Mobil1 Racing 4t

_nilsson_

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Triumph Speed Triple -01
Undrar vilken olja jag ska hälla i min wr450.
Funkar det bra med Mobil1 Racing 4t eller rekomenderas något annat?
Kör inte allt för hårt..

Undrar vilken olja jag ska hälla i min wr450.
Funkar det bra med Mobil1 Racing 4t eller rekomenderas något annat?
Kör inte allt för hårt..

Jag kör med Mobils helsyntet racingolja i min husaberg, skulle tro att det är samma olja som du nämner. Jag kan inte påstå att jag märkt något negativt med den, fast å andra sidan märker jag ingen skillnad mot när jag körde med Statiols racingolja heller så...

Mobil 5100 funkar finfint!

Du menar inte Motul 5100:rolleyes:

pu36010062.jpg

Jag kör med Mobil 1 i min hoj. Tror faktiskt inte det spelar så stor roll vilken olja du väljer. Bara du väljer en med hög kvalitet.

det finns en olja som heter Thumper den är specielt framtagen för stånkor! det är Belray som gör den!
mvh M

Biltema helsyntet för mc.. 69kr litern, då har du råd med halva bytesintervallerna du normalt har.

Jag och många andra har kört ganska mycket på den och kan inte säga något negativt om den.. Körde tidigare på motul 300v och märker ingen som helst skillnad förutom priset och att man åker runt med renare olja i maskinen.

Biltema helsyntet för mc.. 69kr litern, då har du råd med halva bytesintervallerna du normalt har.

Jag och många andra har kört ganska mycket på den och kan inte säga något negativt om den.. Körde tidigare på motul 300v och märker ingen som helst skillnad förutom priset och att man åker runt med renare olja i maskinen.

Orka köpa Biltemaolja bara för att den är billigare och på så vis kan byta oftare för samma pengar än med en dyrare.

Man vill ju ha längre bytesintervaller inte kortare.

Tror knappast att oljan är slut när ni byter den efter 5-10 timmar oavsett Biltema eller Motul.

Jag tycker inte heller att en olja är slut när man har kört 10h med den, MEN det är helt klart värt pengarna att få öppna upp och se om det är nåt som pajat i motorn! Vet många som har hittat lite latjo prylar i motoroljan vid byten!

Vilken motor har inte oljefilter / sil / magnetplugg ?
Oljepumpen suger inte upp gammla metallbitar direkt.

Om man vid ett flertal tillfällen får riktiga metallbitar i oljan så är där något fel på antingen motorn eller föraren.

Har precis köpt OK-Q8:as 20-liters lantisdunk. 15W 50 helsyntet 62 kr/l. :yoparty :yoparty :yoparty

Bifogat

• oljedunk_1.jpg
    oljedunk_1.jpg
    61.5 KB · Visningar: 70
  • oljedunk_2.jpg
    oljedunk_2.jpg
    70.4 KB · Visningar: 58

Man vill ju ha längre bytesintervaller inte kortare.

Att byta olja är ingen jobbig grej direkt, jag rycker pluggen efter en åktur när det börjar bli dax och fyller på med färsk olja när man ska åka nästa gång.
Sen är det som snoogans sa ganska bra att kunna se om det finns spår av lagerbanor i oljan innan det händer nåt tråkigt..

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back