Jävla idioter!

Olof.B

Pride only hurts, it never helps.
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
KTM 660/RC8-R
Måste bara skriva av mig.

Idag den 26:e Februari släpptes biljetter till Metallicas spelning på stadion i Stockholm den 12 juli. Biljetterna släpptes kl 09:00. Ca 10:20 kom jag äntligen in på ticnets sida fortafrande med en liten gnutta hopp om att det fanns någon biljett kvar men icke.

Då gick jag istället in på blocket och sökte efter biljetter till nämnda spelning. Det fanns ett antal annonser redan 1h20min efter att biljetterna släppts.
Någon skre "jag fick fyra biljetter över till Metallicas spelning..." Över? Fyra polare som alltså hoppade av efter drygt en timme, yeah right!

Kollade sedan när jag kom hem igen. "Pga utlandsresa måste jag sälja mina ståplatsbiljetter..." Den resan bara dök upp? Den råkade dyka upp samma dag som biljetterna släptes och resan råkade vara samma dag som spelningen? INTE EN CHANS!!!:mad:

De flesta av dessa måste tydligen finansiera sin resa med biljetterna till denna spelning eftersom de flesta höjer priset med MINST 100%!

Fan vad jag hatar alla självsiska jävlar som bara ska tjäna pengar hela tiden:mad: :mad: :mad: !!!!

Idag den 26:e Februari släpptes biljetter till Metallicas spelning på stadion i Stockholm den 12 juli. Biljetterna släpptes kl 09:00. Ca 10:20 kom jag äntligen in på ticnets sida fortafrande med en liten gnutta hopp om att det fanns någon biljett kvar men icke.

Då gick jag istället in på blocket och sökte efter biljetter till nämnda spelning. Det fanns ett antal annonser redan 1h20min efter att biljetterna släppts.
Någon skre "jag fick fyra biljetter över till Metallicas spelning..." Över? Fyra polare som alltså hoppade av efter drygt en timme, yeah right!

Kollade sedan när jag kom hem igen. "Pga utlandsresa måste jag sälja mina ståplatsbiljetter..." Den resan bara dök upp? Den råkade dyka upp samma dag som biljetterna släptes och resan råkade vara samma dag som spelningen? INTE EN CHANS!!!:mad:

De flesta av dessa måste tydligen finansiera sin resa med biljetterna till denna spelning eftersom de flesta höjer priset med MINST 100%!

Fan vad jag hatar alla självsiska jävlar som bara ska tjäna pengar hela tiden:mad: :mad: :mad: !!!!

Skärpning nu!
Klart alla gnidna svenskar ser ett mycket enkelt tillfälle att tjäna pengar på!
Sitta framför datorn och få tag på biljetter och sen sälja dom till hutlösa priser, hur enkelt som helst!

Nej jag försvarar inte det dom gör då fans som verkligen vill se dom kanske inte får möjligheten att göra det.
Men så är det bara, vänj dig.

2789209 Måste bara skriva av mig.

Jag hade biljeter men banken via internet krångla å sen va dom tydligen makulerade :gråta

Skärpning nu!
Klart alla gnidna svenskar ser ett mycket enkelt tillfälle att tjäna pengar på!
Sitta framför datorn och få tag på biljetter och sen sälja dom till hutlösa priser, hur enkelt som helst!

Nej jag försvarar inte det dom gör då fans som verkligen vill se dom kanske inte får möjligheten att göra det.
Men så är det bara, vänj dig.

Jag vet att det är så men kommer aldrig att vänja mig! Det är inte direkt första gången det händer

Måste bara skriva av mig........

Jag håller med, dom borde göra biljetterna personliga på ett eller annat sätt.

U2 gjorde en grimt bra grej på en konsert jag va på med dom. Dom rellade X-antal tusen biljetter nån eller ett par timmar innan spelningen till ordinarie pris för att ta kål på svarthandeln utanför. Thumbs up för det! :tummenupp

Det fanns/finns(?) även en firma som heter "biljett-nu" som gjorde/gör(?) bizniz på detta sätt.
Köpte mina metallica tickets av dem 1999 iaf...
Bara 700kr styck...
Jävligt pissigt av dem o göra så...o dumt att man stödjer men vafan jag ville ju se metallica fan...:huvet

Jag ville se metallica, jag har aldrig gjort det, trots att jag är ett sådant fan så det är gälet. Vad ska man behöva göra? Det är åt helvete. Jag satt och tummade på att förhandsboka för 700kr per biljett, men trodde jag borde kunna lyckas att boka... Man blir så less.

Och bättre blir det inte för som trådskaparen säger, de som råkat få några biljetter över som säljer dom för 1-2-3-4-5-600% dyrare.

Fy fan.

här i stan kan man köa utanför turistbyrån. dom brukar alltid ha men det är nästan aldrig några som går dit och köper. kan man inte det hos er?

Var glada att ni slipper skiten, fyfan metallica är det största skräp som finns, de har ju inte gjort en enda bra låt!! :zpy :4skrika

Men annars kan jag hålla med, sorgligt att folk ska hålla på såhär och "förstöra" för andra människor för att tjäna några extra hundralappar.:mad:

Jag kom in på deras sida kl 09:30 ca.... De va slut redan då så that´s life... Men håller med vilka jefla svin... Såg ståplats biljeter till salu för 2000/st.... vilka kostar 500kr.

De sjukaste jag sett va http://www.blocket.se/vi/11010509.htm?ca=17_s
Hur kul är de då när någon jävla snor unge köper 6st och ska tjäna 9000kr på det..

Ne tycker ticnet ska införa namn på biljetterna så de är personliga. Som i fotbolls VM så om man vill byta namn så måste man kontakta ticnet eller något sådant så det blir lite krångel så kanske inte biljett hajarna köper så in i h-vete..

///micke

Var glada att ni slipper skiten, fyfan metallica är det största skräp som finns, de har ju inte gjort en enda bra låt!! :zpy :4skrika

Men annars kan jag hålla med, sorgligt att folk ska hålla på såhär och "förstöra" för andra människor för att tjäna några extra hundralappar.:mad:

DU ÄR VÄL RÄTT VECK ELLER???????????????????????????????????????

Metallica är musikaliska genier...... Tror inte vilka som helst får göra en platta med Sanfransiscos synmfoni orkester....... Kolla på den DVD filmen när de gör den plattan då säger han ledarn för orkestern att de är musikaliska genier de spelar saker som inte ska gå att spela.....

Och inga bra låter... nehe...

Unforgiven
Sad but true
Nothing else matters
The struggle within
Until it sleeps
Frantic
And justice for all
Master of puppets
Harvester of sorrow
Enter sandman

Finns hur många som helst att rada upp ALLA är ju tok bra:yoparty

Last edited:
Metallica är musikaliska genier...... Tror inte vilka som helst får göra en platta med Sanfransiscos synmfoni orkester....... Kolla på den DVD filmen när de gör den plattan då säger han ledarn för orkestern att de är musikaliska genier de spelar saker som inte ska gå att spela.....

Jag tycker inte att dom är dåliga, men att kalla dom för musikaliska genier är väl att ta i? Haha. Trallvänligt är mera rätt ord. Pink Floyd, Jimi Hendrix, Sebastian Bash, de är musikaliska genier. Metallica kör ju mest basic-riff och är väl det första man får lära sig i musikskolan efter Nirvana-låtar.

Och att dom fick spela med SanFransiscos symfoniorkestar hade nog mera med deras kändisskap att göra än hur bra dom är...

Nu ska vi inte ta i så vi spricker. Metallica har fortfarande inte gjort nånting som kan klassas som avancerat och innehar för närvarande en av musikvärldens minst tajta trummisar. Att du tycker musiken är bra är en helt annan sak, det gör den inte avancerad och precis som CJ900RR säger så är det i princip det första man får lära sig på musikskolan. För mig har Metallica sentimentalvärde men det finns oerhört mycket bättre, tyngre, snabbare, hårdare musik att lyssna på och då väljer jag hellre det.

Var glad att ni slipper gå och se Selloutica, bara på biljettpriserna ser vi ju att de inte spelar för sina fans utan för att tjäna pengar.

Var glada att ni slipper skiten, fyfan metallica är det största skräp som finns, de har ju inte gjort en enda bra låt!
Metallica var riktigt bra en gång i tiden. Men när de släppte sitt svarta album förändrades allt, då föll de in i fåran över dussinband.

Jag ville se metallica, jag har aldrig gjort det, trots att jag är ett sådant fan så det är gälet.

Det blir väl inte roligare för dig av att jag skriver det här men GÅ OCH SE METALLICA! De är grymma live, då funkar deras musik klockrent och de har även börjat spela äldre låtar live nu under de senaste åren. Att se hela versionen av Master of Puppets live är en orgasmisk upplevelse!

Nuvarande system med biljettsläpp en vardag under arbetstid är så jäkla kasst. Varför ska alla bra konserter vara förbehållna personer som inte har något att göra en vardagsmorgon kl. 9? Jäkla tur att det finns en marknad efter biljettsläppet så att man iaf någon gång i livet kan gå på konserter.

Högre biljettpriser kan ju vara en idé... 2000kr/biljett så är det kanske lite mindre tryck på ticnet

Ska man ändå bygga på nuvarande lotterisystem:
Varför har inte ticnet en bokningslista där man när som helst under en månad kan anmäla sitt intresse och så sker en lottning helt enkelt? Så slipper man ta ledigt från jobbet för att hänga på sajten/telefonen som ändå bygger på tur det också.

Citat från Metalnyheter.se

"Vi visste alla att det skulle gå fort när biljetterna till METALLICAs spelning på Stockholms stadion den 12 juli skulle släppas. Inom 30 minuter så var det slutsålt.
Vilka som blir förband till spelningen är dock inte sagt än."

Det borde inte vara så svårt att göra biljetterna personliga:
- Man får uppge namn på personer som ska ha biljetterna när dessa beställs, namnet hamnar sedan på biljetterna.
- Registrerade event- och reserföretag kan boka biljetter utan namn. Namnet uppges för när biljetterna löses ut, dvs när resan är bokad och betald av en resenär.
- Återköp kan göras hos Ticnet-ombud upp till en vecka innan konserten mot uppvisande av legitimation.

Kommer man på inom en vecka innan konserten att man inte kan gå får man leva med det, har man inte bättre framförhållning än så och inte prioriterar konserten mer än att man låter något annat komma emellan så får man ta den smällen, det är min personliga åsikt. Man kan inte få allt i livet och man kan inte vara försäkrad mot allt.

Ett alternativ vore kanske att Ticnet erbjuder ett "återbetalningsskydd" mot t.ex. 50:- extra på biljettpriset och då kan man återlösa biljetten upp till en dag innan konserten. Sedan kan de sälja dessa sent återlösta biljetter i anslutning till arenan samma dag som konserten för att de som missat att köpa biljett ska få en chans att göra det.

Last edited:

Ska man ändå bygga på nuvarande lotterisystem:
Varför har inte ticnet en bokningslista där man när som helst under en månad kan anmäla sitt intresse och så sker en lottning helt enkelt? .

Jag håller med. Samma koncept som de körde med FotbollsVM-biljetterna.

Ett anmälningsförfarande där biljetterna dessutom blir personliga. Därefter lottas de ut bland alla på listan.

Det borde f.ö. eliminera den svarta marknaden..

här i stan kan man köa utanför turistbyrån. dom brukar alltid ha men det är nästan aldrig några som går dit och köper. kan man inte det hos er?

Precis, som jag skrev i den andra metallicatråden som dök upp inför biljettköpet.
Nästa gång, gå för tusan till eran turistbyrå. De har biljetter!
Har funkat för brorsan med maidenbiljetter 2 ggr irad nu medans ticnet har legat nere...

Jag har två biljetter till Metallicas konsert. Hatar sån här musik, men köpte biljetterna ändå, för alltid kan man tjäna sig en liten hacka. :D

Vad bjuder ni? 1500.- /st?

*/ ?>
Back