Dagbokstråden

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Årets första klotning idag.....
Dock så gick det sakta och maskinen snurrade runt sin axel och jag tappde den mer el mindre stillastående då det var isgata och inget fäste.
Det låter som en dåligt bortförklaring, men det är säkert GASHÄNG!!! Bromsade mer med fötterna och vred av tändingsnyckeln varvid man bara har vänster hand på styret då och bakhjulet redan i sladd, dålig kombination..

Rep/mek undersökning imorgon, då jag är lite trött efter ha gått ca 3 km med hojen idag..den har betett sig likande förut med när det varit fuktigt väder och sedan blivit kallt. Det gav inte med sig på resterande hemfärden.

Är trots allt rätt skönt att hålla sin statestik uppe på vintern:tummenupp
Och för att lugna alla INTE Japanen utan Kinesen som fick tugga asfalt:tummenupp :tummenupp
 
Last edited:

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Årets första klotning idag.....
Dock så gick det sakta och maskinen snurrade runt sin axel och jag tappde den mer el mindre stillastående då det var isgata och inget fäste.
Det låter som en dåligt bortförklaring, men det är säkert GASHÄNG!!! Bromsade mer med fötterna och vred av tändingsnyckeln varvid man bara har vänster hand på styret då och bakhjulet redan i sladd, dålig kombination..

Rep/mek undersökning imorgon, då jag är lite trött efter ha gått ca 3 km med hojen idag..den har betett sig likande förut med när det varit fuktigt väder och sedan blivit kallt. Det gav inte med sig på resterande hemfärden.

Är trots allt rätt skönt att hålla sin statestik uppe på vintern:tummenupp
Och för att lugna alla INTE Japanen utan Kinesen som fick tugga asfalt:tummenupp :tummenupp

Blev lite kallsvettig där ett tag. Se det så här, 3 km gåendes med "moppen" ger motion.:tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har idag gjort en "Ivars" Beställt ett däcksett från Reifenversand i Tyskland.
Michelin Pilot power 120/70 ZR 17 och 190/50 ZR 17, för 2351 kr totalt, inklusive fraktkostnader ända hem till dörren:tummenupp :tummenupp Dessutom ser det flådigt ute vid besiktingen med 2 splittansdäck på!

Hojen går bra med Michelindäcken, vill inte chansa till något annat känns det som, dumt att tumma på kvalitén. Och de däckens förmåga överstiger med råge min förmåga idagsläget, så jag kan fortsätta mitt utvecklande och ha trygga vägegenskaper/banegenskaper.
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Följer mitt Tyska däckspaket, idag så är det i Örebro, imorgon förmodligen Hemma!
Synd att det är så kallt ute och massa lappmögel, annars skulle jag börrnnna upp det sista av bakdäcket, även om det är barnsligt:rolleyes:

Kort kommer upp isåfall!

Kanske blir en Garagerykare iaf:tummenupp
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
återmontering av däck.

Återmonterade bakdäcket idag, dock så fick jag strul när bakoket skulle skruvas dit, ena av skruvarna hade lite "tajjtare" midja, knäppte bara till så var den skruven/bulten av:mad:

Nåja, nåja fick i alla fall ut den helt och hållet.
Undrar om någon vet om man kan köpa universalbult? El måste det vara en orginal, är en ca 5-6 cm lång, med gänga i botten och sedan naken upp mot 12 mm`s skallen.:confused: :va
 
Last edited:

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
scootermek

Har idag mekat Kinascooter, bara för att konstarera att kvalité på plastdetaljer och gaswire är under all kritik..skruvade av gashantag och plockade isär så gott det gick, och plastdetaljer bara spricker och går sönder, trots att man hanterar det med silkeshandskar,hällde i motorolja i wirehöljet och mjukar upp så gått det går fick "isproppen" att släppa, men måste ändå vara fukt kvar, för det låste sig igen senare., när man skruvar tillbaka så spricker det i plasten:mad: Först på ena sidan, sen hade det spruckit och lossnat en del i själva styrspåret för gaswiren, ena sidan där wirenippeln/wire låser fast i en ögla.

Nu blir det till att helst byta hela hantaget mot ett bättre samt en helt annan eu-anpassad gaswire, så kanske man kan använda scootern igen även när det är några minusgrader ute..
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Har idag tillverkat efter gott råd och konsultation från Gabor2, en distansbricka så man kan använda gashandtaget igen:tummenupp
Men fortfarande är det fukt kvar i gaswirehöljet och således fruset.
Det försvinner till sommaren.

Har även funderingar på annat transportfordon till-och- ifrån -tjohejs/nöjesfordon , fundrar på offroad Honda XL 600/ yamaha XT 600, Suzuki DR 350/600 eller någon annan modell..

Edit: NU är det nog bil som gäller istället mot hösten och vintern istället för ovan...
 
Last edited:

SimmPsi

Klysmafili e Najs!
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Schjurahammar
Hoj
Aprilia RSV Mille -02
Hojlös...."tillfälligt"

Igår såldes R1an efter endast en sässong tråkigt nog. Blev för dyrt för en sådan hoj så NU är jag på span efter en WR450f:D En till sån där smattrande motardpilot kommer till stan samt alla övriga underlag:yoparty
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Skaffade idag ett årstvättkort till bilen 1790 kr ett år fria antal tvättar, gav upp efter 2 handtvättar, är tidskrävande, jobbigt och varken roligt eller billigare att tvätta för hand än med maskin. Skall man tvätta bilen en gång per vecka så är det renta förjänsten!!Har man en gång skämt bort sig med denna lyx så är det förbannat svårt att avstå:tummenupp
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
se där nu har man gått å blivit susukiägare. va till norrköping å hämta en pejo kopia. så när som på en kopparröd bakfälg.:) bättre bilder kommer
 

Bifogat

  • DSC00036.JPG
    DSC00036.JPG
    36.1 KB · Visningar: 56

Lunkan

Å det spruta kyckling...
Gick med
8 May 2003
Ort
Eknö
Hoj
...
Grattis till nya SUCKan matte;)

Det håller på å töar på vägarna nu så det dröjer väll inte allt för länge innan du dycker upp med den här ute?
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
se där nu har man gått å blivit susukiägare. va till norrköping å hämta en pejo kopia. så när som på en kopparröd bakfälg.:) bättre bilder kommer

Nästan en minakopia av thunderacen utseendemässigt:D Tror du blir mera nöjd trots mindre kubik:tummenupp :tummenupp Nå får jag jobba ÄNNU hårdare om jag skall hänga på.....
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
lätt så fort det är tort på vägen kommer den ut.jo tror den kan vara lite sportigare en thunderacen. :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
NT idag.

Blev idag en stor NT( Nissan Torsk)
Scootern kommer att ersättas av denna Nissan Primera 1994
 

Bifogat

  • nissan.JPG
    nissan.JPG
    110.3 KB · Visningar: 53
Last edited:

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
va till gaget å titta över nyförvärvet lite och konstatera att bromsklotsarna måste bytas. men döm av min förvåning när jag sneglar på fredriks r6:a å upptäcker att han har monterat bling bling speglar av kolfiber. :D
 

Bifogat

  • gixxer.jpg
    gixxer.jpg
    70.2 KB · Visningar: 53
  • fredde style.jpg
    fredde style.jpg
    61.7 KB · Visningar: 54

aRWe

Föredetting
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
Elrulle
Var ock torrbröt på en CBR 1000 RR igår är så satans sugen på att köpa nytt men kan ju inte bestämma mig och det är körbart om 3 veckor:D
 

r matte

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2003
Ort
sätrabrunn
Hoj
husqvarna 51:a. Susuki gsx 400 83:a
just ja ringde IF å skulle kolla försäkring på hojen idag å fick prata med en spydig kille som kallt konstater att jag minsan kunde räkna med att få betata 35%extra på trafikförsäkringen i sommar nu när regeringen ska besluta om försäkringarna. kändes ju bra :mad:

Var ock torrbröt på en CBR 1000 RR igår är så satans sugen på att köpa nytt men kan ju inte bestämma mig och det är körbart om 3 veckor:D

ja arwe du måste fixa en hoj fort så att man kommer ut på lite långturer.
 
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top