Amerikanska MC-poliser

xt_660

pendlar mest
Gick med
20 Mar 2006
Hoj
*hojlös*
En sak som slog mig häromveckan.

Kan inte påminna mig nån gång då jag sett nån amerikansk MC-polis som kör med annat än kortärmad skjorta och öppen hjälm.

Alltså vurpar dom måste det göra så in i helvete jävla ont.. öppen hjälm, endast tunnt uniformstyg och sen 20 st grejer i bältet som putar som garanterat förstör höften vid en ev. vurpa. Går poliserna med på det här eller är det dom själva som valt detta? :va

Eller iofs.. nån skinnjacka har jag väl sett på nån polis men inte är dom många, är väl mera i såna delstater där klimatet är lite kyligare.

Samma sak i spanien.... tror jag, har väl sett någon med en lite tjockare jacka men långt ifrån ett riktigt ställ.

Kan det ha med den amerikanska macho-stilen att göra kanske?
Dom är ju lite tuffare o bättre än alla andra, samma sak med deras brandkår..

Jo säkert.. å säkert också med klimatet, är väl inte så kul att köra i skinnställ i Nevada-öknen eller liknande ställen. Jävligt risky bara men alla gör ju som dom vill ! :tummenupp

Är den svenska polisen så mycket bättre egentligen?
Enda anledningen de har Nylon sparkdräkten på sig e väl för att det e så förbenat kallt jämt:confused:

Franska och italienska mc (skoter) polisen kör samma stil. Blå kortärmad skjorta med slips samt blankpolerade ridstövlar.

Undrar hur det känns att köra på en humla i 200+ och få den på kinden? Kan "splatta" bra redan i lagliga hastigheter mot visiret

Helt galet..dom ska väl föregå med gott exempel eg. ? :va

Tja.

Inte för att låta nedvärderande. Men hur många gånger har man sett något skydd på en americansk motorcyclist. Då mestadels HD åkarna, en livsstil hävdar många. Synd att en livsstil kan förändra hela livet på ett kort ögonblick.
Men man får ju hoppas att dom åker så sakta att dom aldrig utsätter sig för den faran:gnissla
Ganska kul tråd förövrigt

Rulla på:yoparty

Kan det ha med den amerikanska macho-stilen att göra kanske?
Dom är ju lite tuffare o bättre än alla andra, samma sak med deras brandkår..
På tal om machopoliser, så specialutrustades gamla amerikanska mpolismotorcyklar (det kanske de fortfarande gör) med gasen på vänster handtag, så att man skulle kunna använda pistolen utan att släppa gasen. :näsblod

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back