Besiktning

Gixxerrace600

Ny medlem
Gick med
9 Nov 2006
Hoj
Gixxer 600
Har ett litet problem, är på g å besiktiga hojjen i dagarna, problemet är att jag inte har någon original dämpare. Kör just nu med ett Ixil slipon. Hört att man kan proppa igen skiten med stålull eller något liknande, ingen med några goa tips??

Har ett litet problem, är på g å besiktiga hojjen i dagarna, problemet är att jag inte har någon original dämpare. Kör just nu med ett Ixil slipon. Hört att man kan proppa igen skiten med stålull eller något liknande, ingen med några goa tips??

du kan ta borrspån o knåda ihop till en boll...
annars säljer typ ica sådandär diskbollar i ståll..
dom e kanon :tummenupp
sen måste du sätta nåt för bak så skiten inte flyger ut.
jag bruka ta ett stålrör i lämplig storlek..
svetsa på en plåtbit o hålborra den.. sen et litet hål på den samt ett litet hål på slutpipen oså skruvar jag fast den..

en gång då de vart lite panik stoppa jag in lite skit o stopp in ett slangklammer o skruva upp den så den kila sig..
funka hyffsat.. hade han dragit på hade den säkert flygit..

Besiktigade min gammla hoj zx9r med ixil slip on på förra våren och det var inga problem.

Besiktigade min gammla hoj zx9r med ixil slip on på förra våren och det var inga problem.

sen är det en jävla skillnad på folk på Svensk Bil Provning, så bara för att han godkände dig så betyder de inte att han som besiktar trådskaparens hoj är lika snäll :)

sen är det en jävla skillnad på folk på Svensk Bil Provning, så bara för att han godkände dig så betyder de inte att han som besiktar trådskaparens hoj är lika snäll :)

blir nog så att jag försöker besiktiga med Ixilet på så får vi se, går det inte får jag väll grejja till någonting. har tyvärr inge tillgång till garage där hojjen står nu :huvet

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...