Vurpor vi minns!

2792433 Min vurpa på på startplattan i Falkenberg 2003 förtjänar att nämnas även här.
Jag tänkte faktsikt nämna den! Hysteriskt kul, specielt som komentatorn precis skulle säga ditt namn och du stor sist(?) i ledet, GSX329478R har inte du det på film? :D

2003 Andra jag minns är metallgutten(?) som mulade sönder sin splitter nya zx6rr. Min (enda) vurpa på knutstorp i vänstern innan rakan, kul eftersom oscar kom och hjälpte till med hojen då han kört raktfram istället för att svänga upp till hårnålen. Min vurpa på Falken (samma helg som Chris Crash) när jag åkte av i samma kurva på kvalet som på racet.
2005. Jag klotade ur under ERFet på falken när vi skulle hämta hojen så kom tre förare till på samma ställe.
2006. Tubens otäcka krash på kundan under sista ERF loppet.
 

2003 Andra jag minns är metallgutten(?) som mulade sönder sin splitter nya zx6rr. Min (enda) vurpa på knutstorp i vänstern innan rakan, kul eftersom oscar kom och hjälpte till med hojen då han kört raktfram istället för att svänga upp till hårnålen.

Dogge Zilversurfer Hamilton var det...

Jag hjälpte dig för att du stod o hoppade o vinkade (för att din morsa skulle se dig) istället för att plocka upp din knarr. MAMMAGRIS!!!:blah
 
Last edited:
....hmmm höll visst på att glömma bort (eller förtränga) min vurpa efter målgång på Karlskoga motorstadion 2005. :rodnar


Den var.... minnesvärd... :D
 
....hmmm höll visst på att glömma bort (eller förtränga) min vurpa efter målgång på Karlskoga motorstadion 2005. :rodnar


Den var.... minnesvärd... :D

Jag minns din vurpa på karlskoga 2006 också.
"Nu är det rookie-rejs, nu blir det kraschfest. Highsiders och skit. Macke vinner förresten." sa jag. Jag hade rätt och fel i samma mening, liksom.

Edit: Fast du kraschar ju så ofta att det blir fullt i huvet om man ska minnas alla dina vurpor. :FU
 
Jag minns din vurpa på karlskoga 2006 också.
"Nu är det rookie-rejs, nu blir det kraschfest. Highsiders och skit. Macke vinner förresten." sa jag. Jag hade rätt och fel i samma mening, liksom.

Edit: Fast du kraschar ju så ofta att det blir fullt i huvet om man ska minnas alla dina vurpor. :FU

Ja, den minns jag också... eller delar av den iaf... :D


Ööööh, ofta... 7 krascher på 3 år... Eller 6 är det juh, dom efter målgång räknas inte... :D
 
En vurpa som måste ha sett ganska rolig ut, kanske inte själva vurpan men själva bergandet i alla fall. När Anja provade på att bada i bollhavet på Sviestad och jag sprang ut för att hjälpa henne få bort hojen. Det första hon sa va, jaha ja då har man provat att vurpa också, det var ju inte så farligt! :)

Sen att se två klena tjejer försöka flytta en liten 250 utan att lyckas, konstatera att den står ganska stadigt där, vi väntar nog på hjälp va? och gå ivär en bit ifall det kommer en till hoj.

Anjas andra när hon blev rädd för snigeln var rätt kul med! :D

Förlåt Anja!
 
Jag mötte Lassie: jag har också slitit i Anjas hoj i Bergskurvan men det var innan hon buntade fast bakbromsen.
Jag mötte Lassie 2: Jag har sett Mattias hjälpa Anja tillbaka med hojen till depån efter ett besök i gruset vid bergskurvan.
 
Oboy Oscars vurpa på Åsen resulterade i ett våldsamt skrubbsår på armbågen och skrapat skinnställ, sedan träffade vi en konstig typ som gick med mitella och mumlade 1.09...
 

Bifogat

  • DSCF0012.JPG
    DSCF0012.JPG
    73.7 KB · Visningar: 97
  • DSCF0016.JPG
    DSCF0016.JPG
    76.1 KB · Visningar: 91
  • DSCF0018.JPG
    DSCF0018.JPG
    72.4 KB · Visningar: 59
  • DSCF0020.JPG
    DSCF0020.JPG
    75.3 KB · Visningar: 108
  • DSCF0032.JPG
    DSCF0032.JPG
    74.6 KB · Visningar: 111
  • DSCF0019.JPG
    DSCF0019.JPG
    74.5 KB · Visningar: 73
Underkåpan var vecklad ut och in efter en skön omkullbromsning första varvet på första passet en onsdagsträning på karlskoga.
Blött, kallt och jävligt och kanade 200 meter ner mot trösen.
Bara att packa ihop för att blåsa motorn i bussen på vägen hem.
Racing när den är som underbarast :D
 

Bifogat

  • offkeff.jpg
    offkeff.jpg
    137.6 KB · Visningar: 135
Underkåpan var vecklad ut och in efter en skön omkullbromsning första varvet på första passet en onsdagsträning på karlskoga.
Blött, kallt och jävligt och kanade 200 meter ner mot trösen.
Bara att packa ihop för att blåsa motorn i bussen på vägen hem.
Racing när den är som underbarast :D
Samt detta då, visst är det kul med rejsing :D
 

Bifogat

  • DSCF0029.JPG
    DSCF0029.JPG
    67.2 KB · Visningar: 127
Den mest anmärkningsvärde vurpserien jag känner till, ..är när Peter Lindén vurpade i samtliga 4 klasser han ställde upp i, tävlingsdagen på Falkenberg 1985 ..eller -86 kanske. CBX750, VF1000R, RS500 ...hmm, undrar om den sista var NSR125 kanske.
RS:en la han på uppvarmningsvarvet iaf. Lika glad lät han för det när han intog speakerpositionen i tornet istället efter sista vurpan.

Min egen "skojjigaste" incident var med min gamla TZR250. Jag utvecklade konsten att bromsa seeent med denna, vilket resulterade i att många racer250:isar (som man ofta tvingades köra med) som trodde dom kunde bromsa ännu senare drog en med av banan ett flertal gånger.
En av gångerna, innan vänstern mot hårnålen på Knutstorp, så hörde jag skrikande däck närma sig bakifrån precis när jag skulle börja vika ner, ...skrikandet övergick i skrapande strax innan jag slogs omkull i en regelrätt glidtackling. Axel mot axel & cykel mot cykel gled vi 20-30 meter mot kurvans bankant. Väl där hugger mitt framdäck i bankanten/kurbsen och vips, är jag uppe på hjulen igen. Och av bara förvåningen fortsätter jag ut på banan igen som om inget hänt, kör ett varv till för att inspektera "scenen" nästa varv (han undrade nog vart jag tog vägen). Lite däcksvärta på kåporna & hål i benet på mitt skinnställ efter hans fotpinne var dom enda bevisen, ...ingen såg det ! :(
 
Den mest anmärkningsvärde vurpserien jag känner till, ..är när Peter Lindén vurpade i samtliga 4 klasser han ställde upp i, tävlingsdagen på Falkenberg 1985 ..eller -86 kanske. CBX750, VF1000R, RS500 ...hmm, undrar om den sista var NSR125 kanske.
RS:en la han på uppvarmningsvarvet iaf. Lika glad lät han för det när han intog speakerpositionen i tornet istället efter sista vurpan.

ner, ...skrikandet övergick i skrapande strax innan jag slogs omkull i en regelrätt glidtackling. Axel mot axel & cykel mot cykel gled vi 20-30 meter mot kurvans bankant. Väl där hugger mitt framdäck i bankanten/kurbsen och vips, är jag uppe på hjulen igen. Och av bara förvåningen fortsätter jag ut på banan igen som om inget hänt, kör ett varv till för att inspektera "scenen" nästa varv (han undrade nog vart jag tog vägen). Lite däcksvärta på kåporna & hål i benet på mitt skinnställ efter hans fotpinne var dom enda bevisen, ...ingen såg det ! :(

Måste vart 250 Peter körde. Han körde 250 under några år, men vet inte att han kört 125 under åttiotalet.

Härligt med en räddning istället för grusfållan :yoparty
 
Kom att tänka på en rolig, inte riktigt vurpa, från årsracet förra året. Kobbe och jag körde skamkärra och stod i rondellen och kollade på ett race. En hoj kommer genom berget och växlar ner, hojen för ett jäkla liv och helt plötsligt rullar det runda skivor över hela banan. Gubben svänger in i rondellen och börjar vifta och gorma på danska. Eftersom jag är, lite smärtare än Kobbe så är jag redan framme vid den gormande dansken. Jag hör ordet koppling, bergskurvan, Kobbe anländer. Det visar sig sedan att medans gubben växlade ner så lossnade kopplingen och fortsatte rakt ner i bollhavet medans gubben och resten av hojen fortsatte på banan.
 

SM 2002 när halva startfältet i standard 600 antingen kraschade eller bröt i Torparn, hela tre hojar hade vi där då, inget vidare stort startfält alltså.

Jag hade tydligen fel på året fick veta av haakan att det var 2003 inte 2002. Jag ber så fruktansvärt mycket om ursäkt! Förlåt! :(

Det är inte så lätt att hålla isär att åren! :tungan
 
Den här såg jag aldrig själv...

attachment.php


/B
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top