intresserad men pengarna börjar ta slut :gnissla
Jag skulle behöva bänkning + tfi/pc2 eller 3 hur mycket skulle det kalaset kosta för mig tror du?
Efter montering av nya luftburken så spottar tillern ca 15-20 cm lågor ut ur avgasrörena :D , kanske behöver justeras lite?:tungan

Mina modds:

TRE
Sharkskinz airbox, stor som satan med luftfilter som andas bra
Art slipons
Miniblinkers
Förhöjt kåpglas som var i bitar när jag fick det och ägaren svarar inte mera :huvet
Nya fotpinnar/stöd

Vet inte om fotpinnarna och miniblinkersarna gör så himla mycket... :rolleyes: :D

Men däremot skulle du helt klart behöva mappa om efter att ha monterat luftburken... Du har den ju monterad för att öka luftflödet och då kan du inte ha samma snåla insprutning längre! Jag vill minnas att en TFI kostade strax under tre papp, 2800nånting, skrev aldrig upp det, så du får räkna med ca 4500-5000:- för bänkning och TFI. (Vilda gissningar här, säkrast är att ringa Anders på AB finmek.)

En snålvariant skulle vara att jag får tummen ur och bygger ihop min JoE yosh-box-replika så kan du få låna den och ställa upp insprutningen lite, men det skulle vara en temporärlösning tycker jag.

Tjena,

Har just köpt en TL 1000 s -97 efter att ha haft ett upphåll med sporthojsåkandet ett tag.

Hojen har gått kanon tills igår då jag skulle ut och köra en sväng.
Hojen har stått i ca 3veckor i kallgarage, jag har tagit ur batteriet och underhållsladdat det.
Den startade med en gång och fick gå varm på choke.
När jag skulle köra i väg ville den inte rent på låga varv, så jag tänkte att " ja får väl dra ur den lite" men det blev inte bättre.

När man drar på går den som ett skott, men vid jämn hastigehet rycker den och när jag släpper av och ger gas igen går den bara på en cylinder bitvis.
Har inte haft nån hoj med insprut innan så, om nån har förslag på första åtgärd vore jag tacksam.
//Ubbe.

Svårt att svara på såhär...
Du körde den innan du ställde av den och den funkade som den skulle då eller?

Eftersom du säger att batteriet är fulladdat så kan man utesluta en hel del mystiska fenomen av det. Det låter annars som osynkade spjäll, feljusterad tps, brända tändstift eller skit i soppan.

Btw, den där spaken på vänstra handtaget är inte en choke på TL-cyklarna. Det är bara en vajer som öppnar gasspjällen lite, exakt samma som en liten vridning på gashandtaget. Den påverkar INTE bränsleblandningen som den gör på en riktig choke på en förgasarmotor, så man behöver inte oroa sig för att "sura ner" sin TL om den går på sin "choke". :tummenupp
 
Last edited:
Vet inte om fotpinnarna och miniblinkersarna gör så himla mycket... :rolleyes: :D

Men däremot skulle du helt klart behöva mappa om efter att ha monterat luftburken... Du har den ju monterad för att öka luftflödet och då kan du inte ha samma snåla insprutning längre! Jag vill minnas att en TFI kostade strax under tre papp, 2800nånting, skrev aldrig upp det, så du får räkna med ca 4500-5000:- för bänkning och TFI. (Vilda gissningar här, säkrast är att ringa Anders på AB finmek.)

En snålvariant skulle vara att jag får tummen ur och bygger ihop min JoE yosh-box-replika så kan du få låna den och ställa upp insprutningen lite, men det skulle vara en temporärlösning tycker jag.



Svårt att svara på såhär...
Du körde den innan du ställde av den och den funkade som den skulle då eller?

Eftersom du säger att batteriet är fulladdat så kan man utesluta en hel del mystiska fenomen av det. Det låter annars som osynkade spjäll, feljusterad tps, brända tändstift eller skit i soppan.

Btw, den där spaken på vänstra handtaget är inte en choke på TL-cyklarna. Det är bara en vajer som öppnar gasspjällen lite, exakt samma som en liten vridning på gashandtaget. Den påverkar INTE bränsleblandningen som den gör på en riktig choke på en förgasarmotor, så man behöver inte oroa sig för att "sura ner" sin TL om den går på sin "choke". :tummenupp

Tack för choketipset, TLs'en har varit svårstartad tidigare så jag trodde att jag surat ner den....ju mer jag tänker på hur hojen betett sig ju mer tror jag att det är stiften :va
Får byta dom & prova igen.

Tack!

//Ubbe.

Är det några grejer ändrade på cykeln eller är den orginal?
Jag har blivit tillsagd att tln är väldigt känslig för förändringar???
Jag har ungefär samma fel och har egentligen inte fått något riktigt bra svar på felet.
Prova köra iväg utan att ha den stående på tomgång för länge.
Ställer jag min på tomgång som du gjorde är den helt hopplös att köra sen:huvet
Men nu har jag beställt en pc3a så jag kan lämna in för att bänkning och hoppas att det löser problemet

Var hitta du sånt godis?

//Ubbe.
 
Last edited:
2801378 Tack för choketipset, TLs'en har varit svårstartad tidigare så jag trodde att jag surat ner den....ju mer jag tänker på hur hojen betett sig ju mer tror jag att det är stiften :va
Får byta dom & prova igen.

Tack!

//Ubbe.



Var hitta du sånt godis?

//Ubbe.
Bosch UR3CC ;)

Litet tips ifrån revisorn...
 

Var hitta du sånt godis?

//Ubbe.

Tänker du PCIII så är nog tipset att försöka hitta nån "over there" som kan köpa den åt dig och skicka hit, blir nog billigare men jag vet inte... AB Finmek som jag ska bänka hojen hos i vår säljer PC, även om han rekommenderar TFI istället för PC, men då tänkar han nog på PCII.

Eller NGK CR8EIX
 
Last edited:
Var hitta du sånt godis?

//Ubbe.[/QUOTE]

Pc3or och sånt finns ju lite överallt.
Jag beställde en pc3a och en aktiv 3modd från bikersneed.
Där kostade pc3an 2995
 
Var ute idag och skulle slå igång tillern men den startade inte :va
Senast jag hade igång den ( i förr går) gick den igång fin fint men inte idag...
Kan felet vara att batteriet har för lite ström i sig eller så går jag och funderar på tändstift. Man märkte att batteriet inte riktigt ville snurra runt motorn mera efter ca 30 sekunder på startmotorn..
Några tips till den förvånade :näsblod
 
2802180 Var ute idag och skulle slå igång tillern men den startade inte :va
Senast jag hade igång den ( i förr går) gick den igång fin fint men inte idag...
Kan felet vara att batteriet har för lite ström i sig eller så går jag och funderar på tändstift. Man märkte att batteriet inte riktigt ville snurra runt motorn mera efter ca 30 sekunder på startmotorn..
Några tips till den förvånade :näsblod
LADDA!!!!
 
2802180 Var ute idag och skulle slå igång tillern men den startade inte :va
Senast jag hade igång den ( i förr går) gick den igång fin fint men inte idag...
Kan felet vara att batteriet har för lite ström i sig eller så går jag och funderar på tändstift. Man märkte att batteriet inte riktigt ville snurra runt motorn mera efter ca 30 sekunder på startmotorn..
Några tips till den förvånade :näsblod
Du låter den varmköras ordentligt när du startar den? Det ska tydligen vara en killer för TL-stiften annars...

För lite kräm i batteriet kan göra att den inte startar, inte bara för att startmotorn inte drar runt utan också för att spänningen över tändspolar och kanske även sensorer blir för låg. Ladda upp det maximalt och testa igen.


TLZone ligger nere... Jag får abstinens! :näsblod
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top