Bäst-sämst hos Honda?

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
Hur kommer dessa att placera sig i förhållande till varandra i sammandraget 2007 tror ni? Min gissning:

1. Pedrosa. Ingen överraskning.
2. Melandri. Inte här heller. Ett litet frågetecken kring hans regelbundenhet.
3. Checa. Har förmågan och passar på 800/Honda.
4. Hayden. Trivs inte med bytet till 800 och får prestationsångest.
5. Roberts. Teamets förhållandevis små resurser hämmar framfarten.
6. Elias. Kan vara snabbast men på tok för sällan.
7. Nakano. Har inte vad som krävs. En besvikelse.

Bifogat

• 4e.jpg
    4e.jpg
    127.5 KB · Visningar: 233
Hur kommer dessa att placera sig i förhållande till varandra i sammandraget 2007 tror ni? Min gissning:

1. Pedrosa. Ingen överraskning.
2. Melandri. Inte här heller. Ett litet frågetecken kring hans regelbundenhet.
3. Checa. Har förmågan och passar på 800/Honda.
4. Hayden. Trivs inte med bytet till 800 och får prestationsångest.
5. Roberts. Teamets förhållandevis små resurser hämmar framfarten.
6. Elias. Kan vara snabbast men på tok för sällan.
7. Nakano. Har inte vad som krävs. En besvikelse.

Tror på din uppställning, men osäkerheten mellan de tre förarna på plats 2,3,4 är stor! Det kan gå precis hursomhelt i det gänget.
Kul motiveringar annars tycker jag, och ja - Elias kommer att åka jojo mellan toppresultat och bottennapp. Få se vilken sida om medelmåttighet han kan ligga.

Tror på följande

1. Pedrosa
2. Hayden
3. Melandri
4. Nakano
5. Roberts Jr
6. Checa
7. Elias

Last edited:
1. Hayden: Kanske inte bäst men jämnast
2. Butter: Slänger sig lite för ofta, gör fortfarande rookie-misstag och kan inte köra fort i regn
3. Melandri: Blandade resultat men en eller ett par vinster per säsong ger bra slutplacering
4. Roberts: Stabil och pallplatser i regn
5. Nakano: Ny hoj och nya däck. Blir bättre och bättre under säsongen
6. Checa: Har passerat bäst före datum
7. Elias: Alldeles för ojämn för att vara med i toppen

1. Pedrosa. Först VM-guld 125 sen två stycken VM-guld 250 och nu senast en sensationell Rookiesäsong i MotoGP. Man måste vara en toker om man tror att han skulle vara något annat än nummer ett bland Hondaförarna.

2. Melandri. Samma talang som Rossi, Pedrosa och Nakano. Glöden finns kvar. Runner Up om han får ett skadefritt år.

3. Hayden. Duktig förare som är mitt uppe i sitt livs formtopp men han vinner bara i andras frånvaro.

4. Nakano. Formtoppen är passerad och tåget har lämnat stationen men med hårt arbete och talang kan man komma ganska långt.

5. Checa. En svart häst. Står tåget kvar på stationen?

6. Roberts. Elvis har lämnade byggnaden 2000. Om han bara kunde ta sig
kragen, varje race!

7. Elias. WSBK nästa år.

1. Pedrosa. Först VM-guld 125 sen två stycken VM-guld 250 och nu senast en sensationell Rookiesäsong i MotoGP. Man måste vara en toker om man tror att han skulle vara något annat än nummer ett bland Hondaförarna.
Finns ju andra som dominerat tex 250 för att sedan inte nå hela vägen i stora klassen, ingen nämnd ingen glömd.

Finns ju andra som dominerat tex 250 för att sedan inte nå hela vägen i stora klassen, ingen nämnd ingen glömd.

Men det säger en hel del om grabbens förmåga. Eller har det ingen betydelse menar du?

Min gissning:

1. Pedrosa
Helt enkelt snabbast OCH tilläckligt stabil, dessutom är han inte rookie längre. Dessutom officiellt honda team.

2. Hayden
I ett jämnt mästerskap som alllt tyder på att det blir 2007, är stabilitet otroligt viktigt. Han är dessutom tillräckligt snabb för att bli 2:a Honda.

3. Melandri
Blixtsnabb ibland, mindre bra andra gånger.

4. Roberts Jr
Erfaren värlsdmästare vars material inte räcker för att bli bättre än 4:e honda förare över en hel säsong. Men en och annan topplacering tror jag på.

5. Checa
På ålderns höst plockar han stadigt poäng över säsongen, men vurpar iaf några gånger.

6. Nakano
Överskattad förare, bra men inte SÅ bra. Dessutom är det ett svagt team. Ett bra team är viktigt.

7. Elias
Dömd att misslyckas....

Klart det har betydelse, men att vinna 250 VM en eller flera gånger är ingen garanti för att man lyckas i MotogGP.
Pedrosa har redan lyckats i MotoGP.

Frågan var för övrigt vem bland Hondaförarna som har bäst utsikter inför årets säsong. Med facit i hand är det en synnerligen rimlig gissning att han heter Daniel Pedrosa.

För övrigt (igen) ska både Hayden och Pedrosa vara jävligt nöjda om de kan hetsa Rossi så som Biaggi hetsade Doohan under sin första säsong i 500. Efter fyra raka titlar i 250.

För övrigt (igen) ska både Hayden och Pedrosa vara jävligt nöjda om de kan hetsa Rossi så som Biaggi hetsade Doohan under sin första säsong i 500. Efter fyra raka titlar i 250.
Den säsongen där Biaggi aldrig var före Doohan i mål i race där båda fullföljde?

Jag skulle nog kunna tänka mig detta:

1. Pedrosa. Kliver upp och vinner VM 2007.
2. Nakano. Guld-åk lite nu och då blandat med en del placeringar längre ner i fältet (5-7).
3. Melandri. Harvar på som vanligt.
4. Hayden. Känner pressen att prestera nånting iaf, en del tredjeplatser men annars ganska osynlig.
5. Elias. Kämpar lite för hårt lite för tidigt.
6. Roberts Jr. Som i år, några riktiga stjärnskott i övrigt rätt osynlig.
7. Checa. Spenderar mest tid i sandfållan.

Last edited:
1. Pedrosa. Testerna och den där Bmw-tävlingen har sett bra ut.
2. Melandri. Rutinerad och tar lite rejsvinster då och då.
3. Hayden. Har legat långt ner på de flesta tester, svårbedömd.
4. Elias. Har en känsla av att han kan gå rätt bra.
5. Checa. Rutinerad, körde bra mot slutet av förra säsongen.
6. Roberts. Dåligt med resurser håller honom långt ner på denna lista.
7. Nakano. Tror inte så mycket på honom och man brukar knappt se honom på rejsen.

Pedrosa har redan lyckats i MotoGP.
Läs vad inlägget som jag besvarade citerade så kanske du är med.
Frågan var för övrigt vem bland Hondaförarna som har bäst utsikter inför årets säsong. Med facit i hand är det en synnerligen rimlig gissning att han heter Daniel Pedrosa.
Test är test brukar det heta och Hayden lyckades ju klart bättre i racen än Butter förra året. Varför skulle Butter ha en bättre chans i år?
Vad hans fyra raka titlar i 250 har med saken att göra kan man undra men det fungerar kanske som tröst för att Max aldrig hade det där sista som krävdes för att besegra Rossi i stora klassen :rolleyes:

2796651 Den säsongen där Biaggi aldrig var före Doohan i mål i race där båda fullföljde?
Men vänta nu. Använder du argument som du avskriver som icke argument i Hayden/Rossi 2006 diskussionerna? Dvs inte fullfölja pga diverse yttre omständigheter.

Men vänta nu. Använder du argument som du avskriver som icke argument i Hayden/Rossi 2006 diskussionerna? Dvs inte fullfölja pga diverse yttre omständigheter.
Både Pedrosa och Hayden har ju varit före i mål även utan att Rossi brutit.

Men eftersom motorn skar kan det inte räknas som att Biaggi slagit honom. :)
Slagit honom har han ju förvisso,men eftersom Doohan bröt så var han väl åtminstone ingen "värdig" segrare enligt roadracingesteternas logik?:)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...