Ktm 520/525, lite frågor

Så chassit är i stort sätt samma eller? Varför kör inte fler 625 för i så fall? :confused: Kan ni 660 ägare svara på det?

625 är motormässigt samma som en 640 bortsett ifrån att den har en annan förgasare,625/640 har 625 kubik.

660 har 654 kubik och en annan kam och naturligtvis annat borr/slag.

Alla 640/625/660 har samma motor i grund och botten dvs Lc4.

660 är råare i motorgången och märkbart mer vrid iaf om jag jämför dom som jag har.

Chassie har jag ingen aning om,men får jag välja så tar jag min Duke framför 660 när det svänger.

Last edited:
Okej, så alltså är 660 en mer "race"-maskin? Det är de jag vill höra... Jag har inte haft chansen att provköra varken 660 eller 625 än... Det är därför jag behöver era erfarenheter!! ;) Men 640 har jag kört och blev faktiskt besviken av att känslan av touring märktes av för mycket...

Men 640 har jag kört och blev faktiskt besviken av att känslan av touring märktes av för mycket...

Den där touringkänslan finns inte på 660, så det är inget du behöver oroa dig om..
660;in är det "rejsigaste" Lc4 programmet har att erbjuda, och det är en riktigt bra cykel..

Kan starkt rekomendera den
//J

Okej, så alltså är 660 en mer "race"-maskin? Det är de jag vill höra... Jag har inte haft chansen att provköra varken 660 eller 625 än... Det är därför jag behöver era erfarenheter!! ;) Men 640 har jag kört och blev faktiskt besviken av att känslan av touring märktes av för mycket...

Mja ,beror på vad man jämför med.

Jämför du med en vanlig 1000 cc gathoj så är det som att köra moppe,men å andra sidan så är den som en buss om du jämför med tex en riktig racemotard.

Tycker du ska satsa på 625 eller 660.

Bara det går att wheela med skitet utan några större svårigheter så duger det för mig, samt har humana serviceintervaller.

Mja ,beror på vad man jämför med.

Jämför du med en vanlig 1000 cc gathoj så är det som att köra moppe,men å andra sidan så är den som en buss om du jämför med tex en riktig racemotard.

Haha! Nej, det är inte så jag jämför... Det tråkiga är ju att man knappt utnyttjar kraften i en gathoj när man kör i stan... Därför måste ju motard vara underbart med gött ljud och bakhjulsåka... :)

Nej, nu har jag bestämt mig igen... Det blir en 660! Tack för hjälpen boys!:tummenupp

Är det bökigt att köpa en 525:a som är reggad som 12kw, för att senare regga om den så att den blir i orginalutförande. Måste man besiktiga om den??

Är det bökigt att köpa en 525:a som är reggad som 12kw, för att senare regga om den så att den blir i orginalutförande. Måste man besiktiga om den??
Är det inte 12kw som är "original" om den är lv-reggad då?.På min Husaberg är det 6kw....

jo, kan vara bra att allt stämmer om man kör åt helvete:näsblod

Men är det någon annan som vet hur orginalutförandet ska vara??

Det är nog snudd på omöjligt att regga den på full effekt, varför man nu vill det.. Anledningen att dem kommer strypta från fabrik är ju pga hårda buller och utsläppskrav. Och med full effekt både bullrar det och spys ut mer avgaser.

man får med nått intyg på att modellen bara tilverkas i liten skala o inte når upp till avgaskraven...men att det inte gör nått för det bara tilverkas 5000 hojar eller så.... typ :va :rolleyes:

Det är nog snudd på omöjligt att regga den på full effekt, varför man nu vill det.. Anledningen att dem kommer strypta från fabrik är ju pga hårda buller och utsläppskrav. Och med full effekt både bullrar det och spys ut mer avgaser.

Okey, jag e bara orolig för om man kör åt helvete o skadar sig att man inte får ut ngt i försäkring för att man har fuskat med försäkringen... T.ex. att man kör med en R6:a med 25 kw (på pappret men inte i verkligheten), även om man har tungt kort så kommer det bli ett jävla tjöt eftersom att en 25 kw R6:a är billigare i förs. än en orginal.

Är ni me??

Okey, jag e bara orolig för om man kör åt helvete o skadar sig att man inte får ut ngt i försäkring för att man har fuskat med försäkringen... T.ex. att man kör med en R6:a med 25 kw (på pappret men inte i verkligheten), även om man har tungt kort så kommer det bli ett jävla tjöt eftersom att en 25 kw R6:a är billigare i förs. än en orginal.

Är ni me??

många försäkringsbolag vet om det redan o sätter priset effter full effekt.

Ringde o kollade med "Bilsport o Mc" och 525:an ligger i förs.klass 6, så hon som jag pratade med sa att den går knappast på 12 kw i förs. även om det står i pappren

Nyheter
Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis