Någon som är riktigt motor intresserade på detta stället alla verkar så okunniga!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

hoj_kunnig

Ny medlem
Gick med
27 Feb 2007
Hoj
Suzuki Hayabusa turbo (0,9 bar)
Någon mer som har testat att jacka cylindern, planat toppen och bytat till mindre fram däck? Ni som har, har ni märkt hur mycke snabbare den går:)
Tänkte skrota min KTM någon som vet fall något från den är värt att ta från den delar osv. Gör detta pga att jag tycker allt som kommer KTM är rena möget:huvet blev lite lurad när jag köpte den.

Jacka kolven och plana toppen snackades ofta om på moppetiden minns jag. Gör man ens sånt på motorcyklar?

Ja eller hur jackar man kolven på hojar?
Men om du planar toppen o bytar till mindre framdäck så kan de va nåt o ha asså, men jag vet inte riktigt...kanske e bäst o skrota den..

Jacka kolven och plana toppen snackades ofta om på moppetiden minns jag. Gör man ens sånt på motorcyklar?

ja det gör man. Nu vet jag i och för sig inte hur kunnig du är så jag ska inte hålla på med dig bara för du inte "verkar" kunna så mycket. Men man gö det du borde testa om du har någon hoj.

P.S sport hoj dvs

Ja eller hur jackar man kolven på hojar?
Men om du planar toppen o bytar till mindre framdäck så kan de va nåt o ha asså, men jag vet inte riktigt...kanske e bäst o skrota den..

jepp det gör man:tummenupp

Last edited:
asså jag har ju inte meckat så mycke själv, men man kanske skulle säga till en verkstad o fixa de...någon som vet om de e värt de?
Jag vet inte riktigt va de innebär..

Vad händer med garantin när man "jackar kolven" då? Och gör man det bara på en av kolvarna (du talar hela tiden i singular). De flesta motorcyklar har ju två eller fyra cylindrar :)

Jag kommer ihåg en kille i byn som planade toppen på sin moppe mot garagegolvet. Då gick den fort...

Hur ofta ändrar man på en kolv till en fyrtaktare bara sådär? hur kan du mäta ut hur luftströmningen blir bra, att inte venilerna tar i kolven?

Det är väll ganska så jävla skitonödigt att jacka kolven på en 4taktsmotor med ventiler. :tomten

Känns som trådskaparn har tråkigt regga sig på forumet idag ge han inte uppmärksamheten

Annars har jag hört att en påse kompressionspulver i tanken gör susen. Lika bra som att plana toppen.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

Back