Skyddsshorts.

Jk=SWE=

Raider of the lost fultjack.
Gick med
6 Jan 2007
Hoj
HD Bobber -06
Halloj.

Tänkte eventuellt handla på mig skyddsshorts till den kommande säsongen. Nu till frågan, blir det varmt eller olidligt varmt? Jag är medveten om att dom ska användas under crossbyxor, men jag kommer ha dom under ett par allväders byxor.

Bifogat

• Skyddsshorts..jpg
    Skyddsshorts..jpg
    114 KB · Visningar: 85
Under ett par allväders kommer den nog bli varmt ja.. Men som sagt skönt om man klotar!

Jag använder dessa shorts, och de är inte alls varma, har mina under lindstrandsbyxorna, vilket blev utmäkrt.
//J

funderar på något liknande.. men jag har inte köpt mig ett par byxor än..

vad tror ni om något sånt här

04003-02003-018_3303.jpg

Dessa har kraftigare skydd, kommer själv köra på denna modell om jag får ner byxorna i skinnstället.

Kör nu med en modell liknande de du är intresserad utav dock tycker jag personligen att byxorna inte skyddar så bra när man väl ligger på asfalten och glider.

Alpinestars ca 900 SEK

Bifogat

• image.asp.jpg
    image.asp.jpg
    46.6 KB · Visningar: 90
Dessa har kraftigare skydd, kommer själv köra på denna modell om jag får ner byxorna i skinnstället.

Kör nu med en modell liknande de du är intresserad utav dock tycker jag personligen att byxorna inte skyddar så bra när man väl ligger på asfalten och glider.

Alpinestars ca 900 SEK

Såna där har jag med, dom är riktigt sköna! Känns knappt att man har dom på sig! Rejält med skydd också.

Det har du ju provat också... :hihi

Vad gäller de som finns i första inlägget så hade vi såna på fotbollsträningen, de funkar schysst på gräs men jag skulle aldrig vilja prova dem på asfalt, då kan man nog nästan lika gärna vara utan. Eller nja, de gör kanske lite nytta men eftersom man får blåmärken på gräs så kan jag tänka mig att ju hårdare underlag desto mer märken.

Alpinestars ca 900 SEK

hmmm. har de inbyggd susp?

Alpinestars ca 900 SEK

verkar ju riktigt bra visste fan inte att det fans ens..
måste jag handla tror jag allt vart kan man köpa Alpinestars böxera?
kör just nu med alpinestars crossbrallot som e lite grövre men e ju inga skydd i direkt så måste ha lite mer i känner jag =/.

//Jocke

Det är grahns som är generalagent, så alla deras återförsäljare tar hem byxorna!

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage