Vem renoverar WP ?

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date

MC Doktorn

Guest
Har en WP Competition bakdämpare och vet att springzz har argenturen för detta märke men dåliga erfarenheter.
Vem kan renovera den för mig.

Tacksam för svar

Mvh U.Ndrande

wpr.bmp

Problemet ligger oftast inte i att folk inte kan göra renoveringen då man kan ha i princip vilken fjädringskuvare som helst till att göra det utan den är springzzz som är långsamma på att fixa fram packningar och småreservdelar som behövs så tyvärr blir svaret nog att skicka det till springz.

Problemet ligger oftast inte i att folk inte kan göra renoveringen då man kan ha i princip vilken fjädringskuvare som helst till att göra det utan den är springzzz som är långsamma på att fixa fram packningar och småreservdelar som behövs så tyvärr blir svaret nog att skicka det till springz.
Hur mycket specialpackningar behövs det då? Finns det inga standardpackningar som passar?

Frågan är om det inte skulle gå bättre att skicka den till något annat land som NL.:va
Sverige känns ibland som det saknas competition när det gäller service.

Springzz är bra och dom sköter tiderna nu mer då dom utökat personalen.
dom har fixat mina dämpare exakt på minuten och alltid varit trevliga och vettiga att göra med!

//Mcbudet

Frågan är om det inte skulle gå bättre att skicka den till något annat land som NL.:va
Sverige känns ibland som det saknas competition när det gäller service.

Problemet är väl att frakten på en så tung sak kostar svin men känner du någon som skall till NL hade jag skickat med den direkt.
På RR fjädringsidan är konkurensen löjligt dålig men på crossidan är den knivskarp när det gäller just fjädring. Vill du inte använda Springz så fråga i närmsta crossbutik vem som renoverar dämpare i närheten och be honom riva grejerna och sen beställer du prylar direkt från holland.

På RR fjädringsidan är konkurensen löjligt dålig men på crossidan är den knivskarp när det gäller just fjädring. Vill du inte använda Springz så fråga i närmsta crossbutik vem som renoverar dämpare i närheten och be honom riva grejerna och sen beställer du prylar direkt från holland.

Ska ge killarna i Sollentuna en chans till efter ett samtal idag och lovad att det max ska ta 1-2 veckor och inte 4 månader det tog att beställa hem en hårdare fjäder.

Vad dom ska renovera vet jag inte mer än rek från WP att efter 12 timmars aktivt användande vilket låter extremt.:)

Skit i Springzz de är kass att ha att göra med när det gäller gatdämpare! Har testat och flera gånger sökt dem, pratat in på telefonsvararen/skickat mail nada, njet. Inte ett skit hör man och det har gått låååång tid! :huvet

Kontakta Bengt på Delta Mc i Falkenberg i stället. Han är bra att göra med (var i början av 90-talet i alla fall) och renoverar WP fortfarande (var i kontakt med honom i höstas)!:tummenupp

Lycka till!
// Niklas

Ska ge killarna i Sollentuna en chans till efter ett samtal idag och lovad att det max ska ta 1-2 veckor och inte 4 månader det tog att beställa hem en hårdare fjäder.

Vad dom ska renovera vet jag inte mer än rek från WP att efter 12 timmars aktivt användande vilket låter extremt.:)

12h mellan renoveringarna är för grabbarna i VM inget vi i korplaget behöver hålla på med. Du klarar dig garanterat med en renovering per säsong om ens det, många renoverar inte förrän dämpningen börjar bli dålig vilket kanske är extremt i andra riktningen.

Skit i Springzz de är kass att ha att göra med när det gäller gatdämpare! Har testat och flera gånger sökt dem, pratat in på telefonsvararen/skickat mail nada, njet. Inte ett skit hör man och det har gått låååång tid! :huvet

Kontakta Bengt på Delta Mc i Falkenberg i stället. Han är bra att göra med (var i början av 90-talet i alla fall) och renoverar WP fortfarande (var i kontakt med honom i höstas)!:tummenupp

Lycka till!
// Niklas

Känner igen det där men jag ger dom en chans hotade att köpa en öhlinare annars :rolleyes:

12h mellan renoveringarna är för grabbarna i VM inget vi i korplaget behöver hålla på med. Du klarar dig garanterat med en renovering per säsong om ens det, många renoverar inte förrän dämpningen börjar bli dålig vilket kanske är extremt i andra riktningen.

Har suttit på J Lindströms SS600RR en säsong och så mig 12 bandagar.
Abnormt däckslitage vilket sannolikt berodde på kassa däckvärmare.
Men när jag ändå har ur den så passa jag på att renovera.:tummenupp

Last edited:
Känner igen det där men jag ger dom en chans hotade att köpa en öhlinare annars :rolleyes:

Har suttit på J Lindströms SS600RR en säsong och så mig 12 bandagar.
Abnormt däckslitage vilket sannolikt berodde på kassa däckvärmare.
Men när jag ändå har ur den så passa jag på att renovera.:tummenupp

Då kan det vara dags för renovering

Kan medela att denna bakdämpare forfarande inte är fixad.
Har funnits hos springzz sedan i höstas ca 6MÅN!!!

Är så jävla less på detta K*k företag:mad:

Vägrar svara på mail. har skickat flera. inte så snälla men man vill ju ha svar iaf!

Vägrar svara när man ringer. har provat ett antal ggr.

Har väll sålt den eller nåt och vågar inte svara...

Ja vad ska man säga...

Förbannade jävla skitföretag...

Har fortfarande ingen dämpare. bad dom skicka den till Greven då han tagit över WP agenturen.
Springzz säger sig ha skickat den men greven har inte fått den. Dom har säkert krängt den.

Blir så less på inkompetenta människor:huvet

Ja vad ska man säga...

Har fortfarande ingen dämpare. bad dom skicka den till Greven då han tagit över WP agenturen.
Springzz säger sig ha skickat den men greven har inte fått den. Dom har säkert krängt den.

Härligt....

Hoppas någon kille som bor i byn kan åka och hämta ut den så du slipper dessa kamraters service något mer....

Om dom då har skickat den så borde dom ha kollinummer så e de ju lätt å kolla om den är på väg eller inte...

// Mathias

Ps.Han som väntar på din dämpare....

Ja vad ska man säga...

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back